Tegnapelőtt az Apple bejelentette a Q3-as eredményeit, részletekért szerintem inkább érdemes felkeresni a cég saját (investor) aldomain-en futó oldalát. Én inkább arról szeretnék beszélni amit mögötte látok, érzek, vagy amit ezek a számok sejtetnek. Azt körülbelül mindenki tudja, hogy az utóbbi időben az Apple eredményei is csökkenek, ez egyébként nem volt másképpen a Q3-ban sem. Az eladások szinte minden területen csökkentgetnek (iPad, Mac, iPhone), és a fő eladásokért továbbra is az iPhone felel.
Egy terület van ami igazából a trendekkel ellentétben látványosan növekszik és az a Szolgáltatások.
Alapvetően ez a kétoldalúság jellemzi mára szerintem az egész iparágat. Tolják az arcunkba az újabb és újabb eszközöket, felgyorsítva a termékciklusokat, amit a vásárlók már nem tudnak, vagy nem is akarnak követni. Ellenben viszont egyre-egyre többet kezdenek költeni az emberek Szolgáltatásokra (Apple Music, Spotify, Netflix, stb.). Az, hogy ez mennyi ideig fog növekedni az jó kérdés, magamon is azt látom, hogy a havonta több ezer forintot költök ilyen szolgálgatásokra.
Szerintem mára jól látható, hogy a legfontosabb eszköz az életünkben a telefonunk. Minden más eszközre másodikként tekintünk. Legyen ez akár a tablet, akár maga a számítógép. Jó lenne ha ezt belátnák egyébként az eszközgyártók is, hogy ezeknek a hardvereknek az élettartama nem 2 év, hanem inkább 4-5 év. Én azt érzem, hogy az Apple kicsit előremenekül, és bár próbálja ösztönözni az embereket a gyakori eszköz vásárlásra, de mellette szép lassan megemeli a termékeinek átlagárát (pl. Az Apple Macbook, vagy az iPad 9.7 Pro belépőárai azért meglehetősen magasak).
Az eladások csökkenése egyébként nem az jelenti, hogy bármilyen probléma lenne az Apple-el, vagy a termékeivel. Inkább arról, hogy az a modell amit az Apple, és egyébként a piac nagy része is csinál, vagyis, hogy évente adnak ki új és új termékeket nem tud már hozzájárulni a folyamatos bevételnövekedésekhez. Nem áldozott le az eszközöknek, de az akinek van telefonja, tabletje és számítógépe az képtelen lesz, és nem is akarja minden évben cserélgetni őket.
Jó, szerethető és időtálló termékek, innovatív (fizetős) szolgáltatásokkal – legyen ez a jövő!
Szólj hozzá!