A Warner Bros. Japan tegnap nyilvános közleményt adott ki, amelyben elítéli a Barbie hivatalos amerikai X/Twitter fiókját, amiért “meggondolatlan reakciók sorozatát” indította el azzal, hogy reagált a Barbenheimer rajongók posztjaira. Aki esetleg nem tudná, a Barbie és az Oppenheimer egyszerre jött ki a mozikban, és innen jön a Barbenheimer név.
A nyilatkozatot a Barbie-film japán fiókján tették közzé, ahol azóta több, mint 16 millió megtekintést ért el. A Deadline készített egy fordítást, miszerint a dokumentumban a következő áll: “Rendkívül sajnálatosnak tartjuk, hogy a Barbie-film amerikai főhadiszállásának hivatalos fiókja reagált a Barbenheimer-rajongók közösségi médiában megjelent bejegyzéseire. … Nagyon komolyan vesszük ezt a helyzetet. Arra kérjük az amerikai központot, hogy tegye meg a megfelelő lépéseket. Elnézést kérünk azoktól, akiket megsértett ez a meggondolatlan reakciósorozat. Warner Bros Japán.”
Különösen egy bejegyzés váltott ki vegyes érzelmeket a rajongók körében. A @DiscussingFilm nevű fiók egy Steve Reeves által készített rajongói Barbenheimer-plakátot osztott meg, amelyen Margot Robbie Barbie-ja mosolyog az Oppenheimer sztárja, Cillian Murphy vállán – mindezt úgy, hogy mögöttük egy nukleáris robbanás rajzolódik ki. Az amerikai Barbie-film Twitter-fiókja ezt kommentálta: “Emlékezetes nyár lesz”, amit egy csókos emoji és két szív követett.
Az egyik felháborodott felhasználó ugyanezzel a megjegyzéssel vágott vissza a stúdió bejegyzésére, csakhogy a felhasználó az 1945. augusztus 6-9. között Hirosima és Nagaszaki atombombázásának pusztító következményeit dokumentáló képeket tett közzé, majd zárásként az amerikai stúdió két emojiját szúrta be a tweet végére.
Az elmúlt napokban nagyot ment a #NoBarbenheimer mozgalom a közösségi felületen, különösen Elon Musk kezében lévő X-en. Kezdetben sokan még nevettek a képeken, de ahogy egyre több kép jelenik meg a rózsaszín játékbabáról és Christopher Nolan történelmi drámafilmjéről, a felhasználók továbbra is szidják a Barbie marketingcsapatát, amiért szerintük elnézik az érzéketlen vicceket egy történelmi tragédiáról.
A Barbie-filmet továbbra is augusztus 11-én mutatják be Japánban – három héttel később, mint az Egyesült Államokban. Az Oppenheimer még nem került a japán mozikba, annak ellenére, hogy világszerte július 21-én debütált. A filmet forgalmazó Universal még mindig nem erősítette meg, de nem is cáfolta, hogy a korhű darabot az országban is bemutatnák.
Szólj hozzá!