A Max, a Discover+ és az HBO összesen 1,8 millió előfizetőt veszített a június 30-ig tartó három hónapban – jelentette be a Warner Bros. Discovery. A vállalat idén májusban indította el az új kombinált szolgáltatását, és a számok a alapján nem úgy indult a Max, ahogy azt szerették volna. A szolgáltatás egyébként jövőre Európába és Magyarországra is megérkezik.
A globális előfizetőszám a március végi 97,6 millióról június végére 95,8 millióra csökkent, miközben a Warner Bros. Discovery május 23-án indította el az Egyesült Államokban az új Max nevű streaming szolgáltatását.
A vállalat legutóbbi pénzügyi jelentésében David Zaslav elnök-vezérigazgató hangsúlyozta, hogy a Maxot is magába foglaló, közvetlenül a fogyasztóknak szóló üzletág “jóval” a vállalat pénzügyi előrejelzései előtt jár. Na most ennek ellenére a Warner Bros. Discovery második negyedéves bevételei 4%-kal, számszerűsítve 10,3 milliárd dollárra csökkentek, a veszteség pedig 1,24 milliárd dollárra duzzadt.
A televíziós bevételek szintén csökkentek, ami részben a CW televíziós csatorna kevesebb sorozatának és a Warner Bros. Discovery tulajdonában lévő más platformokon értékesített sorozatok csökkenő számának tulajdonítható. A videójátékokból származó bevétel is elmaradt az előző évi negyedéves jelentéstől, ami kiugró volt a Lego Star Wars: The Skywalker Saga megjelenésével. Az otthoni és a mozis bevételek szintén csökkentek az egy évvel ezelőtti jelentéshez hasonlítva, ami nem túl meglepő, hiszen az elmúlt időben meglehetősen rosszul muzsikálnak a stúdió filmjei, noha a Barbie kivétel.
A Warner Bros. Discovery nem tért ki a Flash: A Villám gyenge bevételére, amely mindössze 268 millió dolláros bevétellel zárt a kasszáknál, de azt kijelentették, hogy a stúdió filmjei “következetlenek” voltak. A Barbie július végén jelent meg, azóta pedig a Matel bábuja megállíthatatlan a kasszáknál, több rekordot is megdöntött a Margot Robbie és Ryan Gosling főszereplésével készült film. A film bevétele csak a következő negyedéves beszámolóban érzékelteti majd hatását.
Szólj hozzá!