Főoldal Játékok A The Last of Us alkotója, Neil Druckmann elmondta, hogy ő soha nem tervez folytatásokat
Játékok

A The Last of Us alkotója, Neil Druckmann elmondta, hogy ő soha nem tervez folytatásokat

„Ehhez olyan szintű önbizalomra van szükség, amivel nem rendelkezem.”

201
The Last of Us Part II
Forrás: PlayStation

Február 14-én osztották ki a 28. D.I.C.E Awards díjazottjait. A díjátadó megelőző csúcstalálkozón ült le beszélgetni a PlayStation Studios két fontos fejlesztője, Neil Druckmann, az Uncharted és a The Last of Us alkotója és a Naugthy Dog vezetője, illetve Cory Balrog, akinek a God of War játékokat köszönhetjük. A két fejlesztő érdekes infókat osztott meg a játékfejlesztés kulisszatitkairól, Druckmann pedig elmondta, hogy ő kezdetben sosem tervez folytatásokat.

Röviden:

- Neil Druckmann nem tervez folytatásokat, ezzel ellentétben az Uncharted és a The Last of Us több részes lett.
- Druckmann szerint addig érdemes folytatni, amikor már nem önismétlő a széria.
- A The Last of Us játék egyelőre lezárult a második résszel, de a TV sorozatban még több évadot kap.

Az IGN jóvoltából megszemlézett beszélgetésben Cory Balrog szegezte a kérdést Druckmannek, hogy a Naughty Dog miként tervez meg egy karaktert több játékra? Druckmann erre kissé meglepő választ adott, hogy ő sosem tervez folytatásokat, annak ellenére, hogy eddigi játékai mind kaptak következő részeket.

„Erre a kérdésre nagyon könnyű válaszolni, mert soha nem gondolok több játékra, mert annyira mindent felemészt az előttünk álló játék” – válaszolta. „Szerintem elkiabálod magad, ha már akkor elkezdesz a folytatáson gondolkodni, amikor az első játékon dolgozol. Szóval amikor a The Last of Us 2-t készítettem, igen, persze. Néha-néha felbukkan az ember fejében egy-egy ötlet, hogy merre mehetne a dolog, ha lehetőségünk lenne egy újabb részt készíteni. De én csak úgy közelítem meg a dolgot, hogy »mi van, ha soha nem csinálok még egyet?«… Nem tartogatok ötleteket a jövőre. Ha van egy klassz ötlet, akkor mindent megteszek, hogy ide kerüljön.”

Druckmann azt is elárulta, hogy amikor annak idején az első Uncharted játékon dolgoztak fogalmuk sem volt, hogy lesz második is. A széria ennek ellenére óriási siker lett, négy számozott részt és egy spin-offot élt meg, ahogy egy mozifilmes adaptációt is kapott. A fejlesztő szavai betekintést engednek nekünk a Naughty Dog kreatív folyamataiba. Eszerint mindig az adott játékra fókuszálnak, nem szériában gondolkoznak. De ha van még ötletük és zöld utat kapnak, akkor természetesen megcsinálják a következő részt. Druckmann visszaemlékezett, hogy az Uncharted 4: A Thief’s End után már feltették a kérdést a stúdióban, hogy mennyire hűek még a karakterhez, mikortól lesz már önismétlő? Hová mehetne még ez a karakter? Szerinte, ha erre már nincs meg a válaszuk, akkor talán valami új játékon kéne dolgozniuk.

A Naughty Dog karrierje alatt olyan játékszériákat alkotott, mint a Crash Bandicoot, a Jak and Daxter, az Uncharted vagy a The Last of Us. Az új franchise bevezetése mindig egy hatalmas minőségi ugrás lett, valami teljesen új volt és a stúdió folyamatosan tolta előre a történetmesélés határait. A The Last of Us első és második része is kerek egész történetet mesélt el, de a lehetőség mindig nyitva van a folytatásra. Druckmann korábban már mondta, hogy vannak ötleteik a The Last of Us harmadik részére és nyitott is rá, „de csak akkor, ha a csapat olyan lebilincselő történettel áll elő, amelynek univerzális üzenete és mondanivalója van a szeretetről”, ahogyan azt az első és a második rész esetében is tette. A törölt The Last of Us Online játék után egyelőre nem úgy tűnik, hogy visszatérnének Ellie és a zombik világába. Helyette sikeresen adaptálták a játékot az HBO sorozatára, amelynek második évada idén áprilisban érkezik és a tervek szerint még további két évadra számíthatunk.

A Naughty Dog következő játéka hivatalosan az Intergalactic: The Heretic Prophet lesz PlayStation 5-re, amely egy teljesen új történetet, világot és karaktereket mutat be, hátrahagyva a korábbi szériáikat.

The Last of Us Part II
Forrás: PlayStation
Szerző
Faragó Dániel

Gamer, videójátékos újságíró és Star Wars rajongó. Akkor került kapcsolatba a játékokkal, amikor először a kezébe adták a Rogue Squadront és a Tomb Raidert. 2019-ben kezdett el videójátékokról írni a Ziro.hu portálján. Jelenleg a Rebo.hu főszerkesztő helyettese és a Wide Screen gaming szerkesztője

Szólj hozzá!

Közelgő események