Június 27-én folytatódott az FTC vs Microsoft per, amely azután jött létre, hogy az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (Federal Trade Commission, FTC) blokkolta az Activision Blizzard felvásárlását a Microsoftnál. A bírósági meghallgatáson egy 70 perces videóban tett vallomást Jim Ryan, a Sony Interactive Entertainment vezérigazgatója és a PlayStation feje. Ryan már korábban is megjelent a tárgyaláson és élesen bírálta a Microsoft és Activision Blizzard akvizícióját.
Ryan szóba hozta a Xbox legsikeresebb szolgáltatását, a havi előfizetésért több száz játékot kínáló Game Pass-t. A PlayStation vezetője felidézte, amikor 2022 februárjában találkozott a játékkiadók vezetőivel a Fidelity befektetőinek tartott rendezvényén. Ryan szerint a kiadók egyáltalán nem kedvelik az Xbox Game Pass-t és ez az általános elfogadott nézetük.
Beszéltem az összes kiadóval, akik egyöntetűen nem szeretik a Game Pass-t, mert annak értéke romboló.
– mondta Jim Ryan.
A Microsoft jogi képviselőjének kérdésére válaszolva Ryan is úgy vélte, hogy Bobby Kotick, az Activision vezérigazgatója sem tenné a Game Pass-ba a Call of Duty-t, ha az akvizíció netán nem jönne létre. A PlayStation vezetője kiemelte az első féltől származó, vagyis a belső fejlesztésű tartalmak fontosságát, hogy kivédje a Game Pass konkurenciáját.
Az egyik ok, amiért masszívan befektetünk az első féltől származó fejlesztésekbe és a kiadásba, az az, hogy előnyt biztosítsunk magunknak a történelmi üzleti modellre nehezedő nyomással szemben. Egy olyan üzleti modell, amelyben a felsőtől az alsó szintig minden elem a tiéd, növeli az önrendelkezési képességedet.
– mondta a PlayStation vezetője.
Ryan úgy vélte, hogy az Activision Blizzard játékait a továbbiakban is elérhető kell tenni PlayStation konzolon is.
A játékkiadók mégis képesek az együttműködésre, hiszen az Electronic Arts játékait tartalmazó EA Play elérhető az Xbox Game Pass-on belül, illetve a Ubisoft + Classics csomagja a PlayStation Plusban is megjelent az előfizetők számára. A Game Pass-nak 2022-ben 25 millió előfizetője volt, így a Microsoft a globális piac 73%-át birtokolja ezen a területen. A szolgáltatás csupán havi 3000 Ft-ért kínál több mint 470 játékot, miközben külön megvásárolva a mai játékok 70 eurós áron mozognak.
Szólj hozzá!