Főoldal Játékok A PlayStation 5 játékoknál nehezebb elérni a 120 fps határt, mint az Xbox Series konzoloknál
Játékok

A PlayStation 5 játékoknál nehezebb elérni a 120 fps határt, mint az Xbox Series konzoloknál

Jobban ki lehet használni az Xbox Series X nyers erejét.

871
PlayStation 5 Xbox Series X

Annak ellenére, hogy mindkét új konzol támogatja a visszafelé kompatibilitást, ebben a funkcióban az Xbox Series X eddig fölényben van a PlayStation 5-tel szemben, legalábbis amikor a 120 fps-es álomról beszélünk az új konzolokon.

Néhány éve még tényleg álomnak tűnt, hogy egy konzolon majd ilyen magas képkocka / másodpercet sikerül kihozni, de a next-gen generációnak hála ez is valóra vált. Bár a konzolok bivalyerősek, a PlayStation 5 tulajoknak még sincs meg az az egyszerű lehetősége, hogy a visszafelé kompatibilis módban akár 120 fps mellett futtassák a játékokat, nem úgy, mint az Xbox Series X és S tulajdonosoknál. Ez a lehetőség, vagy nevezzük a dolgot feature-nek, abból ered, hogy a Sony úgy döntött, hogy csak a PlayStation 5 játékok kapják meg ezt az áhított számot, néhány PS4 játéktól eltekintve, ami megkapja majd a frissítést. Ezzel szemben a Microsoft amellett voksolt, hogy ők a nyers erőt helyezik előtérbe, és ahol csak lehet, elérhetővé teszik a 120Hz-es képfrissítést. Gyorsan és egyszerűen.

Bizonyára sokan kellemetlenségekbe fognak ütközni emiatt, hiszen sok játékos abban a reményben vásárolta meg a Sony új konzolját, hogy válogatás nélkül a PS4-es játékoknál majd kiélvezhetik a PlayStation 5 által nyújtott határokkal. A konzol tényleg nagyon erős és szép lett, nagyon gyors töltési idővel kecsegtet, a DualSense kontroller új fejezetet nyit, és néhány kisebb és idegesítő hibától eltekintve nem vett rossz rajtot a PS5, ugyanakkor a 120 fps “mellőzése” mégis egy olyan tényező, ami befolyásolhatja majd idővel a konzolháborút.

Az Eurogamer értesülései szerint az olyan népszerű játékok, mint a Rocket League vagy a Call of Duty: Warzone már megkapták azt a frissítést, ami lehetővé teszi a 120 fps módot Xbox Series X-en, miközben PS5-ön még nem fut ilyen magas képfrissítésben egyik játék sem. A Warzone jelenleg csak 60 fps-t tud PS5-ön. A fejlesztők azzal indokolták ezt, hogy könnyebb játékfrissítést kiadni a Microsoft új konzoljaihoz, mert csak egy kisebb javításra van szükség, míg a PlayStation 5-nél ez egy teljes natív portolást követel. A rajt előtt egy másik aggasztó hír is megjelent az új konzolról. A Sony sokkolta a játékosokat, hogy az új konzol nem fogja támogatni a 1440p-és felbontást sem, automatikusan 1080p-re fogja csökkenteni a felbontást, ami kisebb felháborodást váltott ki, hogy miért az utolsó pillanatban jelentik ezt be. Ezek olyan beállítások, amiket egy szoftveres frissítéssel orvosolhat a Sony, a kérdés csak az, érdekükben áll-e?

PlayStation 5
Szerző
Kévés Bence Mihály

A filmek és sorozatok varázslatos világába csöppentem, és az élet túl rövid ahhoz, hogy rossz filmeket nézzünk.

Szólj hozzá!

Közelgő események

Még több a témában...

Elden Ring
BREAKINGJátékok

A Sony felvásárolhatja az Elden Ring fejlesztőjét

Újabb népszerű videójáték és fejlesztő lehet PlayStation exkluzív?