Főoldal BREAKING A Netflix ingyenessé tenné streaming szolgáltatását Európában és Ázsiában
BREAKINGFilmek

A Netflix ingyenessé tenné streaming szolgáltatását Európában és Ázsiában

Ingyenes lehet a Netflix, de van egy kikötése a cégvezetésnek!

440
Netflix

A Netflix, az olcsóbb, reklámokkal támogatott változat után, most újabb növekedési stratégiát készül bevezetni: egy ingyenes verziót szeretnének bevezetni Európában és Ázsiában. Ez jelenleg még csak a projekt szintjén van, házon belül vitatják ennek előnyét és mikéntjét, ám, a gyakorlatban már kipróbálták.

2022-ben a Netflix bevezette az olcsóbb verziót reklámokkal. Ezzel a stratégia húzással sikerült megugrani a felhasználói számnövekedést, 2024 elejéig akár 23 millióval is gyarapodhatott az előfizetők száma. Azonban a Bloomberg június 23-i információi szerint a cég állítólag egy teljesen ingyenes verzión dolgozik – logikusan több reklámmal.

De miért érdekelné egy streaming szolgáltatót, hogy ingyenes verziót indítson? Egyszerű a válasz erre: a reklámok jövedelmezősége miatt. Egyfelől a reklámokért több pénzt tudna beszedni, mivel több felhasználóhoz ér el, emellett pedig még a felhasználók száma is tetemesen megugrana – legalábbis ebben bíznak.

Az nem vitás, hogy a streaming szolgáltatók sorát a Netflix vezeti: egyik ilyen platform sem tud felmutatni ennyi tartalmat és előfizetőt, de valamiben sereghajtó az óriás. A Netflix nem tudja kamatoztatni és dollármilliókra váltani a reklámokban rejlő lehetőséget. A Bloomberg összegyűjtötte a reklámipar márkáinak rangsorát, és a Netflix csak a tizedik helyen áll a reklámok értékesítésében.

Nyilvánvaló, hogy a Netflix továbbra sem vonzó a márkák számára, akik reklámfelületet szeretnének vásárolni termékeiknek. “Lassan vették fel a fonalat a témában” és megpróbáltak akár kétszer annyit is kérni, mint a versenytársak – fogalmazott egy reklámozó a Bloomberg megkeresésére. “Ez nem a legvonzóbb hely.” A Netflix társ-vezérigazgatója, Greg Peters, 2024 elején úgy nyilatkozott, hogy “még sok tennivaló van a bővítés terén.”

Itt jön képbe az ingyenes verzió ötlete: hozzáférés egy folyamatosan bővülő közönséghez. A Netflix elérhetné azokat a közönségeket, akik általában nem engedhetik meg maguknak a szolgáltatást, vagy más módot választanak, pl. letöltik a fájlmegosztó portálokról a produkciókat. Ettől kezdve ezek a fiókok nemcsak a reklámok sugárzása révén lennének jövedelmezőek, hanem a platform reklámértékének növelésével is.

Egy ingyenes verziót korábban már tesztelték Kenyában, de ezt megszüntették, mert a szolgáltatás nem vetette meg eléggé lábát abban a térségben. Itt jön képbe két olyan piac, ahol a Netflix már jelen van, nagyon erős számokat mutat, és most azt fontolgatja a vezetés, hogy Ázsiában és Európában ingyenessé tennék a szolgáltatást. Az ötlet az lenne, hogy olyan térségeket céloznának meg, ahol már léteznek ingyenes televíziós hozzáférési lehetőségek. Ha a stratégia működik néhány országban, akkor bővíthető lenne – ez a szokásos stratégia az SVOD szolgáltatások számára, hogy új ajánlatokat vagy funkciókat indítsanak.

Netflix
Szerző
Kévés Bence Mihály

A filmek és sorozatok varázslatos világába csöppentem, és az élet túl rövid ahhoz, hogy rossz filmeket nézzünk.

Szólj hozzá!

Közelgő események

Még több a témában...