Hosszú várakozás után július elején végre bemutatták a Fekete Özvegy című filmet, méghozzá egyszerre a mozikban és a Disney+ streamingszolgáltatón. Első hétvégén minden várakozást felülmúlt az alkotás, 80M dolláros rekordbevétellel nyitott a jegypénztáraknál a tengerentúlon, és ezzel már a pandémia előtti időket idézte. Emellett pedig a Disney örömmel újságolta el, hogy több mint 60M dollárt forgalmaztak belőle online, szóval pár nap leforgása alatt a film már átlépte a 200M dollárt is a nemzetközi eladásokkal együtt.
Egy ilyen erős kezdés után mindenki arra számított, hogy Scarlett Johansson menetelése megállíthatatlan lesz Natasha Romanoff ügynökként a második héten, ám meglepetésre a mozifilm visszaszorult a második helyre, mert Tapsihapsi csapata a Space Jam – Új kezdet című filmmel kiütötte a szuperhősöket. A Marvel Studios legújabb szuperhősfilmjének 67 százalékkal esett vissza a látogatószáma, ami mondanunk sem kell, elég ritka és komoly beszakadásnak számít az ilyen nagy kasszasikereknél.
Ezúttal nem a kritikusok állnak az eset mögött. A film meglepően jó kritikákat kapott, a kritikákat összesítő Rotten Tomatoes oldalon 81 százalékon áll, míg az IMDb-n 6.9 olvasható, szóval még a rajongók is pozitívra értékelték a filmet. De akkor mi áll a bezuhanás háttérben? Az amerikai mozitulajdonosok egyhangúan fogalmazták meg, hogy maga a Disney okolható, pontosabban a döntése, amikor úgy döntöttek, hogy az HBO Max mintájára egyszerre mutatják be a mozikban és online a filmet. Meglepő módon a második hétvégén már nem közölt számokat a Disney+.
Az észak-amerikai mozitulajdonosok szövetsége szerint a mostani eset egyértelműen jól példázza, hogy nem jó az új irány. Minden érdekelt fél számára jövedelmezőbb, amikor a több hónapos mozis exkluzivitás mellett döntenek. Bíznak benne, hogy a pandémia alatt kipróbált hibrid modellt elvetik majd a stúdiók, s rájönnek, hogy vissza kell térni a régi, megszokott formulához.
Szólj hozzá!