Amikor a Marvel Studios végre rátette a kezét a Pókemberre (lehetőséget kapott), úgy döntöttek, hogy új irányba viszik a franchise-t. Ez nem csak azt jelentette, hogy a fiatal Tom Hollandet ültetik a szerepbe, hanem azt is, hogy új gonosztevőket mutatnak be a Marvel Moziverzumban. A Pókember: Nincs hazaút azonban visszahozta a korábbi, jól ismert ellenlábasokat, mint például a Zöld Manó vagy Doktor Octopus.
Kevin Feige, a Marvel kiadó vezetője elmagyarázta, hogy a Marvel Studios miért nem készített olyan filmeket a Pókember: Nincs hazaút előtt, amiben a Zöld Manó vagy Doctor Octopus is szerepelt, vagy más népszerűbb Pókember-gonosztevők. Feige a ComicBook lapnak adott interjúban arról beszélt, hogy miért nem akarták a Zöld Manó, Octopust és más, korábban már bemutatott főgonoszokat Tom Holland Peter Parkerével szembeállítani.
Amikor lehetőségünk nyílt arra, hogy a Pókembert a Hazatéréssel behúzzuk az MCU-ba, két olyan dolgot érintettünk, amiket a Pókember-filmekben még soha nem vizsgáltak. Az egyik az volt, hogy sokkal fiatalabbá tettük a főhőst, hogy a középiskola első éveiben jár, és azzal foglalkozott, milyen érzés ilyen fiatalnak lenni, és ilyen képességekkel rendelkezni, és igazán élvezni a középiskolai környezetet. A másik pedig az, hogy a film a Marvel-univerzumban játszódik, és hogy ott más hősök is vannak. Szóval az első néhány filmnél mindig az volt a kérdés, hogy “Hogyan csináljunk olyan dolgokat, amiket még soha nem csináltak meg?”
Kevin Feige
Kevin Feige hozzátette, hogy nem volt kedvük egy olyan történethez, amiben egy új Zöld Manót vagy Octopust mutattak volna be, majd jött a Nincs hazaút, amiben Willem Dafoe és Alfred Molina visszatérhetett ikonikus szerepében.
Nem jutott eszünkbe egy új Manó-, Oscorp- vagy Doctor Octopus-sztori, vagy bárki más, amit már korábban megcsináltak, ezért a kulcsfigurák Keselyű és Mysterio voltak. Még akkor is, amikor ezt csináltuk – és én már évek óta mondogattam, még mielőtt bárki megkérdezte volna, hogy mit gondolok -, hogy Alfred Molina-nál jobbat nem lehet találni Doc Ock szerepére.
Kevin Feige
A visszatérés nem is alakulhatott volna jobban, ugyanis a Pókember: Nincs hazaút című filmet december 15-én mutatták be a mozikban, és a Sony Pictures/Marvel Studios filmje hétvégén átlépte az 1 milliárd dolláros bevételt világszerte, s ezzel 2021 legsikeresebb filmje is lett – kritikákban és bevételben egyaránt. Tom Holland legújabb kalandja Amerikában 81,5 millió dollárt, nemzetközileg pedig 121,4 millió dollárt zsebelt be az ünnepi időszakban a mozikban. Összesítésben pedig a Pókember legújabb kalandjára 406 millió dollár értékben váltottak jegyet az amerikai mozikban és további 922 millió dollárt a nemzetközi jegykasszákból.
Szólj hozzá!