Főoldal Játékok A fejlesztők szeretnék megcsinálni a Dead Space 4 játékot, de az EA nem akarja
Játékok

A fejlesztők szeretnék megcsinálni a Dead Space 4 játékot, de az EA nem akarja

Az Electronic Arts számára halott a franchise, mint az űr.

65
Dead Space
Forrás: Electronic Arts

2023 januárjában jelent meg a Dead Space Remake. Az eredeti 2008-as játék remake változata nagyon jó kritikákat kapott, azonban a játékosokat nem érdekelte Isaac Clarke újra gondolt kalandja és bukás lett a játék. A fejlesztők azonban nyitottak arra, hogy megcsinálják a negyedik részt, de az EA hallani sem akar róla.

Röviden:

- Megbukott a Dead Space Remake 2023-ban.
- A fejlesztők folytatnák a trilógiát egy negyedik résszel.
- Az EA nem nyitott a projektre.

Elég hányatott sorsú lett a Dead Space széria. A külső nézetes, túlélős horror játék annak idején forradalmi volt. A fejlesztő Visceral Games valami igazi újat és eredetit alkotott a 2000-es, 2010-es évek fordulóján. Azonban a kiadó EA által ráerőltetett mikrotranzakciós rendszer és kivágott DLC-k miatt a harmadik rész már megbukott és egy jó időre hidegre került a széria. A Visceral azóta bezárt és a volt fejlesztők közül is sokan kiléptek. Több volt fejlesztő együtt megalapította a Striking Distance Studios, amely a Dead Space-hez nagyon hasonló The Callisto Protocolt adta ki 2022-ben.

Az EA-nél azonban úgy látták eljött az idő újra elővenni a szériát. A Star Wars: Squadrons játékért felelős Motive csapatát bízták meg az első rész remake-jével, akik elég jól vették az akadályt. A Dead Space Remake képes volt megőrizni az eredeti szellemiségét, de sokat is hozzá is tett az alapanyaghoz új grafikával. A játék azonban nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. 2023 januári megjelenése után nagyon hamar lekerült az eladási toplistákról. Egyes források szerint kevesebb fogyott belőle, mint a konkurens The Callisto Protocolból. A Dead Space Remake nagyon hamar leárazásokat kapott és ingyenesen is bekerült a PlayStation Plus szolgáltatásba. Az EA bukásnak könyvelte el a játékot.

A fejlesztők azonban nem engedték el Isaac kezét és többen összeálltak, hogy az EA vezetésénél lobbizzanak a negyedik részért. Erről beszélt Glen Schofield a Dan Allen Gaming nevű podcastben. Schofield az eredeti Dead Space rendezője volt, majd a Striking Distance Studios alapítója. Hozzátársult az eredeti csapatból Bret Robbins kreatív rendező és Christopher Stone animátor is, hogy együtt győzködjék az EA vezetését a Dead Space 4-ről.

„Mi hárman próbálkoztunk, tudod, mindhárman. Megpróbáltuk a Dead Space 4-et. Idén beszélünk” – mondta Schofield.

Majd így folytatta:

„Nem mentünk túl mélyre. Csak annyit mondtak, hogy nem, most nem érdekel minket, nagyra értékeljük, bla-bla-bla-bla, és tudod, tudjuk, kivel kell beszélni, úgyhogy nem vittük tovább, és tiszteletben tartottuk a véleményüket. Ismerik a számaikat, tudják, hogy mit kell szállítaniuk, meg minden, szóval…” – mondta Schofield.

„Mindhárman leültünk és meg akartuk csinálni” – tette hozzá Stone. „Az iparág most furcsa helyzetben van. Az emberek nagyon tétováznak, hogy kockáztassanak, szóval nem kell félni, ki tudja, talán egy nap. Szerintem mindannyian szívesen megcsinálnánk.”

Az EA gyakorlatilag már évekkel ezelőtt leszámolt a Dead Space 4 ötletével, nem sokkal a Dead Space 3 bukása után. 2013-ben a játék megjelenése után nyilatkozta azt Patrick Söderlund, az EA egyik vezetője az Eurogamernek, hogy nincs tervben a Dead Space 4. A Visceralt Battlefield Hardline és a Project Ragtag Star Wars játékkal bízták meg, így a Dead Space 4 teljesen lekerült a napirendről. Úgy tűnik ez az álláspont máig nem változott és elnézve mennyire alulteljesített az első rész remake-je valószínűleg az EA végleg elássa ezt a szériát is. A Motive számára viszont ideális lett a Dead Space Remake, hiszen a következő projektjük egy új Iron Man játék lesz. Most már csak azt kell kitalálniuk, hogyan alakítsák át Isaac páncélját Vasemberré.

Dead Space
Forrás: Electronic Arts
Szerző
Faragó Dániel

Gamer, videójátékos újságíró és Star Wars rajongó. Akkor került kapcsolatba a játékokkal, amikor először a kezébe adták a Rogue Squadront és a Tomb Raidert. 2019-ben kezdett el videójátékokról írni a Ziro.hu portálján. Jelenleg a Rebo.hu főszerkesztő helyettese és a Wide Screen gaming szerkesztője

Szólj hozzá!

Közelgő események