A Walt Disney Company egy külön, erre a célra létrehozott csapatot hozott létre, amely a mesterséges intelligencia (M.I. vagy angolul az A.I.) és annak lehetséges alkalmazását fogja kutatni az elkövetkező időben a szórakoztatóiparban. Mindez a hollywoodi írók és színészek folyamatban lévő sztrájkjai közepette történik, amelynek egyik célja, hogy korlátozzák a technológia szerepét az iparágon belül.
A Reuters adta hírül az év elején, még a hollywoodi írók sztrájkja előtt, hogy a Disney egy külön csoportot állított fel, hogy megvizsgálják, miként lehet felhasználni a generatív technológiákat az iparban, és ennek egyik része az volt, hogy kutassák fel azokat az induló kisvállalkozásokat (startupokat), amelyek a mesterséges intelligenciával foglalkoznak. A Disney célja ezzel egyértelműen az, hogy szeretnék lefaragni a költségeket, és mindent géppel megvalósítani, amit csak lehet. 11 nyitott álláshelyet szeretnének feltölteni olyan szakemberekkel, amelyre mesterséges intelligenciában és a gépi tanulásban jártas személyeket keresnek.
A meghirdetet álláslehetőségek széles spektrumot ölelnek fel a Disney-n belül, a Walt Disney Studios-tól és a Walt Disney Imagineering nevű találmányi egységtől kezdve a Disney vidámparkjain, televíziós vállalkozásain át egészen a reklámszektorig. Fontos megjegyezni, hogy a hirdetési csapat arra törekszik jelen állás szerint, hogy egy “következő generációsnak” nevezett, mesterséges intelligenciával működő hirdetési rendszert hozzon létre, ahogy azt ezen álláshirdetések leírásaiban részletesen is kifejtik.
A Disney növekvő érdeklődése az M.I. használatának kiterjesztése iránt a hír nyomán érkezett, miszerint a vállalat felvételt hirdetett egy K+F Imagineering pozícióra, amely a generatív M.I.-ben való jártasságot igényli, ami jelzi, hogy sajnálatos módon érdekli őket, hogy meddig tudják vinni a M.I.-eszközökben rejlő lehetőségeket. A vállalatot azért érte támadás, mert a Secret Invasion című limitált sorozatuk debütálása és a generatív mesterséges intelligencia segítségével létrehozott nyitócímek reklámozása egy sztrájk közepette történt, amelynek célja az volt, hogy rávilágítson arra, hogy a mesterséges intelligencia elveszi a szakmunkások munkáját.
Hogyan ér véget a sztrájk?
Miközben a szórakoztatóipar keresi annak lehetőségét, hogy a mesterséges intelligenciát alkalmazzák a gyártási folyamatokban, párhuzamosan a színészek és írók éppen a technológia ellen küzdenek. A sztrájk már most érzékelteti hatását, és fennakadásokat okozott a Disney különböző projektjeiben, például le kellett állítani a Deadpool 3. forgatását, a Mennydörgők és a Penge esetében pedig még elkezdeni sem volt idő, mivel a forgatókönyveket csiszolták éppen.
Mivel a patthelyzet továbbra is fennáll, mind a stúdiók, mind a szakszervezetek ugyanabban a helyzetben találják magukat, egyik fél sem enged a másik követelésének, és ez sajnálatos módon megbénítja a filmipart. A munkavállalók azért sztrájkolnak, hogy kiérdemeljék a tisztességes bánásmódot, méltányos fizetést és a tisztelet.
Szólj hozzá!