November 6-án indult az Epic vs Google pere, amely a nagy sikerű battle royale videójáték, a Fortnite monetizációja körül robbant ki még 2020-ban. Az Epic Games korábban azért került szembe az Apple és Google vállalatokkal, mert megelégelte, hogy a Fortnite mobilos iOS és Android platformjain külön díjakat számítanak fel a játékon belüli vásárlásokért. Az Epic és az Apple között már lezajlott egy bírósági tárgyalás és most a Google van soron.
A hétfőn indult bírósági meghallgatáson több érdekes információ látott napvilágot, amelyről a The Verge részletesen beszámolt. A meghallgatott tanúk között volt Sean Allison is, aki az Epic Games Store vezető menedzsere. Az Epic PC-n elérhető digitális értékesítő platformjáról és játékkönyvtáráról azt állította, hogy egyáltalán nem nyereséges, de „a cél továbbra is a növekedés”. Az Epic még 2018-ban indította el saját platformján PC-n, a céljuk kifejezetten az volt, hogy felvegyék a versenyt a Valve rendkívül népszerű Steam kliensével.
Hogy vonzóvá tegyék az Epic Games Store-t, az Epic nagyvonalúan 88%-os részesedést ajánlott a bevételből a játékfejlesztőknek, míg magának csupán 12%-ot tartott meg. Ezzel szemben a Valve 30%-ot levesz minden játék bevételéből a Steamen. Az Epic ráadásul nagy összegeket fektetett abba, hogy exkluzívan jelenjenek meg harmadik féltől származó játékok az Epic Games Store-on, továbbá milliókat költött arra, hogy heti ingyenes játékokkal vonzanak be több játékost a platformra. Bevezették az Epic First Run programot, amely lehetővé teszi, hogy a fejlesztők a bevételek 100%-át igényeljék vissza, ha vállalják, hogy a játékukat hat hónapig kizárólag az Epic Games Store-ban teszik elérhetővé. Továbbá szintén a bevétel 100%-át kapják az első hat hónapban, ha régebbi játékaikat is az Epic piacterére hozzák be elsőként és nem a Steamre. Mégis a próbálkozások nem jártak sikerrel az Epic számára, továbbra sem tudták felvenni a versenyt a Steam megoldásaival és az Epic Games Store veszteséges maradt. Az Epic nemrég bejelentette, hogy mintegy 830 alkalmazott elbocsájtását tervezik, ami a teljes munkaerő 16%-át jelenti. Korábban az Electronic Arts is próbálta felvenni a versenyt a Steammel, amelyre az Origin klienst hozták létre, ám az is kudarcot vallott, végül átnevezték EA App-ra PC-n. Az Epic vs. Apple perben közzétett emailekből kiderült korábban, hogy az Epic Games azt remélte, hogy a PC gaming bevételeinek 50%-át megszerezhetik. Eközben már megemelték a Fortnite játékon belül megvásárolható V-Bucks kártyák árait, továbbá jövőre azoknál is különdíjakat számítanak fel, akik nem csak videójátékra, hanem pl.: a filmiparban használják az Unreal Engine grafikus motorját.
Szólj hozzá!