Negyedik napja tart az FTC vs Microsoft per, amely azután jött létre, hogy az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (Federal Trade Commission, FTC) blokkolta az Activision Blizzard felvásárlását a Microsoftnál. A bíróság több a játékipar fontos szereplőjének tanúvallomását hallgatta már meg és számos érdekes infó látott napvilágot a Microsoft és a többi játékcég háza tájáról.
A bíróságnak átnyújtott dokumentumok szerint a Microsoft korábban megvizsgálta azokat a potenciális jelölteket egy lehetséges akvizícióra. A Microsoftnak számos oka volt arra, hogy felvásárolja a Square Enixet. A japán játékkiadó és fejlesztő olyan videójátékairól ismert, mint a Final Fantasy, a Just Cause, a Thief, a Deus Ex, a Hitman vagy a Tomb Raider. A dokumentumok szerint a Microsoft azért szemelhette ki őket, hogy erősödjenek az ázsiai piacon, illetve a fenti játékokkal bővítették volna az Xbox Game Pass katalógusát. Ám nem csak ezek voltak a szempontok a Square Enix esetleges felvásárlásában, hanem hogy az Xbox megvesse a lábát a mobiljátékok piacán és akár a jövőben egy esetleges mobil-exkluzív Game Pass is létrejöhessen. Jelenleg a Game Pass csak PC-n és Xbox konzolokon érhető el, okostelefonokon csak az xCloud felhőszolgáltatásuk van.
A mobiljátékok piaca óriási ütemben fejlődik. 2022-ben már világszinten elérte a 136 milliárd dollárt, a játékosok ennyit költöttek mobiljátékokra és ebben az ázsiai piac kiemelkedő. Összehasonlításként a PC és konzolos piac együtt összesen 80 milliárdot tesz ki, így érthető, hogy a Microsoft szeretne ide is belépni.
De nem csak a Square Enix volt az egyedüli kiszemelt, ugyanis a Microsoftnál tervben volt a Yakuza és Sonic játékaikról ismert Sega, illetve a Destiny 2-t fejlesztő Bungie felvásárlása is. Utóbbit végül a Sony vette meg 3,7 milliárd dollárért 2022-ben. Rajtuk kívül még további kisebb stúdiókat is megvettek volna, mint a Pokémon GO-t gyártó Niantic, a Hitman szériát ápoló IO Interactive vagy akár a mobilos játékairól ismert Zyngát is. Utóbbit a Take Two vette meg 12,7 milliárd dollárért.
Az Activision Blizzard felvásárlása tehát nem csak a Call of Duty és hasonló multiplatform játékok miatt fontos, hiszen az Activision birtokolja a King nevű céget is, amely olyan rendkívül népszerű mobiljátékokat fejlesztett, mint a Candy Crush. A cég 2015-ben 5,9 milliárd dollárt ért.
Szólj hozzá!