Az ember szinte már megszokottként tud arra tekinteni, amikor egy nemes értékeiről híres karakter kerül egy mű középpontjába. Láthatjuk, hogy a Gyűrűk Ura trilógia filmjeinek fő karakterei szinte egytől-egyig ilyenek, hiszen akár Aragonra akár Frodora nézünk, tetteiket a becsület és a jó keresése vezéreli. Röviden, sokszor fel is áldoznák magukat azért, hogy többeket meg tudjanak menteni.
A Daedelic ezért egy egészen egyedi és páratlan megközelítést választott a játéka alapjául, ugyanis Tolkien kevésbé heroikus karakterét állította a középpontba. Gollumnak nem célja megmenti senkit, kivéve a saját életét. Nem egy hős harcos, nem vív párbajokat. Természetesen a gyűrű által vezérelve nehéz is pozitív karakternek lenni. Mindenképpen érdekes viszont, hogy így egy teljesen más nézőpontból tekinthetjük majd meg Tolkien zseniális világát. A Game Informer egyik újságírója betekintést nyerhetett a Daedelic által a játékmenetbe, azonban fontos megjegyezni, hogy egy több mint 10 hónapos demo keretein belül.
A korától és attól a ténytől eltekintve, hogy azóta sokat változott a játék, remek betekintést adott a mikéntekbe. Az alkotás Gollum két erősségére épít legfőképpen, ezek pedig a mászás és a lopakodás. A demoban azt lehetett látni, ahogy a hajdanán kedves és jó hobbit kiszabadul a fogságból az orkoktól nyüzsgő Barad Dur környékéről. Tud ugrálni, csúszni, egyik oldalról a másikra szökkenni, kiszögellésekben megkapaszkodni. Látható tehát, hogy elég nagy fegyvertára van a terepviszonyok leküzdésére. Egy állóképesség mérő jelzi, hogy „kedvenc hősünk” milyen hosszan tud bizonyos erőt igénybe vevő mozdulatokat csinálni.
Ahogyan mászott és később belefutott egy őrbe, előjött a játék másik fontos aspektusa. A kettős személyiség, amelynek köszönhetően a testen Sméagol és Gollum osztoznak. Mivel az utóbbi a domináns, ezért az előbbi kevésszer kerül a felszínre, leginkább csak egyes döntések kiválasztásakor van nagyobb szerepe. Ebben az esetben két lehetőség volt, megkímélni az őrt és haladni tovább, vagy kegyetlenül végezni vele. Bár Sméagol opciói fognak tűnni általában a helyesebb választásnak, nem biztos, hogy mindig azok a jók. Nem véletlenül tudott Gollum ilyen sokáig túlélni egy ilyen ellenséges közegben.
A tetteinknek természetesen lesznek következményei, hiszen nagyban fog függeni a sztori attól, hogy bizonyos karakterekkel akikkel találkozunk hogyan is bánunk. A fénynek is nagy szerepe lesz a végigjátszás során, ugyanis sokszor ez dönti el a lopakodásunk sikerét. Ha véletlen meglátnának minket egyből menekülnünk kell, ugyanis karakterünkre nem vár sok jó a szemtől-szembeni harc során. A szintek elég nagyok és több lehetőségünk is lesz bizonyos helyekre eljutni, így szabadon választhatunk majd a teljesítés milyensége körül. A The Lord of The Rings : Gollum valamikor a jövő év folyamán fogja tiszteletét tenni.
Szólj hozzá!