Az Alinea Analytics friss jelentése szerint az Indiana Jones and the Great Circle PS5-ös változata már több mint 100 ezer példányban kelt el, és gyorsabban fogy, mint az Xboxos és Steames verziók. Bár a jelentés módszertana nem teljesen ismert, az elemzőcég állítja, hogy pontos adatokkal dolgoznak.
Röviden:
- Az Indiana Jones PS5-ön gyorsabban fogy, mint Xboxon vagy Steamen.
- A PlayStation-verzió már több mint 100 ezer eladott példánynál tart.
- A Game Pass előfizetés „károsítja” az Xbox prémium játékértékesítéseit.
Indiana Jones kalandja PlayStationön tarol – mit árul el az adatelemzés?
Bár az Indiana Jones and the Great Circle PS5-re csak hónapokkal az Xbox és PC verziók után jelent meg, a játék így is figyelemre méltó rajtot vett a Sony konzolján. Az Alinea Analytics szerint már több mint 100 ezer példányt értékesítettek, és a játék eladási üteme gyorsabb, mint a Steam-megjelenésé vagy az Xboxos eladásoké volt az induláskor.
A jelentés szerint az Xboxos változatnál az is torzíthatja az adatokat, hogy a játék a megjelenés napján bekerült a Game Pass kínálatába, így az öt millió Xbox-játékos többsége előfizetésen keresztül próbálta ki, nem pedig külön megvásárolta a játékot. Az Alinea Analytics szerint a Game Pass negatív hatással van a prémium videójátékok eladásaira, és nem biztos, hogy hosszú távon kifizetődő stratégia a fejlesztők részéről. A téma nem először merül fel, többen hangot adtak már a problémának, hogy ezzel csak a Microsoft jár jól, a kiadók hosszútávon ráfizethetnek.
Az elemzés kitért arra is, hogy a PS5-ön az Indiana Jones-rajongók között erős átfedés van az olyan akció-kaland játékok, mint az Uncharted vagy a Tomb Raider kedvelőivel – ami nem meglepő, tekintve a hasonló műfaji vonásokat. Bár az adatok forrását nem részletezték teljesen, az mindenképpen látszik, hogy a PS5-ös verzió lendületesen indított – különösen egy ilyen késői premier után.

Szólj hozzá!