Egyértelműen 2020 nagy nyertesei a streamingszolgáltatók lettek, miután világszerte bezárták a mozikat, s az emberek az online fogyasztható tartalmakat választották. A Netflix korábbi jelentéséből kiderült, hogy a szolgáltató előfizetőinek száma már meghaladja a 200 milliót is, de a Disney saját platformja sem szégyenkezhet, egy évvel az indulás után ott nyargal a Netflix nyomában.
A társaság legfrissebb jelentésében arról olvashatunk, hogy 2021. január 2-ára a Disney+ előfizetőinek száma világszerte elérte a 94,9 millió felhasználót. Ez azt jelenti, hogy egy hónap leforgása alatt, csaknem 8 millió új felhasználóra tett szert a Disney. A december 2-ai jelentésében még csak 86,8 millió előfizetőről adtak hírt. Még az eredeti előrejelzést is felülmúlják a számok, hiszen kezdetben úgy számolt a Disney, hogy az első négy év alatt érik el a 90 milliót.
A Disney+ növekedésében fontos szerepet játszott a karácsonyi időszakban bemutatott Lelki ismeretek című Disney Pixar rajzfilm, és természetesen a nagysikerű The Mandalorian második évadának is benne van a keze ebben. Mindkét cím nagyon erős számokat hozott, és akkor még nem lehet tudni, hogy a Marvel Moziverzum alkotásai milyen mértékben növelik az előfizetők számát. Január 15-én mutatták be a WandaVision című sorozatot.
A Disney Investor Day 2020 alatt több nagy bejelentésre is sor került. Az elkövetkező években egymást fogják érni a Star Wars, a Marvel, a Disney animációs és Pixar alkotások, egyszóval lesz miből válogatniuk az előfizetőknek. Az már biztosra mondható, hogy a vállalat jövőjében a streamingszolgáltató még fontosabb szerepet fog kapni. A mikiegeres cég decemberben 105 alkotást, köztük filmeket és sorozatokat is bejelentett, amelyek 80%-kát közvetlenül a Disney+ szolgáltatón fognak majd bemutatni.
A szolgáltatás még 2019 novemberében rajtolt el az Egyesült Államokban, Kanadában, Hollandiában, Ausztráliában és Új-Zélandon. A startot követően Európa több országában és Indiában is elindult a platform, és hamarosan újabb országokban lesz elérhető a streaming, köztük például Magyarországon is. Ha ilyen mértékben nő a Disney+ népszerűsége, akkor becslések szerint 2024 szeptemberére akár a 230-260 millió előfizetőt is elérheti.
Szólj hozzá!