Az Xbox egyik vezetője, Matt Booty szerint ma már nem a rivális konzolgyártók jelentik a legnagyobb kihívást a vállalat számára. Miközben a cég korábban elképzelhetetlennek tartotta, hogy saját exkluzív címeit – mint a Halo, a Forza Horizon vagy a Gears of War – más platformokra is kiadja, mostanra ez valósággá vált. Booty a The New York Times-nak adott interjúban azt mondta, a céljuk az, hogy „ott találkozzanak a játékosokkal, ahol azok vannak”, mert a versenyt ma már nem a konzolok, hanem „minden, a TikToktól a filmekig” jelentik.
A Microsoft új irányt lát a játékpiacon
Booty szerint az Xbox számára a legnagyobb kihívás ma már nem a Nintendo vagy a Sony, hanem az, hogy az emberek figyelméért rengeteg más platform és tartalom harcol. A Netflix korábban azt mondta, hogy számára a Fortnite nagyobb vetélytárs, mint az HBO – és Booty hasonlóan látja a helyzetet. A közösségi média, a zenék, a filmek és a valós programok mind elvonják a figyelmet a videojátékokról, így a Microsoftnak ehhez kell igazodnia.
A stratégiai döntések hátterében pénzügyi nyomás is áll, ahogy arra a Bloomberg kitért. A riport szerint a Microsoft játékrészlege komoly nyomás alatt van, hogy a vártnál magasabb profitot termeljen – főleg azután, hogy közel 70 milliárd dollárért felvásárolta az Activision Blizzardot. Ez részben megmagyarázza, miért látunk mostanában több stúdióbezárást, projektleállítást és előfizetési díjemelést az Xboxnál.
Az exkluzivitás kora véget érhet
Az Xbox tehát egyre inkább a multiplatform stratégia felé halad. Olyan játékok, mint az Indiana Jones and the Great Circle, a Grounded vagy a Sea of Thieves már elérhetők más konzolokon is, és a Halo: Combat Evolved is megjelenik PlayStation 5-re jövőre. Úgy tűnik, az Xbox jövője nem a konzolháborúkban, hanem a tartalom sokszínűségében és a közönség minél szélesebb elérésében rejlik.

Örökké veled? / Eternity > Bemutató ideje: december 4.
