Az Unreal Engine 5 már most is forradalmasította a játékipart, de az Epic Games nem ül a babérjain. Tim Sweeney, a cég vezérigazgatója egy friss interjúban beszélt arról, hogy a következő generációs Unreal Engine már nincs is olyan messze. Bár hivatalos menetrend még nincs, az UE6 előzetes verziója akár már 2026–2027 környékén megérkezhet. A cél? Egyesíteni a Fortnite-on belül tesztelt újításokat és a professzionális fejlesztés eszközeit, minden eddiginél nagyobb szabadságot adva a fejlesztők kezébe.
Röviden:
- Tim Sweeney szerint 2–3 éven belül jöhet az Unreal Engine 6 előzetes változata.
- Az új motor a Verse nyelvet és a Fortnite ökoszisztémát is integrálná.
- A cél a fejlesztői szabadság maximalizálása és nyílt gazdasági rendszer bevezetése.
Az Unreal Engine 5 már most a játékipar egyik legnépszerűbb technológiája, de az Epic Games már a következő lépésre készül. Tim Sweeney, a vállalat vezérigazgatója a Lex Fridman podcastban árulta el, hogy már javában dolgoznak az Unreal Engine 6 grafikus motoron. Bár pontos időpontot nem tudott mondani, becslése szerint 2–3 éven belül már elérhetővé válhat az új motor első előzetes verziója.
A fejlesztés középpontjában a Verse nevű programozási nyelv áll, amely jelenleg főként a nagy népszerűségnek örvendő Fortnite című videójáték kreatív módjában érhető el. Sweeney célja, hogy ezt a rendszert teljesen integrálják az Unreal Engine-be, így a jövő fejlesztői egy közös, egységes ökoszisztémában dolgozhassanak – legyen szó AAA játékokról vagy közösségi élményekről.
Az Unreal Engine 6 másik nagy újdonsága egy nyílt gazdasági modell bevezetése lesz, amit először szintén a sokat emlegetett Fortnite közege tapasztalhatott meg. Ez a fejlesztők számára lehetőséget ad arra, hogy saját világokat, élményeket és mechanikákat hozzanak létre, amelyekből közvetlen bevételhez juthatnak.
Noha az UE5 technológiai potenciálját még messze nem aknázták ki teljesen és optimalizáció terén is akadnak még problémák – gondoljunk csak a közelgő Marvel 1943: Rise of Hydra vagy a The Witcher 4 című érkező szédítő látványvilágára vagy a Black Myth: Wukong Xboxos csúszására, ott ugyanis a Game Science csapata nem tudta megoldani a Microsoft konzolján a memóriaszivárgást –, de az Epic már most igyekszik lefektetni a jövő alapjait.
Az Unreal Engine 6 tehát nem pusztán egy technológiai frissítés lesz, hanem egy olyan eszköztár, amely újraértelmezi, mit jelent videojátékot fejleszteni a 2020-as évek végén. Ha minden a tervek szerint alakul, a következő években látványos váltásnak lehetünk tanúi – akár már 2027-ben.

Szólj hozzá!