Star Wars: Squadrons

TESZT: Star Wars: Squadrons

Rajparancsnoki feladatok várnak ránk.

Nehéz a Star Wars jelenség mellett elmenni, egészen az 1977-es debütálása óta. Megmondom őszintén nem vagyok a legnagyobb fan, ugyanis a jedik és sith-ek galaxisokon és évezredeken átnyúló konfliktusa nem a kedvenc sci-fi témám. Számomra túl erős az egész koncepció fantasy vonala, a sci-fit kicsit jobban szeretem ridegen és fémesen ízlelgetni. Így gyorsan le is rázhatom magamról az értékelésnél esetleg rám sütött fan jelzőt. Mert bár kedvelem az univerzumot, mégsem mondanám magam elvakult rajongónak. Azonban az a világ, az erős technológiai háttér ami a lore-t jellemzi, sok sci-fi fanatikusnak teszi rendkívül szerethetővé George Lucas trilógiája köré épített univerzumot. Ennek ellenére azért én is komálom a világot, melyet idestova negyvenhárom éve építgetnek.

A Star Wars univerzumának videójátékos vonalán voltak már hasonló kaliberű előzmények, mint a 97-es X-Wing VS TIE Fighter, vagy a 98-as Rogue Squadron és annak folytatása a Rogue Leader, de még a Star Wars Battlefront epizódokban is tolhattunk kőkemény űrcsatákat. A jelenlegi konzolgenerációban azonban csak az utóbbi két játékban volt lehetőségünk hasonló küzdelmeket vívni. És ugye ott sem volt éppen fényes az egyjátékos kampány, amit úgy kívánunk egy Csillagok Háborúja anyagtól. De itt is van a felmentősereg a Star Wars: Squadrons képében. Ami a Star Wars Jedi: Fallen Orderhez hasonlóan kellemes meglepetés lett. Elégedett sóhaj hagyta el a számat már az első fél óra játék után.

A Squadrons egy három elemből álló játék. Nekem sajnos ebből a három elemből csak két elemet volt lehetőségem megtapasztalni, így a harmadikat gyorsan az elején ki is pöckölném. Tekintve, hogy itt csak a mások által elmondott dolgokat tudom szajkózni, saját élmény híján. Ez az elem pedig a manapság egyre mérvadóbb és közkedveltebb VR mód. Melyben a teljes játékot elejétől a végéig tudjuk élvezni. Persze ha a megfelelő platformon vásároljuk meg. PC-n és PlayStation 4-en van ugyanis alkalom ennek a módnak a kihasználására. A mások által elmondottak alapján van is létjogosultsága a dolognak. Teljesen jól sikerült a megvalósítás, tényleg térérzetet kelt és nagyban hozzáad az amúgy sem piti élményhez. Na de lessünk is bele mit is tartogat nekünk a Star Wars: Squadrons.

A kampányba ott csatlakozunk be, miután a Birodalom elpusztította az Alderaant. A történtek után Darth Vader elrendeli az általa irányított csapatoknak, hogy találják meg és semmisítsék meg az innen még időben elszökött menekülteket. Itt ismerjük meg Lindon Javes kapitányt. Aki az általa irányított Helix rajjal Rae Sloane admirális parancsára éppen egy menekülteket szállító konvojon üt rajta. Azonban a dolgok érdekes fordulatot vesznek, amikor is Javes kapitány megbénítja társai hajóit és átáll a Lázadó Szövetség oldalára, biztosítva ezzel a menekültek megmenekülését. Majd négy év elteltével kapcsolódunk be újra a történet folyásába, amikor is Javes már parancsnok a lázadók oldalán. Már a Temperance nevezetű hajót és a Vanguard rajt is irányítása alá osztják. Melyek segítségével a titkos Starhawk projektet hívatott megvalósítani. Eközben a Birodalom oldalán a Lindon által elárult Terissa Kerill már kapitányi rangban próbálja ennek sikerességét megakadályozni. Leginkább az igencsak ütőképes Titan rajjal.

Ebben a nem éppen egyszerű helyzetben bújunk bele egy meg nem nevezett pilóta bőrébe. Külön érdekesség, hogy a játék folyamán nem csak a jó fiúk, de a rosszak bőrében ugyanúgy aktívan szórhatjuk a lézernyalábokat az űr mélyébe és ellenfeleink hajóiba. A kampány során párhuzamosan láthatjuk a két oldal történetét, ahogy a kezdeti misszióktól egészen a Starhawk projekt sorsát befolyásoló akciókat hajtjuk végre. A küldetések általában a dokkban kezdődnek, ahol társainkkal beszélgethetünk, vagy különböző szögekből tanulmányozhatjuk át az éppen rendelkezésre álló hajóinkat. Innen az eligazító szobába vezet az utunk, ahol a küldetés részleteit tudhatjuk meg egy kisebb interakció formájában, egyéb apróbb, a sztori részleteit feltáró beszélgetésekkel. Ezután újra a dokk, ahol hajónk és annak felszereléseinek kiválasztása után be is hullhatunk a csatatérre.

Itt fog az első kellemes meglepetés érni minket, ugyanis a játék határozottan jól néz ki. Én egy Xbox One S-en teszteltem, de még itt is azt kell mondjam, hogy éles és szép textúrák és emellett stabil képfrissítés fogadott. A kíváncsiságtól hajtva azért megnéztem néhány mozgóképet a One X és a PC verzióról is és azt kell hogy mondjam, panaszra nem lehet okunk a látvány kapcsán. Persze nem mondom, hogy hibátlan a dolog, de jobban és stabilan fut mint sok másik cucc, amibe több energiát és időt öltek. Néha azért előfordulnak kevésbé szép megoldások is, amik közelről nem lesznek éppen szemet gyönyörködtetők, de nem ez a jellemző hála istennek. Egyes helyszínek, vagy az adott események megvalósítása és a fény-árnyék hatás igazán magukért beszéltek a grafika terén. Negatívumként talán az átvezetőben használt modellek műviségét tudnám felhozni, gyakran volt az az érzésem, mintha kirakatbabákat néznék, ez talán lehetett volna kicsit erősebben kidolgozva.

A hangok és a zene is nagyon jól sikerültek, sokszor fog borsódzni a hátunk az adott és már nagyon jól ismert dallamok hallatán, melyeket a készítők a megfelelő pillanatokban tolnak a fülünkbe. Emellett a robbanások, a lézerek cikázása, a különböző hajók által kiadott hangok és a társaink kommunikációja a rádióban is zseniális. Tehát az audióvizuális élményre sem lehet panasz. Talán egy soron kívüli probléma akad. Lehet, hogy ezen hiánnyal is egyedül leszek, de nekem egy külső, követős nézet még elfért volna. Tudom, hogy elsősorban VR-ra és minél immerzívebb élményre hajtottak, de azért nem lett volna hátrány egy ilyen kis apróság.

Amit fontos viszont megemlítenünk az az irányítás. Ez az a játék ami könyörög azért, hogy valamilyen komolyabb joystick-kel játsszuk. Sajnos nekem erre sem volt lehetőségem, de a kontroller is kellően kielégítő lesz. Azért érződik, hogy a készítők nem erre a perifériára tervezték elsősorban az irányítási rendszert. A Star Wars: Squadrons irányítása mellett a játékmenet fő mozgatórugója egyfajta erőforrás menedzsment lesz. Meg kell találnunk az egyensúlyt az energia áramoltatásában a hajónk 3 fő rendszere, a hajtóművek, a fegyverek és a pajzsok között. Persze mindezt az adott szituációra és ellenfelekre lebontva. Ezen rendszerek közötti átjárás lesz a sikerünk és a túlélésünk kulcsa. Persze nem árt odafigyelni az adott ellenfelek felépítésére sem. Lesznek ellenfelek akiket csupán néhány jól irányzott találat átsegít az örök vadászmezőkre. Azonban lesznek olyanok, akikre csak komolyabb taktika és több fegyvernem kombinálása lesz áldásos hatással.

A játék másik tevékeny része a többjátékos mód, melynek során tudunk team deathmatch szerű módban, öt az öt elleni csatákat vívni Dogfight néven. Vagy Fleet Battles módban az előbbihez hasonló elven, de a két csapatban egy-egy nagyobb hajót védve is küzdhetünk. A flottás módban akár botok ellen is küzdhetünk, ami nem nagy dolog, de biztos sokak szívét fogja megmelengetni. Így három nappal a megjelenés után még mindig stabilan működnek a szerverek, nem tapasztaltam szinte semmilyen problémát. Bízzunk benne, hogy ez sokáig így is marad, ismerve az EA híresen zűrös multis problémáit. A választható hajók alaptulajdonságai is remekül elkülönülnek. Tényleg érezhető, hogy melyik, milyen harcstílushoz passzol a legjobban és kedvünkre váltogathatjuk majd őket szánk íze, vagy a taktikánknak megfelelően.

VÉGSZÓ

Összességében azt kell hogy mondjam, a Star Wars: Squadrons egy igencsak jól eltalált játék. A sztori nem éppen hosszú, prológussal együtt, vehemenciától és ügyességtől függően 7-12 óra alatt letudható a kampány. A cucc normál nehézségi fokban már kellő kihívást jelent. Emellett azonban van még egy igen szórakoztató multis rész is, mely szintén vérmérséklettől függően számos kellemesen eltöltött órát képes biztosítani. Tekintve, hogy mindezt nem teljes áron, hanem egy jóval barátságosabb, csökkentett, kb. 13 ezer forintos áron kell újonnan leszurkolni, egész jó vásárt csinálhatunk. Erősen ajánlott mindenkinek, aki csak egy kicsit is kedvesen gondol a Csillagok Háborúja univerzumra, de még annak is aki nem. A játék 2020. október 2. óta elérhető PS4, Xbox One és PC platformokon.

Total
0
Shares

Leave a Reply

Previous Article
The Batman

A Dűne után eltolták a The Batman, a The Flash, a Shazam: Fury of The Gods és a Black Adam bemutatóját, cserébe előrébb került a Mátrix 4.

Next Article
Trónok harca

Megtalálták a Trónok harca előzménysorozatának egyik kulcsszereplőjét

Related Posts