Az Engadget megversenyeztette a streaming platformokat.
Az elmúlt hetekben attól volt hangos a videojátékos sajtó, hogy elindultak a jövő technológiájának kikiáltott streaming alapú játék szolgáltatások. Mi Magyarországon egyelőre csak kispadról figyelhetjük a történéseket, ugyanis egyik platform sem érhető el idehaza. Ami talán nem is baj, mire kiforrja magát a rendszer, mi már egy kész, kipróbált technológiát kapunk majd.
Addig is viszont érdemes figyelni a versenyt, ami a Google Stadiája és a Microsoft xCloudja között kialakult. Merthogy különbségek vannak, ahogy győzelemre és vesztésre állók is. Az Engadget szerkesztői minkét szolgáltatást kipróbálták és leszűrték a tanulságokat.
Érdemes végignézni az elemzésüket, ugyanis öt pontba szedve hasonlítják össze a két riválist és alaposan kivesézik a különbségeket. Az általánosan elmondható, hogy mindkét szolgáltatás megfelelően és jól működik (persze nem hibátlanul) de ez nagyban függ a rendelkezésre álló technikai háttértől (pl. wifi hálózat). Viszont amíg a Stadia nagy felhajtással sokat ígért és keveset teljesített, addig a Microsoft csendes rajtot vett és szimpatikusabb, amit adott.
A Google platformja például habár tudja a beígért 4K, 60 FPS kombót, nem minden játék támogatja, sőt akad, amelyik nem is 4K-ban streamelhető az ígéretekkel ellentétben (Destiny, Red Dead Redemption 2). Ezen felül a konzol üzleti megközelítése is megkérdőjelezhető, ugyanis egyelőre a szolgáltatáson felül a játékokat is meg kell venni.
A Microsoft ezzel szemben bétában indította el az xCloudot. Egyelőre csak mobil streaming elérhető Android eszközökön, 720p felbontásban, viszont az egész dolog ingyenes (most még) és a játékválaszték is több mint a duplája a rivális által kínáltnak. Hogy egy gyakran használt közhellyel zárjuk: alighanem erre mondják, hogy a kevesebb, néha több.
Szólj hozzá!