x
Close






Közelgő események

Filmek

Ryan Coogler hosszasan mesélt, hogy eredetileg miről szólt volna a Fekete Párduc: Vakanda, légy áldott!

A Fekete Párduc 2. története eredetileg az apa-fiú kapcsolatára fókuszált.

Ryan Coogler hosszasan mesélt, hogy eredetileg miről szólt volna a Fekete Párduc: Vakanda, légy áldott!
  • Publisheddecember 24, 2022

Fekete Párduc: Vakanda, légy áldott! forgatókönyve gyakorlatilag teljesen elkészült Chadwick Boseman halála előtt. Mivel a színész senkivel sem osztotta meg betegségét, Ryan Coogler és Joe Robert Cole egy olyan történetet dolgozott ki a folytatásra, aminek központi szereplője T’Challa király volt, de Boseman halála után át kellett írni a történetet.

Boseman halála után döntöttek úgy, hogy átírják a forgatókönyvet, és bár sok elem megmaradt – például Namor, a Torpedó bemutatása -, a történet végül a gyászról és Shuri útjáról szólt. A The New York Timesnak nyilatkozva Coogler elárulta, hogy eredetileg mivel foglalkozott volna a film. Ahogy arról már korábban beszéltek, a Bosszúállók: Végjátékeseményei után játszódott volna, majd néhány évet ugrottunk volna előre az időben, hogy T’Challa és fia, Toussaint történetét elmeséljék.

Az volt a kérdés, hogy mit fogunk csinálni a pittyentéssel? Ez kihívást jelentett. Egyáltalán nem hasonlított arra, amit mi csináltunk. Egy apa-fiú történet lett volna az apa szemszögéből, mert lényegében az első film is egy apa-fiú történet volt a két fiú [T’Challa és Koncoló] szemszögéből.

A forgatókönyvben T’Challa egy olyan apa volt, aki öt évig kénytelen volt távol lenni a fiától. Az első jelenet egy animációs jelenet volt. Hallod, ahogy Nakia beszélget Toussaint-tal, és azt mondja: ‘Mondd el, mit tudsz az apádról!’. Rájössz, hogy a fiú nem tudja, hogy az apja volt a Fekete Párduc. Soha nem találkozott vele, Nakia pedig újra férjhez ment egy haiti pasihoz.

Aztán átvágunk a valóságba, és eljön az az este, amikor mindenkit visszahoznak a csettintésből. Látjuk, ahogy T’Challa először találkozik a gyerekkel.

Ezután három évet ugrunk előre, és lényegében társszülők. Volt néhány őrült jelenetünk Chad számára. A film munkacíme ‘Nyári szünet’ volt, és a film egy olyan nyárról szólt, amit a gyerek az apjával tölt. A nyolcadik születésnapjára csinálnak egy rituálét, amikor kimennek a bozótosba.

De valami történik, és T’Challának meg kell mentenie a világot a fiával karöltve. Erről szólt volna a film.

Ryan Coogler

Az a valami pedig nem más lett volna, mint Namor, de nemcsak ő jelentett volna problémát, mert a nyilatkozat alapján Talokan királya mellett Valentina Allegra de Fontaine sokkal nagyobb szerepet kapott volna a filmben. “[Ez] egy társulás volt. Val sokkal aktívabb volt” – tette hozzá Coogler. “Alapvetően egy három tényezős konfliktus rajzolódott volna ki Vakanda, az USA és Talokan között. De az egész leginkább a gyerek szemszögéből történt”.

A rövid összefoglaló alapján egy teljesen másik filmet kaptunk volna idén ősszel, amiben T’Challa és a fia kapott volna központi szerepet, s ahogy a rendező is kiemelte, a sztorit főként a gyerek szemszögéből követhettük volna végig. Nyilvánvalóan mindenki jobban örült volna ennek a történetnek, de nem panaszkodhatunk a mozikban bemutatott verzióra sem. Coogler lélegzetelállító történettel állt elő, ami egy tisztelgés a színész előtt, hiszen Boseman örökké velünk lesz.

Fekete Párduc: Vakanda, légy áldott!
Written By
Kévés Bence Mihály

Rajongásom a filmek után igazán a 2000-es évek elején kezdődött, ami 2016-tól tartalomgyártásban és kritikaírásban nyilvánul meg a Wide Screen oldalon.