PlayStation 5-ön mutatkozott be az Unreal Engine 5

Állejtős demonstrációval mutatta meg az Epic Games, hogy milyen lesz a következő generáció.

Állejtős demonstrációval mutatta meg az Epic Games, hogy milyen lesz a következő generáció.

Amíg mindenki arra vár, hogy majd a Sony és a Microsoft megmutassa milyen is lesz a jövő videojátéka, addig az Epic Games szép csendben ledobott egy atombombát. Amíg PS5 bemutatása technikai oldalról nagyon érdekesre, de borzasztó szárazra és unalmasra sikerült, addig az Xbox Series X legutóbbi dobása – amely konkrét next-gen élményt ígért – inkább középszerű játékok parasztvakításába fulladt.

Az Unreal Engine 5 bemutatója viszont olyan, amelyből mindkét fel tanulhatna. A cucc a Geoff Keighley féle Summer Game Fest keretein belül mutatkozott be és egyszerre szakmai és látványos. Nem volt túlzó az az ígéret, hogy olyan mérföldkövet láthatunk majd, amely alapjaiban rengeti meg az ipart. A demó PlayStation 5-ön futott valós időben, mindenféle csalás nélkül egy teljesen játszható anyagról van szó.

Nem vállalkoznék az elhangzottak pontos szakmai interpretációjára, de csak hogy kiragadott részekkel éljek: lehetőség lesz eddig csak filmekben használt szuper részletes modellek és 8k textúrák használatára. Teljesen valós idejű, dinamikus fény-árnyék hatások, intelligens, egymással kommunikáló particle rendszer, valós hatású folyadék rendszer és fizikai motor – ezek mind csak “apró” részletei egy nagy egésznek. A töltőképernyőket pedig elfelejthetjük, hála a szuper gyors SSD-knek. Ezt a demó végi repkedés demonstrálja, ahol mindenféle “előszoba” nélkül (amit arra szoktak használni, hogy a játék a háttérben betölthesse a következő nagyobb helyszínt a memóriába) azonnal leveti magát a karakter a hegyről a mélybe. Lenyűgöző, íme a részletek külön kiemelve az ínyenceknek:

Ezek után a házigazda még majd egy órán keresztül el is beszélgetett Tim Sweeney CEO-val, Kim Libreri CTO-val és Nick Penwarden vezető mérnökkel a részletekről. Az Epic szakemberei elegánsan kibújtak a kérdés alól, hogy milyen előnyökkel jár a PS5 szuper SSD meghajtója az Unreal Engine 5 vonatkozásában az Xbox Series X ellenében, de maguk is méltatták mind a Sony konzol technikai megvalósítását, mind a háttértár kiemelt szerepét a következő generációra vetítve.

A beszélgetésből az is kiderült, hogy a fenti demót (mely csak erre az alkalomra készül és nem lesz belőle játék) nagyjából 200 ember hozta létre tavaly szeptembertől idén márciusig. Talán ez is mutatja, hogy a világbajnok grafikához és effektekhez talán továbbra sem lesz elég, ha három ügyes srác összeáll, de a nagy cégeknek bizony új lehetőségek nyílnak meg. Gondoljunk csak arra, hogy a filmfeldolgozások jelentősen felgyorsulhatnak, hiszen a játékkészítők használhatják végre az ottani modelleket mindenféle lebutítás nélkül (hogy ez helyfoglalásban hogy köszön vissza, arról nem esett szó).

Az Unreal Engine 5 egyébiránt jövőre debütál és az első ezzel készülő játékok majd szintén 2021 végén várhatóak. Hogy egy kis ökörködés is beférjen a végére: a Mega 64 csapata már három éve megpróbálta eladni a koncepciót Tim Sweeneynek, de sikertelenül. Nézzétek csak:

Total
0
Shares

Leave a Reply

Previous Article

A készítők mesélnek a The Last of Us Part II-ről

Next Article
Az új mutánsok

Tényleg nem vicc, mégis a mozikban fogják bemutatni Az új mutánsokat és már magyar időpontot is kapott

Related Posts