Mintha két külön játékot gyúrtak volna egybe: a Capcom elárulta, miért lesz ennyire felemás a Resident Evil Requiem

A szauna és a jeges fürdő esete: a fejlesztők elmondták, miért nem fogsz unatkozni egy percre sem a Resident Evil Requiem alatt.

Kévés Bence Mihály
Olvasási idő: 3 perc
Forrás: Capcom

A Resident Evil rajongói már megszokták, hogy a széria szeret kísérletezni a stílusokkal, de a hamarosan érkező Resident Evil Requiem minden eddiginél merészebb húzásra készül. A Capcom nemrég megerősítette, hogy a két főszereplő, Leon Kennedy és Grace Ashcroft kampánya nemcsak történetben, de játékmenetben is radikálisan eltér majd egymástól. Míg az egyik oldalon a klasszikus rettegés dominál, a másikon elszabadul a pokol, és előkerülnek a láncfűrészek. A fejlesztők szerint ez a kontraszt nem hiba, hanem a koncepció alapköve. Lássuk, hogyan fér meg egymás mellett a lassú horror és a pörgős adrenalinbomba!

Két véglet egy csomagban: Leon és Grace harca

Senkit nem ért villámcsapásként a hír, amikor a Capcom hivatalosan is bejelentette – amit a PlayStation már korábban kiszivárogtatott –, hogy Leon Kennedy lesz a Resident Evil Requiem második játszható karaktere. Ami azonban sokakat meglepett, az a stílus, amit a veterán ügynök képvisel. Leon szegmensei ugyanis kísértetiesen emlékeztetnek a sokak által vitatott Resident Evil 6 pörgős hangulatára: repkedő körrúgások, robbanások, és zombik láncfűrészes aprítása jellemzi a játékmenetét. Ez éles kontrasztban áll Grace részeivel, ahol a félelem és a kiszolgáltatottság dominál, de mint kiderült, ez a kettősség nagyon is tudatos döntés eredménye.

Akifumi Nakanishi rendező az Automatonnak adott interjúban őszintén beszélt arról, miért alakult ez így. Elismerte korábbi véleményét, miszerint Leon már „rossz párosítás” a tiszta horrorhoz, hiszen túl tapasztalt és erős ahhoz, hogy reszketve bujkáljon.

„Mivel a csendes, szörnyek előtti megrettenés nem illik hozzá, az ő fejezetei az intenzív, adrenalindús akcióra fókuszálnak. Grace részei ezzel szemben a félelmetesebbek. Ezúttal tényleg hangsúlyozni akarjuk az élményeik közötti különbséget” – magyarázta Nakanishi.

Hideg zuhany a szauna után – a ritmus titka

A rendező szerint az élmény olyan, „mintha két, teljesen eltérő feszültségű játékot kevertek volna össze”. Bár a fejlesztés elején aggódtak, hogy a játékosok tudják-e majd tartani a lépést ezzel a váltakozással, mostanra úgy érzik, ez adja a játék egyedi ritmusát. Nakanishi egy remek hasonlattal élt: „olyan ez, mintha egy forró szauna után beugranánk egy hideg vizes kádba”. Masato Kumazawa producer is megerősítette ezt az elképzelést, szerinte a kontraszt felerősíti az érzelmeket:

Egy ijesztő szakasz után az akció még izgalmasabbnak hat. Egy akciódús rész után pedig a horror még dermesztőbbnek érződik. Úgy gondolom, ez egy olyan kombinált élmény, ami csak két teljesen eltérő játékstílus ötvözésével lehetséges.

Masato Kumazawa

Úgy tűnik tehát, a Capcom nem akar választani a két tábor között, inkább mindkettőt kiszolgálja: a Resident Evil Requiem egyszerre ígér klasszikus rettegést és azt a fajta „kielégítő felszabadultságot”, amit a modern akciójátékok nyújtanak.

Resident Evil Requiem
Forrás: Capcom

Wide Screen Logo

Cikk megosztás
×