Augusztus 28-án adta ki a Konami a Metal Gear Solid Delta: Snake Eater játékot, mely Hideo Kojima 2004-es Metal Gear Solid 3: Snake Eater játékának felújított változata. A remake azonban számos technikai gonddal küzd, az optimalizáció kifejezetten rossz lett, amely nem vet jó fényt a Konamira és a fejlesztő Virtous csapatára. A tesztelők viszont észrevették, hogy a játék jobban teljesít valamivel az Xbox Series X konzolon és gyengébben PlayStation 5-ön.
Xboxon jobban fut a Metal Gear Solid Delta, mint PS5-ön?
Már a megjelenés napján elárasztották az internetet a panaszok, miszerint a Metal Gear Solid Delta: Snake Eater egyáltalán nem fut jól a konzolokon. Többen az Epic Games Unreal Engine 5 motorját hibáztatják, hiszen ezzel alkották újra a játékot, de ahogy ez Epic vezérigazgatója Tim Sweeney is jelezte, a grafikus motor egyedül nem felelős egy játék gyenge teljesítményéért, sok függ attól, hogy a fejlesztők mennyi időt hagynak az optimalizációnak a fejlesztés végén.
Úgy tűnik a Konami és a Virtous csapata ennek nem adott elég időt. A Digital Foundry egy részletes elemzést csinált, amelyben összehasonlították a játék teljesítményét Xbox Series X/S és PS5 konzolokon. A játék PC-n képtelen tartani a 60 fps-t 4K max felbontáson egy még egy RTX 4090-es videókártyával sem és konzolon sem jobb a helyzet.
Performance módban a játék ugyancsak nem hoz stabil 60 fps képfrissítést, azonban Xbox Series X-en úgy tűnk némileg jobb a helyzet. A Foundry tesztelői szerint Xbox Series X-en a játék simább élményt ad, míg a PS5 konzolokon ez nem tapasztalható. Series X-en viszont jobban sikerült az optimalizáció, ott 1152p felbontásban renderel, PS5-ön ez Full HD, 1080p mindössze. Ha bekapcsoljuk a VRR-t Xboxon, akkor 5-6 fps-sel még növelhető is az érték, szemben a PS5-tel.
A PS5 Pro felskálázó technológiájába beletört a Konami bicskája
Ami meglepő, hogy nemcsak az alap PS5-ön, de a sokkal erősebb PS5 Prón sem nyújt sima élményt, sőt ott még rosszabbul is fut, főleg a konzol PSSR felskálázó mesterséges intelligenciája miatt. A Konami és Virtous úgy döntöttek, hogy nagyon alacsony 720p-s felbontásból fogják felskálázni a játékot.
Ez viszont elég rossz döntésnek bizonyult, hiszen a 720p és a 4K között túl nagy a távolság, egyedül ezt nem képes áthidalni a PS5 Pro PSSR technológiája, ahhoz jobb optimalizáció kell és lehetőleg minimum 1080p-s vagy annál nagyobb felbontás. Így a játék PS5 Prón még rosszabb, homályosabb képet nyújt, mint a sima PS5 konzolon.
A PS5 Pro jelenleg a kapható legerősebb konzol, de hiába a nagy hardver és a mesterséges intelligenciával megtámogatott felskálázás, ha a fejlesztők rossz döntéseket hoznak és a szoftvertől várják, hogy elvégezze nekik a munkát. A Metal Gear Solid Delta: Snake Eater jelenleg jobban fut Xbox Series X-en, mint PS5-ön vagy PS5 Prón, amely nem vet jó fényt a játékra. Nem csoda, hogy Kojima már előre megmondta, hogy ő nem fogja kipróbálni a remake-et. Nem vet jó fényt a Konamira, akik mindezt 70 eurós áron kínálják…

Örökké veled? / Eternity > Bemutató ideje: december 4.
