A Taylor Sheridan által jegyzett sorozatok (Tulsa királya, Yellowstone, Az olajügynök) közül talán a Mayor of Kingstown (magyarul a Kingstown polgármestere) a legérdekesebb – és a negyedik évadra most éri el igazi mélységét. A michigani börtönváros, ahol hét fegyintézet működik, már önmagában is veszélyes közeget teremt, de Jeremy Renner által alakított Mike McClusky eddig mindig ura tudott maradni a káosznak. A hatalmát a rendőrök, a bűnbandák és a börtönök fölötti befolyás adta. Csakhogy a negyedik évad elején Mike életében először elveszíti azt, ami mindeddig életben tartotta: az irányítást. Az egész sorozatot e köré építették fel, most viszont végre sikerült megtörni a jeget, és ettől lett annyira erős az új évad.
Képzelj egy olyan várost, ahol a rendőrök maguk is bűnözők. Az új évad a harmadik szezon drámai fináléja után veszi fel a fonalat: Mike testvére, Kyle lelő egy rendőrt, hogy megmentsen egy ártatlan civilt. Bár a golyóálló mellény miatt a rendőrtiszt túléli, Kyle-t mégis börtönbe küldik – épp azokat a falakat megízlelve, amelyeket a bátyja eddig kívülről uralt. Az ügyet Evelyn, az ügyész és Mike egykori szeretője viszi, aki a „jó cél” érdekében feláldozza Kyle-t, hogy eltávolíthassa a korrupt zsarukat az utcáról, s példát statuáljon. Sheridan mindig is mesterien mozgott a szürke zónában, és ez itt sincs másként. A rendőrség nem a törvény képviselőjeként jelenik meg a sorozatban, hanem mint egy másik bűnszervezet. Mike és társai gyakran megszegik a szabályokat, hogy „nagyobb békét” teremtsenek – de a béke ára egyre magasabb. Kingstown továbbra is egyetlen elhibázott döntésre van attól, hogy vérbe fulladjon.

Új ellenségek, új rend – és egy nő, aki nem hajlik meg Kingstown polgármestere előtt. Az új évad egyik legnagyobb újítása Nina Hobbs (Laura Benanti), az új börtönigazgató, aki nem hajlandó úgy játszani, ahogy Mike diktál. A korábbi évadokban a „polgármester” mindig talált közös nevezőt a börtön vezetőivel, most viszont falakba ütközik. Hobbs öt különböző intézetet reformált már meg, és egyértelműen nem kér a McClusky-féle háttéralkukból. Csakhogy Kyle éppen az ő börtönében tölti a kiszabott büntetést, és Mike kénytelen lesz vele egyezkedni, ha meg akarja védeni a testvérét a bent leselkedő veszélyektől.
Az igazgatónő mellett megismerjük Cindy Stephenst (Laura Benanti), a ritka erkölcsös börtönőrt, aki pusztán emberségből próbálja életben tartani Kyle-t – nem haszonért vagy lojalitásért, hanem mert hisz abban, hogy ez a helyes. Ez a fajta tisztaság Kingstownban maga a luxus. A külvilágban sem jobb a helyzet: a Crips vezetője, Bunny még mindig Mike gyerekkori barátja, de a városba új hatalmak érkeznek. Egy kolumbiai kartell és egy titokzatos új játékos (akit a The Walking Dead sztárja, Lennie James alakít) mindent felforgatnak. Mike már nem ura a terepnek, a régi szövetségesei pedig saját bűneik árnyékában vergődnek.

Jeremy Renner visszatérése nemcsak fizikai diadal – miután a valós életben is egy súlyos balesetből épült fel –, hanem érzelmi is. Mike figurája eddig is a modern antihősök közé tartozott, de most igazán emberivé válik. Már nem a mindent irányító béketeremtő, hanem egy megtört férfi, aki kétségbeesetten próbálja megmenteni a testvérét, miközben minden korábbi szövetség széthullik körülötte.

Taylor Sheridan és Hugh Dillon írásaiban mindig ott lappang a tragédia – a Mayor of Kingstown negyedik évada pedig a bukás lassú, fájdalmas bemutatása. Mike korábban a kapcsolataiban találta meg az erejét: ismerte a bűnözőket, a rendőröket, a börtönőröket, és mindegyiket tudta irányítani. Tenyerén hordozta az egész várost, most viszont elvesztette ezt a „szupererejét”. Ez a klasszikus hősívet idézi – amikor a hős már nem a hatalmában, hanem a kitartásában válik naggyá.
VERDIKT
A Mayor of Kingstown negyedik évada Jeremy Renner karrierjének új csúcsa. A sorozat még sötétebb, még keményebb, de közben emberibb is lett. Renner játéka visszafogott, feszültséggel teli, és pontosan azt az elveszett kontrollt testesíti meg, amit a történet középpontjába helyeztek. A tét nagyobb, mint valaha: Mike már nemcsak a város békéjéért harcol, hanem saját lelkiismeretéért is. Taylor Sheridan sorozata mindig is a korrupció és az erkölcsi határok világát boncolgatta, de most végre elérte a mélypontot, ahonnan csak egy út vezet felfelé – ha egyáltalán van még visszaút. Ez a szezon a hatalom, a hűség és az emberi gyengeség története, amely bebizonyítja: néha az igazi hős az, aki végül mindenét elveszíti.
Örökké veled? / Eternity > Bemutató ideje: december 4.
