Madonna így reagált Quentin Tarantino monológjára a Kutyaszorítóban filmből

A Popkirálynő 1992-es albumával küldött választ a Fenegyereknek.

Faragó Dániel
Olvasási idő: 5 perc

Madonna a zenén kívül a filmekre is nagy hatással volt, hiszen zenéire, munkásságára több filmben utaltak már. Quentin Tarantino is Madonna zenéjét elemezgette legelső filmjében, a Kutyaszorítóban. A film elején elhangzik egy monológ a Like a Virgin számáról, amelyben a Tarantino úgy értelmezte a dal mondandóját, hogy az csak a nagy méretű péniszekről szól. Madonna akkor reagált is a filmben elhangzottakra, méghozzá az akkori új albuma, az Erotica egyik példányával küldött egy üzenetet a nagyszájú Fenegyereknek.

Tarantino filmjében a Like a Virgin a „nagy farkakról” szól

Quentin Tarantino filmjei híresek a különböző pop kulturális utalásokról. A Kutyaszorítóban, mely egyúttal Tarantino rendezői debütálása volt, rögtön egy ilyen jelenettel nyit. A film elején a bűnbanda tagjai egy étteremben beszélgetnek, ahol szóba kerül Madonna is. Hamar a Popkirálynő egyik legnagyobb slágere, az 1984-es Like a Virgin kerül szóba, amelyet a szereplők többféleképpen is értelmeznek.

Először szembe állítják a True Blue számmal, amely szerintük inkább a szerelemről szól. Majd a Tarantino által alakított Mr. Brown kifejti, hogy a szám valójában „egy lányról szól, aki odavan egy nagy farkú srácért”. Hozzáteszi, hogy „az egész dal – ez egy metafora a nagy farkakra”. Majd elemzi, hogy a szám címe azért az, mert olyan szexet él át, amelyet az első alkalomnál, „mint egy szűz”.

Mr. Blonde (Michael Madsen) viszont nem ért egyet Brownnal, szerint a szám egy nőről szól, aki sebezhető, aki már sokat csalódott, sokszor sérült korábbi kapcsolataiban és végre megtalálja igazi szerelmét. Mr. Blue (Edward Bunker) szerint pedig Madonna karrierje már kifulladt, valahol az 1986-os Papa Don’t Preach számnál.

Madonna így vágott vissza Tarantinónak

Kétségkívül hatásos és poénos volt Tarantino monológja a Kutyaszorítóban, pláne annak a tudatában, hogy a film után Madonna milyen albummal rukkolt elő. A film 1992 október 9-i amerikai premierje után két héttel Madonna kiadta ötödik stúdió albumát, amely az Erotica címet kapta. Az album akkor óriási felháborodást okozott a kritikusok és a rajongók között a túlzott szexuális témája miatt. Miközben a számok alapjaiban nagyon jó pop-dance, deep house és R&B hangzást kaptak, komolyabb, s érettebb mondanivalóval, mint a korábbi albumok.

Az album mégis akkor kritikai és anyagi sikertelenséget okozott és az első olyan volt Madonna karrierjében, amelynek eladásai alulmúlták az azt megelőzőt. Madonna karrierje nem várt válságba ütközött, az énekesnőnek az album után teljesen újra kellett terveznie a zenéjét és művészetét, és újra utat találnia a rajongók felé.

Az Eroticát ért össztűz közepette Madonna mégis szakított arra időt, hogy megnézze Tarantino filmjét, elég valószínű, hogy pont az őt elemző nyitó jelenet miatt. A brit Independent portálja 2022-es cikkében felidézte, hogy Madonna a Kutyaszorítóban megtekintése után találkozott is Tarantinóval. A portál szerint Európában találkoztak, Tarantino szerint Madonna saját film és lemezkiadójánál, a Mavericknél. Az viszont biztos, hogy Madonna átnyújtotta Tarantinónak az Erotica egyik példányát, amelyet egy üzenettel dedikált neki.

„…A Mavericknél, a filmcégénél találkoztam vele. Azt mondta, hogy nem erről van szó. De szerintem nagyon tetszett neki, hogy ezt gondoltam, mert az Erotica albumomat így dedikálta: »Quentinnek – Ez a szerelemről szól, nem a farkakról. Madonna.«” – mondta Tarantino a Far Out magazin idézete szerint.

Az üzenet és Tarantino elmondása alapján Madonna pozitívan fogadta a Kutyaszorítóban nyitó monológját. Persze Tarantino sosem fogta vissza magát, ahogy későbbi filmjeiben is beszólt sokaknak. Legutóbbi filmjében, a Volt egyszer egy… Hollywoodban kifejezetten nagy megbotránkozást okozott, ahogy a legendás harcművészt, Bruce Lee-t ábrázolta. Tarantino következő rendezésére még várhatunk, egyelőre az ő forgatókönyvéből készít filmet a Netflixre David Fincher Cliff Booth kalandjai címmel, Brad Pittel a főszerepben.

Ami pedig Madonnát illeti. Ő mindig is úgy érezte, hogy félreértették a zenéjét és azt, amit a szexualitásról akart kifejezni az Eroticában vagy máshol. Hasonlóan vélekedett 1987-ben a Rolling Stone magazinnak is, amikor a Like a Virginről beszélt évekkel a Kutyaszorítóban előtt. A Popkirálynő későbbi karrierje során még számos alkalommal kapott éles kritikákat, ám az idő végül rendszerint őt igazolta. Madonna jelenleg új stúdióalbumán dolgozik Confessions Part 2 címmel és a Netflixre készíti életrajzi minisorozatát is.

Madonna
Forrás: i-d.co

Wide Screen Logo

Cikk megosztás
×