Főoldal BREAKING KRITIKA: A mestergyilkos: Feltámadás
BREAKINGKritikák/tesztek

KRITIKA: A mestergyilkos: Feltámadás

Jason Statham egy újabb remek példáját mutatta be annak, hogy mennyire kellendők ezek a mestergyilkos filmek.

492
DSC01384.ARW

Jason Statham egy újabb remek példáját mutatta be annak, hogy mennyire kelendők ezek a mestergyilkos filmek.

Nagyon nehéz helyzetben vagyunk, mert túl sok jót nem tudunk mondani erről a filmről most – szerintem nem is lehet. Egy tipikus Jason Statham filmet láthatunk a mozikban, melyben van egy főszereplő – ő tényleg a főszereplő, s rajta kívül mindenki más csak mellékszerepet tölt be, mintha ott sem lennének a filmben. Sztárunk, Jason Statam most Arthur Bishop nevezetű ex-mestergyilkos bőrébe bújik. Az előzetesekből is kiderült már, hogy felhagyott a pop-szakmával, s már csak nyugdíjas életet él a világtól egy elzárt zugában, ahová még a kémek szuperfegyverei, drónok, műholdak sem érhetnek el. Haha, gondolta ezeket a jóságokat Bishop. Felmerül a kérdés tehát, hogy lehet valaki annyira jó a szakmájában, és halhatatlan, ha nincs tisztában a technológia vívmányaival, nem tudja azt, mire képesek a bűnszervezetek emberei, illetve a titkosszolgálatok. Vannak itt azért jócskán furcsaságok, megmagyarázhatatlan dolgok, és cselekmények a filmben.

Kezdjük is rögtön a forgatókönyvvel. A szkriptet Philip Shelby és Tony Mosher páros írta, akik korábban maradandót még nem alkottak. Ez a filmen remekül visszaköszönt. Látszik az írók rutintalansága, hogy nem voltak a dolgok magaslatán, mikor pennájukat elővették. Az egészben az a fura, hogy első olvasásnál nem tűnt fel Jason Statham-nak ez a katyvasz, s belevágott. Vajon mit gondolhatott, mi fog ebből kisülni? Örök kérdés marad, amire csak saját maga tudja a választ. Ha rosszmájúak akarunk lenni, akkor kikívánkozik belőlünk az, hogy a pénz beszélt, de még itt ezt sem mondhatjuk el, mert a film hihetetlen kicsi költségvetéssel dolgozott (pár tízmillió dollárt rúgott csak a büdzsé).

Forrás: Freeman Film
Forrás: Freeman Film

A filmet az a Dennis Gansel rendezte, aki a kétezres évek elején a Csajok a csúcson paródiát is a csúcsra juttatta. A rendező nem egy befutott, közismert személyiség, de mégis vannak filmjei az elmúlt évtizedből – ez bőven elég, még sok is volt ehhez a filmhez. Dennis remekül vitte vászonra mindazt, amit kapott az íróktól és producerektől. Egy kicsivel sem adott többet, vagy vett el, mint ahogy a producerek elmesélték neki az alaptörténetet. Megpróbáljuk reprodukálni az egészet: Figyelj Dennis, van itt nekünk egy remek kis sztorink. Ismered Jason Statham vérmérsékletét? Na, nekünk pont rá van szükségünk, mert ez az ő filmje lehet, erre született a sztár. Az alaptörténet az, hogy az alvilág egyik mindenható ura, Crain (Sam Hazeldine) egy utolsó megbízást ad a főszereplőnek, hogy számoljon le három nagyhatalmú személlyel, s cserébe szabadságot kap. Különben, meghal az új szerelme. Szerelem, ja igen, még nem is említettük neked, de lesz egy csinos szőke csaj is a képben, akit Jessica Alba (Gina) fog majd alakítani. Röviden a csaj a film elején lép majd be a képbe, és kiderül, hogy azért küldték, hogy Bishop-ot felkutassa, és rávegye a megbízásra. Mindent bele kell adnia majd, mert ha nem, akkor meghal, de csak miután elrabolták. Tudsz még követni, Dennis – tehették fel a kérdést a film producerei. A film harmincadik percében lesz egy forró éjszakás jelenet, miután Bishop és Gina párt fog alkotni – egyből összemelegednek, a kihegyezett férfi test, és a csinos modell nő között plátói szerelem hasad. Az éjszaka után elrabolják a csajt, de főhősünk annyira beleszeretett, hogy képes utána menni földön, és víz alatt is, csak hogy megmentse szerelmét.

Forrás: Freeman Film
Forrás: Freeman Film

Lehet túlzásnak gondoljátok a fenti részt, és jöhetnek a szúrós kommentek is, hogy ezt mégis mire fel, mit gondoltok, miért spoilereztek, de ha belegondoltok, semmi újat nem mondtuk el, mert ez egy tipikus Jason Statham filmprofil. Az angol színész összes filmjére rá tudnánk húzni ezt a sablont, mert mind erről szólt. Ügynök, vagy mestergyilkos, aki mindig mindenkit megöl, mialatt egyszer sem sérül meg, de még csak egy haja szála sem görbül meg. Kezd unalmas és fárasztó lenni már ez – Hollywood nem így gondolja sajnos.

Forrás: Freeman Film
Forrás: Freeman Film

A film igazán nagy fénypontja Tommy Lee Jones karaktere, a harmadik célpont, aki Dél-Amerikát és Mexikót látja el fegyverekkel. Mi sem természetesebb, mint hogy azonnal ők is barátok lesznek, és Max Adams lazaságával kezet ráz Bishop-pal – együtt akarják kicsinálni Crain-t a filmben. A jófiúvá avanzsálódott Bishop-ot nem különösebben izgatja, hogy a világ egyik legrosszabb emberével köt üzletet, és hagyja szabadon távozni. Tommy Lee Jones soha nem látott lazasággal érkezik meg a filmbe, arra a 10 percre, amit mozivásznon tölt. Még csinos kecskeszakállat és fülbevalót is kapott a gengszter, csak hogy oldja a feszült hangulatot.

Forrás: Freeman Film
Forrás: Freeman Film

VÉGSZÓ

A film alaphibája az, hogy Jason Statham nem tud megújulni, és mindig azt adja el újra és újra, amit már kismilliószor láttunk tőle. A film minőségét a forgatókönyvért és filmes ökörségekért is lehet utálni (Hogy lehet úgy rálőni két tár gépfegyvertárat egy motorcsónak aljára, hogy az ne váljék szitává, ezt a fortélyt tanítani kellene.), és ez csak egy a sok közül, amivel a filmben találkozhatunk. Ha imádod az olyan filmeket, melyekben a fizika és emberi állóképességet hazudtolják meg, és csak ámulni szeretnél a látványon, akkor ezt a filmet neked ajánljuk.

Szerző
Kévés Bence Mihály

A filmek és sorozatok varázslatos világába csöppentem, és az élet túl rövid ahhoz, hogy rossz filmeket nézzünk.

Szólj hozzá!

Budapest Comic Con

Közelgő események

Még több a témában...

A méhész
Filmkritikák

A méhész kritika

A méhész elvárások nélkül még szórakoztató is lehet, de a végére rendesen...

A méhész
Előzetesek

A méhész előzetesében Jason Statham bosszúhadjáratra indul

Magyar szinkronnal is elérhető Jason Statham következő akciófilmje, A méhész.

A feláldozhatók 4.
Filmkritikák

Feláldozh4tók kritika

A Feláldozh4tók nagyon rossz lett, és csak kis túlzással nevezhetjük filmnek.