x
BREAKING Kritikák

KRITIKA: Fény az Óceán felett

Michael Fassbender és Alicia Vikander remekel a filmben, de Derek Cianfrance mintha kissé romló tendenciát mutatna munkássága szempontjából.

KRITIKA: Fény az Óceán felett
  • Publishedszeptember 14, 2016

Michael Fassbender és Alicia Vikander remekel a filmben, de Derek Cianfrance mintha kissé romló tendenciát mutatna munkássága szempontjából.

Derek Cianfrance mintha kissé romló tendenciát mutatna munkássága szempontjából. Első filmje, a “Blue Valentine” egy hihetetlenül erős gyomros volt: bárki, aki látta, soha nem fogja elfeledni az erőteljes zárójelenetet. A következő, a “Túl a Fenyvesen” azonban már más tészta. Az első negyven perc pedig hozni látszott azt a szintet, amit az előző mozi után vártunk. Amíg Ryan Gosling jelen volt a vásznon, egy mestermű volt születőben. Azonban ahogyan előrehaladt a film, úgy lett egyre zsúfoltabb, egyszerűbb, és átlagosabb. A rendező új filmje, a Fény az Óceán felett tovább folytatja a sort, ugyanis az elvárásoknak már az első perctől képtelen megfelelni.

Pedig milyen ígéretes volt a projekt: korunk legjobb színészei közül kettő egy nagyívű, romantikus drámában, a még mindig tehetségesnek számító Cianfrance rendezésében. Ráadásul a főszereplők, Michael Fassbender és Alicia Vikander épp ennek a filmnek a forgatásán habarodtak egymásba, így azt is gondolhatná az ember, hogy a film éppen akkora erejű lesz, mint a rendező legelső mozija. Azonban sajnos nagyon hamar csalódnunk kell, ugyanis a film már a legelső perctől elveszíti az irányt, és csak nagyon nehezen képes fentartani a figyelmünket.

A mozi talán legnagyobb hibája, hogy kevésbé a “Blue Valentine”-féle, húsbavágóan őszinte filmek felé tendál, hanem sokkal inkább a vasárnap délutáni, kábeles, romantikus filmek langyos vizén evickél. A történet kissé elveszett, zavaros, és semmiképpen sem tekinthető átélhetőnek. Ennélfogva már a film elején elveszítjük bármiféle lehetőségét az azonosulásnak. Ezen sajnos még a színészek sem képesek segíteni, hiszen nem nagyon tudnak mit kezdeni a kissé felszínes, kidolgozatlan karaktereikkel.

VÉGSZÓ

A történet mindennek ellenére lassan elcsordogál, sajnos bármiféle eredetiség, vagy logika nélkül. Rengeteg a véletlen, valószínűtlen történés. Az egyik igazán működő dolog a filmben, és az igazi húzóerő, ami miatt talán mégis érdemes megnézni a mozit, az a Fassbender és Vikander közötti kémia. A két színész tehetsége megkérdőjelezhetetlen, az viszont külön óriási segítség a filmnek, hogy forr köztük a levegő, és képesek elvinni a hátukon ezt a széthulló filmet. A másik pedig a látvány, ugyanis a film fényképezése képes felérni az elvárásoknak, valamint a film által kitűzött célnak, hangulatnak. Nagyon kár érte, Cianfrance-tól azért ennél jóval többet vártunk. A következő filmjét az eddigiek alapján már jóval nagyobb fenntartásokkal lesz érdemes megközelíteni.

Written By
Orosz Ferenc

Filmes újságíró, hazai és külföldi kiadványoknál egyaránt. Általában kritikákat közlök, valamint filmfesztiválokról tudósítok. Emellett filmesként is tevékenykedem, többnyire írói/rendezői pozícióban.