Már a bejelentésnél sokan szóvá tették, az összehasonlító képek megjelenése óta pedig állandó téma, a PlayStation 5 hatalmas mérete. A miértre most hivatalos forrásból érkezett válasz, Matt MacLaurin, a PlayStation UX designért felelő alelnöke hintett el egy-két morzsát LinkedInen.
Az ok pedig nem más, mint a hő. Már a devkit kinézetének nyilvánosságra kerülésekor téma volt, hogy az új gépnek bizony jelentős melegedéssel kell számolnia. Ezt pedig valahogy meg kell oldani, ezért került a PS5 bolti változatának kialakítása ilyen nagyra (hogy több hőt levezethessen). Ennek köszönhető alighanem a furcsa forma is, hiszen a meleg levegőt úgy kell kivezetni a gépből, hogy az nemcsak a teljesítményre ne legyen hatással, de zajjal se járjon (jelen generációban sok kritika érte a PS4 modellek zajosságát).
Ha már ott volt, a szakember az új konzol kezelőfelületéről (saját szakterületéről) is elárult néhány titkot. Gyakorlatilag a PS4 rendszere lett átdolgozva, de azért jelentős újításokkal is találkozhatunk majd. MacLaurin leginkább a sebességre büszke, ami villámgyors lesz az elődhöz képest, de ígérete szerint rá se fogunk ismerni a megszokott felületre.
Közben szorgos kezek (és türelmetlen gazdáik) megalkották 3D-ben is a masinát, a bemutatóban látott paraméterek alapján. Természetesen a hátsó portokat hiába keresgéljük, nem fogunk ott látni semmit, hiszen ezt még nem hozta nyilvánosságra a Sony. A formával viszont lehet barátkozni, íme (forgatható, zoomolható):
Szólj hozzá!