A tegnapi nap egyik sokkoló híre volt, miszerint Victoria Alonsót, a Marvel Studios régóta a fizikai gyártásért, az utómunkálatokért, a VFX-ért és az animációért felelős elnökét a Disney társelnökének, Alan Bergmannak az utasítására rúgták ki a Variety új jelentése szerint. Hivatalos közleményt nem adott ki egyik fél sem, de úgy tűnik, hogy Alonso nem önszántából távozott a vállalattól.
A ma reggelre megjelent jelentésben arról olvashatunk, hogy Alonso hirtelen távozása mögött valószínűleg az elmúlt évek gyenge és sok kritikát kapott vizuális effektjei állnak. Alonso 2006 óta dolgozott a Disney-nél, és a cég egyik legbefolyásosabb producereként ismerték. Munkássága a 2008-as Vasemberig nyúlik vissza, ahol társproducer és vizuális effektek producere volt. “[Alonso] a profizmus megtestesítője volt, és értett a dolgához” – mondta a Varietynek egy korábbi Disney-filmvezető.
Mivel hivatalos közleményt nem kaptunk, nem világos, hogy miért rúgták ki Alonsót, bár a vizuális effekteket övező problémák miatt már egy ideje a hírekben van a Marvel Studios, és legutóbb A Hangya és a Darázs: Kvantumánia miatt kapott kritikát a stúdió. A film nemcsak gyenge és elcsépelt cselekménnyel rúgta be a Marvel Moziverzum 5. fázisának az ajtaját, de még látványvilágában is alulmaradt a várakozásoktól. Alonsót állítólag “váratlanul érte” a döntés; Kevin Feige, aki a közvetlen főnöke volt, a jelek szerint nem volt ott, amikor meghozták a döntést.
A vizuális effektek visszatérő problémává váltak a Marvelnél, ami nagyrészt annak a fárasztó tempónak köszönhető, amit a stúdió vállalt, miközben a mozifilmek mellett már sorozatokat is gyárt a Disney+ streamingszolgáltató számára. Bár Alonso nagy szerepet játszott a Disney általános stratégiájában, sokan nem akarták egyenesen őt hibáztatni a Marvel Studiosnál jelentkező problémákért, de valakinek el kellett vinnie a balhét, és ez Alonso volt.
Alonso távozása még nem oldja meg a problémákat, amit mielőbb orvosolni kell, hiszen az MCU 4. fázisa után nő a rajongói nyomás, az 5. fázis kezdete pedig nem úgy sikerült, ahogy arra sokan számítottak. A Marvel Studios jelenleg két problémával találja szembe magát; nem elég, hogy a filmek minőségén javítani kell, de még a megüresedett pozíciót is fel kell tölteni.
Szólj hozzá!