Wide Screen
Image default
Játékok

JÁTÉKTESZT: Zombi Army 4: Dead War

Újabb náci zombi hordák támadnak, így kénytelenek leszünk újra mesterlövész puskát ragadni és rothadt tetemeket kilyuggatni.

A Rebellionos srácokra azt biztosan nem lehet mondani, hogy lazsálnának, ugyanis a Sniper Elite széria legújabb felvonása és egy VR játék mellett összedobták a zombis széria negyedik részét is. Durva, de már az élőholtas agypukkasztás is a negyedik részénél tart, vajon lehet még érdemlegesen tovább csűrni-csavarni ezt a témát? Én sem gondoltam volna, de ezúttal is megugrották a feladatot az alkotók.

A Dead War pedig a sorozat eddigi legjobb darabja, amit úgy sikerült elérnie, hogy a jellemző gyermekbetegségeket (idegesítő szögletes irányítás), mind tovább örökítette, inkább a tartalmasságával dominál az új felvonás. A 9 fejezetes történet legalább 10-12 órás mókát kínál, amit tovább növelhetünk a kooperatív újrajátszásokkal, meg a begyűjthető dolgok felhajtásával és akkor a Horda módot még nem is említettük.

A kicsit belemagyarázós történetnek köszönhetően bejárjuk a világot, megfordulunk számos európai országban és így sikerült egészen ötletes pályákra elkalauzolni a játékost zombi irtás közben, mint a kifejezetten kellemes Horvátországi állatkertbe. Kár viszont, hogy nagyon sok a szűk és sötét beltér, melyek eléggé lapossá tudják tenni az egyébként sem túlságosan ötletes küldetéseket. A történet sem fog meglepetésekkel szolgálni, a korábban levadászott zombi Hitler seregei újult erővel támadnak a világra, ha kell száguldó vonattal érkeznek.

Ne keressünk különösebb újdonságot a játékmenetben, inkább az őrületet próbálták fokozni a fejlesztők, így ne lepődjünk meg az olyan aktiválható csapdákon, mint a darálóként funkcionáló propeller vagy a vadul begajduló zombi cápa. Sőt, a Dead War kapcsán már annyira elszaladt a ló az ötletelések kapcsán, hogy még a zombi tank sem akadt fent az ésszerűség szűrőjén, készüljünk a zombikat okadó harci gépre. Az alap dögök között is akad pár különösebb ínyenc falat, mint a lángszórós szemétláda, az idézgetős nekromanta, vagy a vastag páncélzatba bandukoló ocsmányság.

Az igencsak egysíkú aprításra koncentráló játékmenetet színesítésként alkalmi mókákkal dobják fel, melyek természetesen további zombi hentelések. A véres szökőkutaknál (Blood Fountains) a közelben kell véráldozattal megtölteni a kutat, a Summining Shrinesok egyfajta átjárók, melyeken a dögök érkeznek és a továbbjutást lezáró Blood Seals pecsétek feltörése is, csak adott számú leölt zombit jelent.

A valósághűbb Sniper Elite szériával szemben itt nem a megfontolt, jól megtervezett, esetenként valamilyen környezeti zajba csomagolt halálos lövések leadásáról szól a játék, hanem sokkal inkább a vad gyilkolásról. Kilenc többlépcsős jelenetet kapunk, melyeken számos gyűjtögetni valóval üthetjük el az időt. Képregény lapokat, zombi kezeket, fegyver fejlesztő csomagokat, dokumentumokat keresgélhetünk és hősies eseményeket is teljesíthetünk. Ha a szakaszt záró pontértékelésen is jól akarunk szerepelni, akkor pedig a szorzónk folyamatos magasan tartása lesz az elsődleges célunk, a túlélés és a túlságosan ötletesnek vagy fantáziadúsnak sem nevezhető feladatok mellett.

Komolyabb mélységre a fegyverfejlesztések kapcsán lehet számítani, és rá is leszünk kényszerítve, mert a későbbi helyszíneken nagyon jól fog jönni a nagyobb tár, az erősebb sebzés, vagy a gyorsabb újratöltés. Sajnos érződik a letölthető tartalmak, pontosabban a plusz pénzlehúzás szaga, mivel lassan tudjuk csak kioldani a fegyvereket és fejlesztéseket, amit persze egy kis plusz zsetonért cserébe könnyedén zsebre vághatunk és újabb fizetős pályák is várhatóak még.

Mocskosul tolni kell napjainkban a többjátékos, kooperálós témákat, így meg kell jegyezni, hogy a Zombie Army 4 eredetileg kooperációra felépített idióta agymenés, ami egyedül is képes szórakoztatni. További tartalmat érhetünk el a történet mellett a heti események (Weekly Event) teljesítésével és a Horda móddal. Előbbi valamilyen kritériumokhoz kötött aprítás, egy adott terepen, XP és valamilyen emote jutalomért cserébe, de még szerencse, hogy ennél azért több van a Horda módban. Mondjuk nem sokkal, mert négy apró és szűk pályán özönlik ránk 12 hullámban a zombi horda, ami atom tökös kis feladatnak bizonyul.

Az eddigi legjobb Rebellions plusz tartalmat a Records menüpont alatt találhatjuk, ami az okulásunkra szolgáló minden lehetőséget magába foglal Tutorials és az összegyűjtött cuccaink listája (Collectibles) mellett tartalmaz egy Sticker Albumot is. A zombis Lutra albumba matricákat szerezhetünk, ha sikerül teljesíteni a különböző kihívásokat, mint adott számú és fajtájú dög kinyírása, pályák teljesítése vagy egy-egy megadott típusú döglött náci fejbelövése.

VÉGSZÓ

A Zombie Army 4 erőteljesen elöregedett, ami leginkább grafikája kapcsán és az idegesítő játékmenete, irányíthatósága okán érződik. A Dead Wart azonban annyi tartalommal igyekezték ellátni, hogy még a felső közép kategóriás lövöldeként is hosszú órákig elszórakozhatnak vele a rajongók. Viszont a megvalósítás már így az aktuális generáció végén kifejezetten megöregedett, így a későbbi folytatásoknak már komolyabb fejlesztésekkel kell előállniuk, ha versenyben kívánnak maradni.

Még több a témában...

Hamarosan újra átélhetjük a NieR: Automata előzményét

Sinka Tamás

Új trailer a Resident Evil 3 Remake-hez

Fonyódi Dávid

Újabb infók a SnowRunner-ről

Fonyódi Dávid

Úgy tűnik, hogy Adblock kiegészítőt használsz, blokkolod a hirdetéseket.

Segítsd a munkánkat azzal, hogy engedélyezed a weboldalon megjelenő hirdetéseket.

Zárd be, ha nem szeretnél támogatni minket | Segítség? Kapcsolat

Kövess minket a Facebookon