JÁTÉKTESZT: Zombi Army 4: Dead War

Újabb náci zombi hordák támadnak, így kénytelenek leszünk újra mesterlövész puskát ragadni és rothadt tetemeket kilyuggatni.

Újabb náci zombi hordák támadnak, így kénytelenek leszünk újra mesterlövész puskát ragadni és rothadt tetemeket kilyuggatni.

A Rebellionos srácokra azt biztosan nem lehet mondani, hogy lazsálnának, ugyanis a Sniper Elite széria legújabb felvonása és egy VR játék mellett összedobták a zombis széria negyedik részét is. Durva, de már az élőholtas agypukkasztás is a negyedik részénél tart, vajon lehet még érdemlegesen tovább csűrni-csavarni ezt a témát? Én sem gondoltam volna, de ezúttal is megugrották a feladatot az alkotók.

A Dead War pedig a sorozat eddigi legjobb darabja, amit úgy sikerült elérnie, hogy a jellemző gyermekbetegségeket (idegesítő szögletes irányítás), mind tovább örökítette, inkább a tartalmasságával dominál az új felvonás. A 9 fejezetes történet legalább 10-12 órás mókát kínál, amit tovább növelhetünk a kooperatív újrajátszásokkal, meg a begyűjthető dolgok felhajtásával és akkor a Horda módot még nem is említettük.

A kicsit belemagyarázós történetnek köszönhetően bejárjuk a világot, megfordulunk számos európai országban és így sikerült egészen ötletes pályákra elkalauzolni a játékost zombi irtás közben, mint a kifejezetten kellemes Horvátországi állatkertbe. Kár viszont, hogy nagyon sok a szűk és sötét beltér, melyek eléggé lapossá tudják tenni az egyébként sem túlságosan ötletes küldetéseket. A történet sem fog meglepetésekkel szolgálni, a korábban levadászott zombi Hitler seregei újult erővel támadnak a világra, ha kell száguldó vonattal érkeznek.

Ne keressünk különösebb újdonságot a játékmenetben, inkább az őrületet próbálták fokozni a fejlesztők, így ne lepődjünk meg az olyan aktiválható csapdákon, mint a darálóként funkcionáló propeller vagy a vadul begajduló zombi cápa. Sőt, a Dead War kapcsán már annyira elszaladt a ló az ötletelések kapcsán, hogy még a zombi tank sem akadt fent az ésszerűség szűrőjén, készüljünk a zombikat okadó harci gépre. Az alap dögök között is akad pár különösebb ínyenc falat, mint a lángszórós szemétláda, az idézgetős nekromanta, vagy a vastag páncélzatba bandukoló ocsmányság.

Az igencsak egysíkú aprításra koncentráló játékmenetet színesítésként alkalmi mókákkal dobják fel, melyek természetesen további zombi hentelések. A véres szökőkutaknál (Blood Fountains) a közelben kell véráldozattal megtölteni a kutat, a Summining Shrinesok egyfajta átjárók, melyeken a dögök érkeznek és a továbbjutást lezáró Blood Seals pecsétek feltörése is, csak adott számú leölt zombit jelent.

A valósághűbb Sniper Elite szériával szemben itt nem a megfontolt, jól megtervezett, esetenként valamilyen környezeti zajba csomagolt halálos lövések leadásáról szól a játék, hanem sokkal inkább a vad gyilkolásról. Kilenc többlépcsős jelenetet kapunk, melyeken számos gyűjtögetni valóval üthetjük el az időt. Képregény lapokat, zombi kezeket, fegyver fejlesztő csomagokat, dokumentumokat keresgélhetünk és hősies eseményeket is teljesíthetünk. Ha a szakaszt záró pontértékelésen is jól akarunk szerepelni, akkor pedig a szorzónk folyamatos magasan tartása lesz az elsődleges célunk, a túlélés és a túlságosan ötletesnek vagy fantáziadúsnak sem nevezhető feladatok mellett.

Komolyabb mélységre a fegyverfejlesztések kapcsán lehet számítani, és rá is leszünk kényszerítve, mert a későbbi helyszíneken nagyon jól fog jönni a nagyobb tár, az erősebb sebzés, vagy a gyorsabb újratöltés. Sajnos érződik a letölthető tartalmak, pontosabban a plusz pénzlehúzás szaga, mivel lassan tudjuk csak kioldani a fegyvereket és fejlesztéseket, amit persze egy kis plusz zsetonért cserébe könnyedén zsebre vághatunk és újabb fizetős pályák is várhatóak még.

Mocskosul tolni kell napjainkban a többjátékos, kooperálós témákat, így meg kell jegyezni, hogy a Zombie Army 4 eredetileg kooperációra felépített idióta agymenés, ami egyedül is képes szórakoztatni. További tartalmat érhetünk el a történet mellett a heti események (Weekly Event) teljesítésével és a Horda móddal. Előbbi valamilyen kritériumokhoz kötött aprítás, egy adott terepen, XP és valamilyen emote jutalomért cserébe, de még szerencse, hogy ennél azért több van a Horda módban. Mondjuk nem sokkal, mert négy apró és szűk pályán özönlik ránk 12 hullámban a zombi horda, ami atom tökös kis feladatnak bizonyul.

Az eddigi legjobb Rebellions plusz tartalmat a Records menüpont alatt találhatjuk, ami az okulásunkra szolgáló minden lehetőséget magába foglal Tutorials és az összegyűjtött cuccaink listája (Collectibles) mellett tartalmaz egy Sticker Albumot is. A zombis Lutra albumba matricákat szerezhetünk, ha sikerül teljesíteni a különböző kihívásokat, mint adott számú és fajtájú dög kinyírása, pályák teljesítése vagy egy-egy megadott típusú döglött náci fejbelövése.

VÉGSZÓ

A Zombie Army 4 erőteljesen elöregedett, ami leginkább grafikája kapcsán és az idegesítő játékmenete, irányíthatósága okán érződik. A Dead Wart azonban annyi tartalommal igyekezték ellátni, hogy még a felső közép kategóriás lövöldeként is hosszú órákig elszórakozhatnak vele a rajongók. Viszont a megvalósítás már így az aktuális generáció végén kifejezetten megöregedett, így a későbbi folytatásoknak már komolyabb fejlesztésekkel kell előállniuk, ha versenyben kívánnak maradni. [penci_review id=”45988″]

Total
2
Shares

Leave a Reply

Previous Article
A majmok bolygója

A majmok bolygója rendezője cáfolta, hogy reboot lenne a következő rész

Next Article

Friss előzetesen a Westworld harmadik évada

Related Posts
Wide Screen YouTube