JÁTÉKTESZT: WRC 8

Szélsőséges időjárás, komoly csapatmunka, igazi karrier mód, meg számos egyéb probléma.

Szélsőséges időjárás, komoly csapatmunka, igazi karrier mód, meg számos egyéb probléma.

A rali játékok kedvelői, ha nem is dúskálnak, azért évente mindig lehet szerencséjük valamilyen virtuális száguldáshoz. A Codemaster és a Kylotonn elég szépen leosztotta a lapokat, a britek a felső kategóriára vágyókat szolgálja ki Dirt Rally-vel, míg a franciák a budget kategória felett kapálóznak már évek óta, de a nagy áttörésre már jó ideje várunk. Ezúttal a WRC 8 kapcsán határozottan kijelenthetjük, hogy valami megindult a hivatalos World Rally Championshipet feldolgozó széria kapcsán, a srácok jó úton vannak, és egyszer még az is megtörténhet, hogy befogják az Egyesült Királyságban melózó brigádot.

A WRC 8 esetében a Kylotonn elég merészre vette a figurát, ugyanis már a menü struktúrájában és kinézetében is a komolyabb projektek utánzása érhető tetten. A négy oldalon elosztott lehetőségek paneles szerkezete tény, hogy könnyed használhatóságot és megfelelő tagoltságot biztosít az átláthatóság jegyében, viszont akkor is ezt használja már boldog-boldogtalan (Forza, F1). A Home fülön érhetőek el az aktuális kihívások, a legfrissebb hírek vagy az utolsó eseményünk, a Solo részen a kampányba ugorhatunk fejest, esetleg gyakorolhatunk, vagy kimehetünk a tesztpályára, míg a Competition a többjátékos eseményeket foglalja össze, rekord döntős futamokon vehetünk részt, vagy online és osztott képernyős multis meccseket csavarhatunk le. Örvendetes volt tapasztalni, hogy az egész karriermódot átgondolták és alaposan elmélyítették. Sokkal kevésbé lett száraz, megjelentek a mikromenedzsmentek és ezúttal már több a show elem is, ami összességében a játék javára vált. Ha megadtuk az induláshoz szükséges adatokat és választottunk egy csapatot, akkor gyorsan átvezetnek minket a garázson, megismertetve minden újdonsággal. Ezentúl egy kalendáriumból válogathatjuk ki, hogy milyen eseményeken szeretnénk részt venni. A fix rali napok között lehetőségünk van próbát tenni egy gyártónál és időre minél távolabbra jutni a vassal, de akár pihenő napot is beiktathatunk. Ennek akkor van jelentősége, mikor már az egész csapatunk rottyon van és nincsenek csere mérnökök, meteorológusok, szerelők, ügynökök, szóval kidőlt a stáb.

A gyakorlópályákon való legjobb időeredmények hajszolása mellett választhatunk még extrém körülmények közötti megmérettetéseket is, ilyenkor pedig tényleg a lehető legrosszabb időjárási viszonyokra kell számítani, rendszerint éjszaka. Az ablaktörlő lapátok alig bírják ledobálni a vizet a szélvédőről, a méretes átfolyásokon felúszhatunk vagy csak az óriáspocsolyák dobnak vagy fognak meg úgy, hogy kukázhatjuk is a szakaszt. A futamok során oda kell figyelnünk a megfelelő beállításokra és a legjobb gumitípusra, majd minden második szakaszt követően komolyan el kell merülnünk a javításokban, hogy a lehető legjobb formánkat hozzuk, ami nagyon nagy százalékban múlik majd a verda állapotán, később pedig a fejlesztéseken és a csapattagokon is. Ezúttal valóban igazi csapatmunka hatása van a kampány módnak.
Akik pedig kikacsintanának a klasszikus autók világába, azok számára a Historic Race lesz a legkedvesebb naptári esemény, ilyenkor egy régi bitang verdával kell teljesítenünk egy masszív szakaszt.

A fejlesztéseket egy R&D fejlődési fán végezhetjük el, ami megint csak ismerős lehet máshonnan, de itt is mindenképpen jó szolgálatot tesz. A rali futamok után megszerzett pontjainkat szétosztva javíthatunk az autónk tulajdonságain, strapabíróbbá és erősebbé tehetjük, javítva a menettulajdonságain. A csapatunk tagjainak hatékonyságát is növelhetjük, újabb alkalmazottak bevonását lehetővé téve, ezzel pedig még összetettebb menedzsmentet biztosítva. A tapasztalati pontokon felül még pénzt, népszerűséget és morált is kapunk jutalmul. Ha nem hozzuk a jó eredményeket, akkor nem tudjuk fizetni az alkalmazottakat, a javításokat, romlik a morálunk, nem úgy teljesít a csapat, ezek pedig a népszerűségünket is magukkal rántják. Egészen összetett a kampány mód.
Ha az autók beállításaival machinálunk, akkor a változásokat kipróbálhatjuk az erre a célra létrehozott, nyílt falusi terepen. Ez a Test Area megint csak egy remek húzás és az ilyen ügyes megoldások valóban növelik a játék értékét. Látványban is elképesztő sokat lépett előre, de a prezentációban az apró plusz finomságok, amik nagyon erősek és sajnos az elnagyolt, csúnya környezeti elemek éppen ennyire le is húzzák az összképet, ezzel nem engedve, hogy a magasabb kategóriában versenyezzen a WRC 8. A növényzet, a fák szörnyen rondák, így nagyon kontrasztos a látvány, mert az autók részletesek és a karosszériájuk koszolódása is látványos. Végre feldobták a rali szakaszokat olyan apróságokkal, mint az autónk felett elszáguldó drónok, vagy a pilótákat magasból kísérő helikopterek. Az extrém körülmények pedig sosem látott viharokkal nehezítik meg a dolgunkat, sajnos úgy, hogy apróbb hibák köpködnek bele az egyébként ízletes leveskébe.

Szóval a grafika sajnos még mindig nem tudott felzárkózni a 2019-es elvárásokhoz, de ezúttal az audio részleg is gyakrabban vétett hibát. Rendszerint kapunk túlvezérelt hangeffekteket, a legapróbb koccanásokból is frontális ütközések zajai tobzódnak a fülünkben. Meglepő, de a motorok hangjai kifejezetten elfogadhatóak.
A kisebb bugok mellé technikai anomáliák is csatlakoznak, nemegyszer lassan töltődik be néhány textúra, vagy a háttérben villódzni kezd egy-egy tereptárgy. A vezethetőség a szimuláció helyett az arcade vonal felé konvergál, kifejezetten szórakoztató a kontrol, vezethetőek a fenevadak. A fizikát viszont nem sikerült kordában tartani, az autók súlytalanul repülnek egy-egy komolyabb ugrató után, könnyedén pattogni kezdenek a huplisabb utakon. A nehézségi szintek jól paraméterezhetőek, viszont az idei felvonásra bekeményítettek a fejlesztők, ugyanis már nincs mód a hibáinkat visszatekeréssel orvosolni, mindössze adott számú újrakezdési lehetőségből gazdálkodhatunk. A hosszú és kacifántos szakaszoknál könnyedén elfogy a minimális 5 restart lehetőség.
A pályák izgalmas és realisztikus kivitelezést kaptak, a pályatervezők nagyon jó munkát végezetek, mondjuk kicsit talán még mindig szűkösre szabták őket, de sokat fejlődött a reset car rendszere is, már csak a pálya széli mozdulatlanul álló nézők, vagy a pályabírók lehetnének kicsit aktívabbak, mert csak bambán várják, hogy beléjük szálljunk.

VÉGSZÓ

Ha kivégeztük a kifejezetten tartalmas és szórakoztató, egyben egészen addiktív kampányt, vagy csak közben máshoz szottyanna kedvünk, akkor az online multi mellett szerencsére helyi osztott képernyőset is kapunk, valamint a különböző időkorlátos kihívásokkal is elszórakozhatunk. Szóval egy komoly fejlődést felmutató alkotás lett a WRC 8, ami megvillantotta, hogy van esély rá, hogy egyszer igazán minőségi végeredmény szülessen. Az elmúlt évek legjobb WRC játéka lett a nyolcas a Kylotonntól és Bigben Interactive-tól.

Total
11
Shares
Previous Article
Jurassic Park

A Jurassic Park gyerekei is vissza akarnak térni a Jurassic World 3.-ban

Next Article
Joker

Az FBI szemmel tartja a Joker-film közösségi üzeneteit

Related Posts

Ne maradj le a hírekről, kövess minket a Facebook-on is!