Főoldal Játékok JÁTÉKTESZT: MotoGP 19
Játékok

JÁTÉKTESZT: MotoGP 19

Ezúttal két kerékre pattantunk, hogy alaposan leteszteltük a MotoGP világbajnokság 2019-es évi videojátékát.

1.1k
MotoGP 19

Ezúttal két kerékre pattantunk, hogy alaposan leteszteltük a MotoGP világbajnokság 2019-es évi videojátékát.

A Milestone jelenleg a videojáték ipar legbiztosabb pontja, csak kár, hogy a középszerű motoros alkotások terén vívta ki magának ezt a megtisztelő érdemet. Évente több franchisehoz is képesek kitermelni egy-egy újabb epizódot, Monster Energy Supercross, Ride, MXGP, MotoGP, sőt még ralival is foglalkoznak, vagy valamilyen mellékes projektet dobnak össze, mint a Ducati vagy a Valentino Rossi játékok.

Ezúttal a MotoGP 19 került terítékre, az olasz fiúk mesteri precizitással nyúzzák le az újabb bőrt a szériáról, igaz ezúttal komolyabb változásokat vetítettek előre, melyeket kíváncsian vártunk. Ahogy az a címből is leszűrhető, az aktuális szezont dolgozza fel a legújabb MotoGP, és ezen felül igyekeztek tuningolni kicsit a motorház alatt is a vasat, mert egy új szuperokos mesterséges intelligenciát alkottak meg a versenyek még realisztikusabb prezentálása okán. További pozitívum, hogy a testreszabhatóság és a tartalom tekintetében is igyekeztek többet adni a korábbi részekben tapasztalhatóknál, de lássuk is a részleteket.

MotoGP 19

A menüben talán érdemes lehet a testreszabási lehetőségekkel indítani, mert így megkreálhatjuk saját versenyzőnket, igaz túlságosan nagy válogatásra nincs lehetőség, főleg ha a nőnemű pilótákat részesítjük előnyben. Ha az alapbeállításokon túlvagyunk, még a sisakunkat és a motoros rucinkat is egyedivé varázsolhatjuk, amit aztán meg is oszthatunk a világ más játékosaival. Immár tanulva a nagy brit versenyjáték fejlesztőtől, azaz a Codemasterstől, mivel már nem csak egyszerűen versenyeket fogunk egymás után darálni. A teszteléseknek, szabad pályabejárásoknak jelentőséget tulajdonítottak, elvégre, ha a kiírt feladatokat teljesítjük, akkor fejlesztési pontokra tehetünk szert, melyekkel a járgányunkat tudjuk még versenyképesebbé tenni (mondjuk a megadott idő elérésével, vagy minél gyorsabb tempónál az ideális íven való haladással).

A Codemasters példáját követve végre további ügyes plusz tartalmakkal is szolgálnak a rajongóknak, ami a 19-es részben a Historical Challenges menüpontban manifesztálódik. Itt négy korszakra bontva (500cc Heroes, The Dawn of the MotoGP, Great Rivalries, The Modern Era) tudunk a MotoGP történelméből híres eseményeket, nagy versenyeket, agresszív párharcokat újra élni. Több tucatnyi ilyen kihívást teljesíthetünk (70 körül mozog a számuk), melyek valóban képesek feszült percek okozására, ugyanis a hibázás a legkevésbé sem megengedett ezeken a feszült futamokon.

MotoGP 19

Viszont sokat finomítottak a háttérben dolgozó rutinokon, melyek sokkal élvezhetőbb és gyorsabban tanulható vezetést biztosítanak, sőt talán a fizikát is megberhelhették, mert az esések már sokkal kevésbé produkálnak cikis animációkat. Valahogy úgy jellemezhetném egy szóval a MotoGP 19 fejlődését, hogy hitelesebb, esetleg modernebb lett, ami azért még sajnos továbbra is az elvárható professzionális szint alatt van, mindenesetre a fejlődés jelei már felütötték a fejüket. Csak a ciki megoldásokat kellene kigyomlálni, mint mikor behajtunk a boxutcába és egy villanásra elmegy a kép, hogy a gép vegye át onnan az irányítást.

Erre a részre még a mesterséges intelligencia alapos megreformálásával készültek az olasz csődörök, ugyanis egy A.N.N.A. (Artificial Neural Network Agent) megnevezésű neurális AI-t alkottak meg, ami igyekszik elemezni a tudásunkat, stílusunkat és ahhoz alkalmazkodik dinamikusan, azaz ha úgy érzékeli, hogy profik vagyunk, akkor a “láthatatlan” segítségeket lejjebb veszi, viszont ha sokat bénázunk, akkor besegít a sikerélmény mihamarabbi elérésébe. Meglepően jól működik a rendszer, még a gépi ellenfeleket regulázhatná meg kicsit, hogy legyen valami életszerűség a viselkedésükben. A játékmenetben a gumikopás révén és a megváltozott útviszonyokhoz való alkalmazkodás esetén fokozatosan érezni fogjuk, hogy finomabban kell bánni kanyarokban a gázkarral.

Sajnos a játék audiovizuális részénél nem tapasztalható ekkora fejlődés, mondjuk az audio rész talán fejlődött, de grafikailag a szokásos formulát kapjuk. Valahogy olyan kopottas és öregecske a látvány, még a dinamikus időjárás sem képes különösebben feldobni a végeredményt. Pedig azért mikor elered az eső, sokkal elfogadhatóbb vizuális összkép rajzolódik ki előttünk. A hátterek, a lelátók egyszerűen siralmasan semmilyenek, ennyire suta és primitív atmoszféraalkotást nem sok stúdió képes menetrendszerűen produkálni.

MotoGP 19

VÉGSZÓ

Nem egy rossz játék a MotoGP 19, de közel sem jó, inkább a lelkesedés aprócska csíráját felmutató iparosmunka. Az oktatómód hiányát csak jóindulattal egyensúlyozza ki a Race Director opció, ahol saját közvetítésünket koreografálhatjuk meg, de a többjátékos módban megjelenő dedikált szerverek lehetősége és az e-Sport törekvések sem repítik a nagyok közé a Milestone alkotását. Tény, hogy egyre jobb a Milestone motorjain húzni a gázkart, de félő, hogy sosem lesz részünk egy példamutató alkotásban.

Szerző
Ragács András

Az operatőr / vágó szakmám mellett elképzelhetetlen mennyiségben fogyasztanám a videojátékokat, filmeket és sorozatokat. A munkám mellett azonban a családomra és a GameTeVe csatornámra sem jut elegendő idő.

Szólj hozzá!

Közelgő események

Még több a témában...

KaramField
Játékok

Az IndyCar és a MotoGP is ügyesebben pótolta a versenyeket, mint az F1

Más motorsport szériákban is virtuálisan indult el a szezon.

motogp 19
Játékok

Még jobb MotoGp 19-et ígér a Milestone!

Idén is kiadja a Milestone az új motoros szimulátorát. Vajon képes lesz...