Főoldal Játékok JÁTÉKTESZT: Mega Man Zero/ZX Legacy Collection
Játékok

JÁTÉKTESZT: Mega Man Zero/ZX Legacy Collection

Kézi Mega Man gyűjtemény a kurrens konzolokra.

437

Kézi Mega Man gyűjtemény a kurrens konzolokra.

Volt 1987-ben ez a kék kis fickó egy ágyúval a karján, aki a Capcom jóvoltából felforgatta a Nintendo Entertainment System konzol játékvilágát. Japánban Rockman-ként ismerték, a szigetországon kívül viszont Mega Man névre hallgatott. Olyan szintű akciót hozott a kis 8 bites világba, melynek azóta is igen erős rajongói bázisa van, szerte a világon.

A játék megért rengeteg folytatást, spin-off-ot, remake-et, generációváltást, egyszóval igen sikeres franchise-á vált az évek során. Ez a siker a mai napig kitart, lépten-nyomon jelennek meg – hála a független fejlesztés sikerének – olyan játékok is melyek az alapkoncepcióját lovagolják meg, esetleg fejlesztik tovább.

Azonban a jelenlegi, nosztalgiára éhes közönség vágyja a régi címeket játszani jelenlegi konzolján. Ezen vágyunkon enyhít most a Capcom a Mega Man Zero/ZX Legacy Collection-nel. A kiadás egyben hoz el nekünk 6 játékot a platformer, akció shooter zsáner kézikonzolos reneszánszából.

A csomag tartalma a 2002 és 2005 között Game Boy Advance-re megjelent Mega Man Zero kvadrológia és a Nintendo DS-es 2006-ban megjelent Mega Man ZX és a 2007-es ZX Advent, tehát összesen 6 játék. Azt rögtön az elején le is szögezhetjük, hogy a kedvenc kék robotunkkal nem fogunk találkozni, ezeknek a részeknek nem ő a főszereplője, ezért is a címkiegészítések.

A Zero 4 részében főhősünk a Zero nevű reploid lesz, akit egy Ciel nevű tudós ébreszt fel 100 éves álmából. A Maverick háború után vesszük fel a fonalat, ahol a megmaradt emberek és reploid-ok békében élnek együtt az utópisztikus Neo Arcadia-ban. Azonban ez a békés együttélés nem tart túl sokáig, ugyanis temérdek reploid-ot mészárolnak le egy kibontakozó energiakrízis megfékezése érdekében. A történet innen bontakozik ki és feszes tempóban megy végig a Zero széria 4 részén.

A ZX-ben két évszázaddal a negyedik Zero epizód után járunk, beköszöntött az idilli béke emberek és reploid-ok között. Ám ahogy az várható a Maverick-ek visszatérnek és füstbe is megy az eddigi remek lét. A ZX Advent természetesen az eredeti ZX epizód közvetlen folytatása, két új főhőssel. A játékok sorrendben egymás folytatásaként mesélik el a történetet, így külön öröm a csomag. Ha mindegyiken végigszaladunk, ami cirka 35 óra, alsó hangon, akkor egy kerek egész történet rajzolódik ki előttünk.

A játékokat nem kell túldimenzionálni mechanikailag, igazából a Zero részek és ZX részek között vajmi kevés különbség lelhető fel. A korábbi széria igazi klasszikus, árkád shooter, melyek során balról-jobbra haladunk és szétszedünk mindent ami szembe jön. Minden pálya végén egy kemény boss fight-tal, melynél valamilyen speciális taktikát, esetleg egyedi mintát kell megtanulnunk.

A két frissebb rész már bedob némi újítást is, itt már inkább hasítunk afféle metroidvania stílusban. Nem lineárisan haladunk jobbról-balra, hanem bejárhatjuk a pályákat keresztül-kasul. A lövölde rész viszont változatlan, annyiban azonban mégis más, hogy a főellenfelek biometal-ját magunkba olvaszthatjuk, ezáltal “eltanulva” speciális képességeiket, melyek nélkülözhetetlenek lesznek a továbbhaladáshoz.

Kérdezhetitek hogyan sikerült implementálni a DS érintő kijelzőjét és annak használatát ebbe a kiadásba. De nincs ok aggodalomra, a jobb oldali stick-kel vezérelhető a második képernyő, Switch-en pedig handheld módban működik az érintőképernyő. A képernyők felosztására is több opció áll rendelkezésünkre a játékok kezdetén.

Grafikailag a játék hozza azt, amit elvárhatunk tőle, ez nem egy remaster vagy egy reboot és nem is remake. Egyszerűen az eredeti játékok, jelen gépeken emulálva. Ennek megfelelően az eredeti grafika mellet van lehetőségünk néhány effektet alkalmazni, számszerűen hármat, ami vagy kisimítja, vagy ad egy másfajta perspektívát. Tudjuk változtatni a képarányt is, mert ugye alapjáraton 4:3-ban lettek megvalósítva. Azonban az eredeti élmény miatt nem ajánlom a 16:9-re nyújtást, ugyanis így elég furán fog kinézni a játékunk. Ha viszont maradunk az eredeti aránynál, akkor sem kell a fekete csíkokat néznünk, ugyanis beilleszthetünk ide remek kis keretgrafikákat. A két DS-re készült epizódnál az átvezetők is felújításra kerültek, ezzel is tisztelegve az eredeti változatok előtt.

Nagyon ízlésesen van összeállítva az egész játék, különösen a főmenü. Balra húzva a Mega Man Zero első 4 epizódját tudjuk elérni, míg a jobb oldalon a ZX részekből tudunk válogatni. Minden játékhoz tartozik egy japán és egy angol változat, ezen felül Casual Scenario mód, ami a játékok könnyített változatát takarja. És higgyétek el, aki először találkozik a sorozattal, az bizony használni is fogja ezt az opciót. A játékok, elsősorban a 4 Zero epizód, kegyetlenek, mondhatni soulslike az élmény. Életerőnk csekély és szinte minden ami a pályán látható, meg akar ölni. Minden ami hozzánk ér megsebez, hálistennek a találat érzékeléssel nincs gond. Ez korábbi részeknél, még pluszban nehezített az amúgy sem könnyű biorobot életünkön. A játékok régióbeli különbségei természetesen csak a megfelelő változatban találhatóak meg, nincs átjárás köztük.

A remasterelt hangok hozzák azt feelinget amit egy ilyen platform shootertől elvárunk, csilingel, zörög, harsog minden. Azért ügyességtől függően hamar az agyunkra fognak menni a rövidke loop-olt dallamok, újra meg újra hallgatása. Van a bónuszok között egy muzsikalejátszó is azoknak akik memóriából csak gyorsan végigszaladnak a pályákon és nem ment még kellően az agyukra a dallamok orgiája.

Ami nagy újdonság a kiadásban és eddig nem képezte a játékok részét, az úgy nevezett Z Chaser mód. Ez igazából egy time trial. Az új mód során 12 pályán vehetjük fel a harcot a gépi ellenféllel és legjobb idejével. Itt azonban nem álltak meg a készítők és bepakoltak egy lokális kétjátékos üzemet ezen metodika szerint. Akinek pedig ez sem lenne elég, tolhatja a World Record Chaser-t is, melyben ahogy a neve is sugallja a világon bárhol élő, más játékosok által elért top időkkel versenyezhetünk.

Ahogyan az eredeti változatokban, úgy itt is a ZX-be linkelni tudjuk a Zero 3 vagy a Zero 4 állásait, mellyel speciális főellenfél harcok vallnak elérhetővé. A Mega Man Zero/ZX Legacy Collection 2020. február 25-től elérhető digitálisan és fizikai formátumban PlayStation 4-en, Xbox One-on és Nintendo Switch-en. A PC változat csak digitálisan megvásárolható.

A Mega Man Zero/ZX Legacy Collection egy tisztességesen összepakolt kis gyűjteménye ennek a két szériának és tekintve, hogy kb. 10 ezer forintért 6 játékot, és alsó hangon is 35 órás játékidőt kapunk, nem egy rossz üzlet. A 35 órás játékidő természetesen ügyességtől és kitartástól függ, szerintem ez első bálozóknál simán lesz 50-60 óra is. Ennek kapcsán viszont mindenképpen vegyétek figyelembe, hogy ez a 6 játék nem éppen könnyű, sőt inkább nehéz, és ennek tudatában vásároljátok meg. Kevésbé kitartóak hamar a polcon fogják felejteni, vagy idő előtt túl adnak rajta. Ennek ellenére egy profin összepakolt csomag a kézi konzolok hőskorából, párjukat ritkító játékokkal. A manapság divatos soulslike játékosoknak mindenképpen ajánljuk, azonban ha nem rekreációs célból játszol, inkább válassz valami egyszerűbbet, mert ennek a csomagnak a teljesítéséhez bizony vér és verejték fog tapadni.

[penci_review id=”46239″]

Szerző

Nappal tisztességes családapaként funkcionálok, de altatás után előveszem a controllerem, hogy kialvatlanra játszhassam magam.

Szólj hozzá!

Budapest Comic Con

Közelgő események

Még több a témában...

Super Mario Bros.: A film
BREAKINGFilmek

Bejelentették a Super Mario Bros.: A film folytatását

Kitűzték a Super Mario Bros.: A film folytatásának premiernapját.

Dune: Awakening
Játékok

Arrakis életre kel a Dune: Awakening című online túlélős játékban

Új előzetesen csodálhatjuk meg a Dűne világában játszódó új túlélős MMO-t.

Marvel's Spider-Man 2
PlayStation

Marvel’s Spider-Man 2 frissítés érkezik március 7-én

Ezeket az újdonságokat hozza a Marvel’s Spider-Man 2 következő frissítése.