A Naughty Dog neve egyet jelent a videójátékos ipar legmagasabb minőségével, de sajnos az évek során a fejlesztői túlórákkal is összeforrt. Most ismét a stúdió munkakörülményeitől hangos a sajtó, miközben gőzerővel készül a titokzatos Intergalactic: The Heretic Prophet. A rajongók tűkön ülve várják az újabb mesterművet, de a háttérben zajló folyamatok komoly aggodalomra adhatnak okot a csapat mentális egészsége miatt. Friss jelentések szerint a fejlesztőknek az elmúlt időszakban komoly áldozatokat kellett hozniuk a haladás érdekében. Vajon mi áll a hirtelen jött feszített tempó hátterében, és hogyan érinti ez a készítők mindennapjait? Nézzünk a színfalak mögé, és lássuk, mi történik jelenleg a PlayStation egyik legfontosabb stúdiójánál.
Kötelező túlóra és szigorított irodai jelenlét a fejlesztőknél
A Bloomberg legfrissebb beszámolója szerint a Naughty Dog ismét a hírhedt „crunch”, azaz a kényszerített túlórázás eszközéhez nyúlt. A jelentés állítása szerint október vége óta a projekten részt vevő fejlesztők többségétől elvárták, hogy hetente legalább nyolc plusz órát dolgozzanak. Bár a teljes munkaidőt heti 60 órában maximálták, a túlórákat egy belső táblázatban kötelezően rögzíteniük kellett az alkalmazottaknak. Ez a hirtelen jött munkateher nemcsak a szabadidőt kurtította meg, hanem a logisztikát is alaposan felforgatta.
A stúdió vezetése ugyanis a korábbi heti háromnapos irodai jelenlétet ötnaposra emelte, megszüntetve az otthoni munkavégzés lehetőségét erre az időszakra. Ez a döntés sokakat váratlanul ért, és több fejlesztőnek komoly nehézséget okozott a gyerekfelügyelet vagy éppen a háziállatok gondozásának hirtelen átszervezése. A hírek szerint a szigorítás oka egy fontos mérföldkő volt: a csapatnak egy belső demót kellett összeállítania a Sony vezetése számára, miután korábban már több határidőt is elszalasztottak. Bár a hivatalos megjelenési dátum még nem ismert, a belső információk szerint a stúdió jelenleg 2027 közepét célozta meg a premierre.
Ambiciózus tervek és a múlt kísértő árnyai
Bár a jelentések szerint ez a kötelező túlórázási időszak a napokban véget ért, a Naughty Dog múltját ismerve sokan szkeptikusak. A stúdió már az Uncharted-sorozat és a The Last of Us fejlesztése alatt is hírhedt volt a feszített munkatempóról. Hiába ígértek változást a társelnökök, Evan Wells és Neil Druckmann, a jelek szerint a régi reflexek nehezen kopnak ki. 2021-ben ugyan több producert is felvettek kifejezetten a munkaterhelés optimalizálására, ám a beszámolók szerint azóta sokan közülük már elhagyták a céget.
Maga Neil Druckmann korábban úgy jellemezte az Intergalacticot, mint a stúdió eddigi „legambiciózusabb”, „legkiterjedtebb” és „legdrágább” projektjét. Egy interjúban a következőket mondta a fejlesztés állapotáról:
Mit mondhatok és mit nem? Annyit elárulhatok, hogy benne vagyunk a sűrűjében. Készítjük, játsszuk. Minden henger gőzerővel dolgozik.
Neil Druckmann
A lelkesedés érthető, a kérdés továbbra is az marad, hogy a Naughty Dog képes lesz-e megtalálni az egyensúlyt a kreatív zsenialitás és a fejlesztők jólléte között, vagy az Intergalactic sikere ismét az alkalmazottak kimerültségének árán valósul meg.

