Az előző generációt a japánok az egyedi játékkínálatukkal elhappolták a Microsoft elől, az olyan címek, mint a Horizon Zero Dawn, az Uncharted 4 vagy a God of War elképesztő eladásokat tudtak generálni. Ezek az alkotások jelenleg mind a közönség, mind a sajtó által elismert és szeretett produktumok. Nézzük is mennyit sikerült ezekből elpasszolni és milyen arányú volt nagyjából az online értékesítés belőle.
Kratos északi kalandjából (God of War) tavaly 10 millió példány kelt el, ebből nagyjából 40%-ot tett ki az online értékesítés. Innen is látható a PS5 Digital Edition életképessége. Ezek a számok nagyjából 500 millió dollár bevételhez segítették a japán vállalatot. Nem volt már ugyan új nevező ez a franchise, azonban egy egészen méretes újragondolása lett ez a szériának.
Hasonló mondható el a Horizon: Zero Dawn kapcsán is. A Guerrilla Games alkotásáról fontos megemlíteni, hogy egy teljesen új címkét sikerült elérnie ezeket a számokat. Aloy kalandja kb. 8 millió példányban kelt el és ebből 35% volt a digitális verzió. Ez a játék is sikernek könyvelhető el, hiszen több mint 400 millió dollárt hozott a konyhára.
Nem beszéltünk azonban még a Sony legnagyobb fegyveréről manapság, a Naughty Dog-ról. Az Uncharted és a The Last of Us széria alkotói szintén rengeteg pénzt hoztak a házhoz. Ez a két franchise már több mint 1 milliárd dollárral gazdagította a japánokat, amely egészen kiemelkedő videójátékos szemszögből. Említésre méltó még a Sucker Punch új megjelenése is. A Ghost of Tsushima is eléggé masszív számokat hozott, rajt szempontjából sikerült megelőznie a Horizont is.
Láthatóan elég jól fogynak az egyjátékos sztori központú alkotások. Kezd erre rájönni a Sony mellett a többi nagy kiadó is, ugyanis akár az EA felé nézünk, akár a Microsoft-ra vetjük pillantásainkat a következő években, ők is próbálnak majd elhalmozni minket jobbnál-jobb történetekkel.
Szólj hozzá!