A HLX néven futó projekt körül egyre nő a hype, miután a Counter-Strike 2 és a Deadlock legutóbbi frissítésében bukkantak rá utalásokra a szemfüles adatbányászok. Gabe Follower és Tyler McVicker is beszámolt róla, hogy a Counter-Strike 2 most először frissült a Source 2 engine legújabb verziójára, és ebben a frissítésben olyan komponensek jelentek meg, amelyek szorosan kapcsolódnak a HLX-hez – ezt a kódnevet pedig régóta a Half-Life 3-mal azonosítják.
Egyre több jel utal a Half-Life 3 érkezésére
A legizgalmasabb újdonságok között ott van egy új, fejlett entitás-optimalizációs rendszer (“hlx_configurable_lightweight_body_entity”), amely bonyolult fizikai objektumok kezelését teszi lehetővé nagy, összetett pályákon. Ez inkább egyjátékos, sztoriközpontú játékot sejtet, mint újabb multiplayer lövöldét.
Szintén említést kapott egy teljesen átdolgozott NPC-ütközési rendszer, amivel a karakterek a környezetükhöz és a játékos tetteihez is fizikailag reagálnak majd – hasonlóan ahhoz, amit a Rockstar GTA-sorozatában láthatunk. Ez is arra utal, hogy a HLX egy rendkívül részletes, narratív élményt kínál, akárcsak az eddigi Half-Life epizódok.
A leak alapján dinamikus felület-tulajdonságok (pl. éghető, elektromosságot vezető, hangot elnyelő anyagok), szél- és növényzet-szimuláció, volumetrikus köd, időjárás-effektek, részletes sérülésmodellezés és járműszakaszok is bekerültek a motorba. Egy új „kúszó” állapot arra utal, hogy a karakterek sérülés után is tovább mozoghatnak. Felbukkant a Half-Life 2-ből ismert Tamper eszköz is, illetve több utalás történt antlionokra, nyitott pályákra és fizikaalapú interakciókra – ezek mind a klasszikus Half-Life-hangulatot idézik.
Bármikor bejelenthetik
A legfrissebb pletykák szerint a HLX, vagyis a Half-Life 3 fejlesztése már a célegyenesben jár: több fejlesztő már a polírozási fázison dolgozik, a fő csapatból pedig többen átkerültek más projektekre – ez tipikusan annak a jele, hogy a fő rendszerek elkészültek. A Valve emellett elkezdte átalakítani a fejlesztői eszköztárat és részletes dokumentációt is ír, ami általában az utolsó lépések egyike, mielőtt QA vagy moddertámogatás indulna.
Ha minden igaz, a HLX játékmenetében a megszokott „hitscan” fegyverezetről egy valósághűbb ballisztikára állnak át, vagyis a lövedékeknek sebessége, íve, sőt, gravitációja is lesz, mint a Deadlockban. Ez új szintre emelheti a Half-Life akcióit.
A rajongók már évek óta várják, hogy a Valve végre folytassa a legendás sorozatot – most úgy tűnik, az álom végre valóra válhat.

Örökké veled? / Eternity > Bemutató ideje: december 4.
