A Half-Life 3 létezéséről szóló pletykák évtizedek óta tartják lázban a játékosokat, most viszont egyre több konkrétum kerül napvilágra a titokzatos HLX projektről. A legismertebb Valve-leaker, Tyler McVicker a legutóbbi Counter-Strike 2 frissítésben talált utalásokat, amelyek szerint a projekt nemcsak él, hanem folyamatosan fejlődik. Új játékmeneti elemek, fizikai rendszerek és komoly optimalizációs fejlesztések is napvilágra kerültek, amelyek alapján könnyen lehet, hogy a játék már tartalmilag elkészült, és most a végső finomhangolás zajlik.
Új technológiák a HLX-ben
McVicker beszámolója szerint a Valve teljesen új részecskerendszert épített a HLX-hez, amely kifejezetten folyadékok szimulációjára szolgál. Emellett érkezett egy súrlódási rendszer, valamint egy új mechanika, amely meghatározza, mi történik, ha egy ellenség testrésze megsemmisül. A járműrendszert is bővítették, ami arra utal, hogy a Half-Life 2 ikonikus játékelemeit új szintre emelik.
A legizgalmasabb részletek azonban az optimalizálásról szólnak. A fejlesztők új mérőrendszert vezettek be, amely naplózza, mennyi idő szükséges bármely játékelem betöltéséhez – ez egyértelmű jele annak, hogy a betöltési idők csökkentése most kiemelt feladat. Emellett az ellenségek mesterséges intelligenciáját is tovább optimalizálták, ami szintén arra utal, hogy a játékmenet fő elemei már készen állnak, és inkább a finomhangolás zajlik. Ez sok rajongó szerint annak a bizonyítéka, hogy a játék „content lock” állapotban lehet, vagyis a tartalom már rögzített.
Mikor jöhet a bejelentés?
Bár idén nyáron sokan várták a nagy leleplezést, a Valve továbbra is titkolózik. Nem kizárt, hogy a decemberi The Game Awards adhat otthont a nagy bejelentésnek, de a cég híres arról, hogy nem követi a szokásos menetrendet, így akár bármikor váratlanul bejelenthetik a Half-Life 3-at. Egy biztos: a fejlesztési aktivitás intenzitása alapján a rajongók talán most vannak a legközelebb ahhoz, hogy valóban visszatérjen a legendás sorozat.

Örökké veled? / Eternity > Bemutató ideje: december 4.
