Főoldal Játékok GTA VI konzolos verziója 30 fps-en futhat – állítja egy volt Rockstar animátor
Játékok

GTA VI konzolos verziója 30 fps-en futhat – állítja egy volt Rockstar animátor

Egy volt Rockstar-fejlesztő szerint ne számítsunk 60 fps-re a konzolokon.

238
GTA VI
Forrás: Rockstar Games

Miközben a Grand Theft Auto 6-ról még mindig alig tudunk konkrétumokat, az egyik legnagyobb visszatérő téma a játék framerate-je. Vajon 30 vagy 60 fps-sel fog futni konzolokon? A legtöbben úgy vélik, hogy a Rockstar, hasonlóan a Red Dead Redemption 2-höz, inkább a látványvilág maximalizálására törekszik, ezért a cél 30 fps lehet. Most egy korábbi Rockstar-fejlesztő, Mike York is megszólalt az ügyben, és szerinte a 60 fps konzolon nem reális elvárás.

Röviden:

- Mike York szerint a GTA VI konzolokon valószínűleg 30 fps-es korlátozást kap.
- A Rockstar valószínűleg arra törekszik, hogy a játék ne essen 30 fps alá.
- Ha megjelenik PC-re, ott a magasabb framerate opció is elérhető lehet.

A GamesRadar+ beszámolója szerint Mike York, a Rockstar Games korábbi animátora (aki a GTA 5 és a Red Dead Redemption 2 fejlesztésében is részt vett), a Kiwi Talkz podcast egyik friss epizódjában beszélt a GTA VI várható teljesítményéről. A fejlesztő elmondta, hogy szerinte a Rockstar nem fogja tudni elérni a 60 fps-t a konzolos verzióban, ezért egy stabil 30 fps-es teljesítményre törekednek majd.

Nem tudom, hogy képesek lesznek-e elérni a 60 fps-t. Nem hiszem. Szerintem inkább egy stabil, fix 30 fps-re fognak lőni, ami soha nem esik ez alá. Igyekeznek majd annyira optimalizálni a játékot, hogy soha ne menjen ez alá.

Mike York

A fejlesztő hangsúlyozta, hogy ez kifejezetten a konzolos verziókra vonatkozik, hiszen ha a GTA VI PC-re is megjelenik majd később, ott nagyobb eséllyel lesz lehetőség magasabb framerate-re. Arra viszont nem tudott válaszolni, hogy a várható PS5 Pro framerate-növelő funkciója (PSSR) esetleg lehetővé teszi-e a 60 fps-t vagy annál is magasabb képkocka számot megjelenéskor.

Bár egyelőre minden spekuláció, a Rockstar Games híres arról, hogy inkább a grafikai részletességet és a realisztikus világot helyezi előtérbe, mintsem a magasabb fps-t. Ha a Red Dead Redemption 2 példájából indulunk ki, akkor valóban nem lenne meglepő, ha a GTA VI konzolokon 30 fps-re korlátozódna, de egy stabil, optimalizált teljesítménnyel.

GTA VI
Forrás: Rockstar Games
Szerző
Kévés Bence Mihály

Imádok elveszni a filmek és sorozatok világában, ahol minden jelenet egy új kaland, és minden karakter egy új barát. Nálam mindig forog a “lejátszás” gomb.

5 Hozzászólások

Közelgő események

Még több a témában...