F1 25 – Teszt

Nézzük, miben újult meg az F1 25 az új évadra.

Orosz Ferenc
Olvasási idő: 5 perc
Forrás: Electronic Arts

A Codemasters F1 szériája 2025-ben is visszatért, pontosan ugyanúgy, ahogyan már megszokhattuk azt az EA évente megjelenő sportjátékaitól. Hogy mennyire volt rá szükség, az már más kérdés – ezeknél a programoknál ugyanis mindig felmerül, hogy mennyi extra újdonságot kell az alapjáték mellé csomagolni, hogy meg lehessen magyarázni a sűrű megjelenést? Az F1-sorozat mindig is híres volt arról, hogy a rajta dolgozó fejlesztők mindent megtettek annak érdekében, hogy valódi, realisztikus szimulációval és tűpontos pályamodellekkel olyan magasságokba emeljék a szériát, mint a legjobb verseny szimulátorok. Habár maga az alapjáték szerintem sokkal minőségibb, mint az EA többi, hasonló szoftvere, ez a darab sem menekülhet meg a felesleges, rápakolt tartalomtól, ami elveszi a figyelmet attól ami igazán jóvá teheti a végeredményt.

A játék több lehetőséget is ad azoknak, akik szeretnének valamilyen egyjátékos, karriermódot végigtolni. A már megszokott driver karriermódon túl talán a leginkább konzisztens és említésre méltó az újragondolt My Team mód, mely során egy általunk kiválasztott csapatot kell végigvezetni a Forma 1-es szezonon. A mód elég lehetőséget ad arra, hogy ne csak versenyezzünk, hanem menedzseljük is a csapatunkat – az autókkal való szerelgetés, a büdzsé igazgatása, a sofőrök kezelése, a megfelelő upgradek kiválasztása mind-mind hozzájárul a fantáziához, és ezúttal sikerült eléggé változatossá és összetetté tenni a módot, hogy valóban sokáig lekösse azokat, akik ilyesmiért érkeznek a játékhoz. Csapattulajdonosként sokkal inkább a menedzsmenten van a hangsúly, ami egészen apró részletekig kiterjed: pontos stratégia alapján kell vezetni a csapatunkat, átgondoltan kiválasztani, kit veszünk fel, mint alkalmazott, és hogy hogyan fejlesszük a főhadiszállásunkat.

F1 25 - Reveal Trailer | PS5 Games

A My Team mod mellett folytatódik a Braking Point története is, ami egy sokkal inkább fárasztó aspektusa a játéknak. A módban a fikciós F1-csapat, a Konnersport szappanoperáját követhetjük egy valódi, egyjátékos sztorizódban. A történet meglehetősen fáradt és kilóg az összképből – még akkor is, ha csak azért van jelen, hogy összefogja a kisebb feladatokat és challengeket, amiket versenyzés közben kell majd megoldanunk. Véleményen szerint semmi szükség nem volt a módra, és csak egy megfáradt próbálkozásnak érződik arra, hogy valamilyen újdonságot hozzon a széria.

S bár ezekben a módokban van olyan, amit lehet szeretni, többségében tényleg elveszik a figyelmet attól, amik viszont valóban jók a programban. Az AI meglepően élethűen vezet továbbra is, általa olyan szituációkban találhatók magunkat, melyek igazán izgalmassá teszik a versenyzést. A LiDAR technológiával lemodellezett pályákon még mindig csodálatos öröm vezetni, kiváltképpen PS5 Pro-n. Ez az a részlete a játéknak, ami tényleg olyan nagyok mellé teszi a programot, mint a Gran Turismo, vagy éppen a Forza Horizon című világhírű videójáték-sorozatok. És bár a két említett játék egészen más fókusszal rendelkezik, mégis az F1 25 lassan, de biztosan egyre közelebb jut ahhoz, amit képesek nyújtani vezetési élmény szempontjából.

Ugyanis egy játék sem tudja azt nyújtani, amit az F1-széria ad – akár saját avatarunk, akár híres, kedvenc versenyzőnk bőrébe bújva leugrani a pályára, és többmilliós autókat menedzselve és vezetve, vérpezsdítő F1-es versenyekben részt venni utánozhatatlan élmény. Persze, a Gran Turismoban is van lehetőség arra, hogy egy-két formaautót vezessünk, azonban sohasem ugyanezen szinten az eltérő fókusz miatt – a vezetési élmény, az autók kezelhetősége is továbbra is top szinten maradt, sokkal inkább a szimuláció, mintsem az árkádos vezetés irányába sodródva. Mindezt pedig varázslatos, lélegzetelállító grafikával élvezhetjük, olyan fejlett és előremutató technológiákkal, mint például a path tracing (feltéve, hogy megvan hozzá a megfelelő PC-nk, konzolokon ugyanis erre még nagyon sokat kell várni). Utóbbival a fényárnyék visszacsapódások szinte sokkolóan realisztikus képet képesek kreálni.

A legszomorúbb tény az, hogy a fent említett pozitív elemeket nagyon erősen visszahúzza a sok-sok, feleslegesen a játékba tuszkolt, modern sportjátékokra jellemző körítés. Nem lenne szükség itt még akár a híres arcokra sem, meg a különféle emote-okra, skinekre, vagy éppen a borzasztóan kínos Braking Point sztorimódra. Sokkal jobb lenne, ha a Codemasters ezt az energiát is az alapok fejlesztésébe tenné, hiszen abban piszok jók! Így viszont folyamatosan az az érzésem, hogy a modernizálás vágya visszafogja a csapatot. Reméljük, hogy jövőre, vagy akár két évvel később közelebb érünk ahhoz a tökéletességhez, ami tényleg az ultimate F1-játékká tehetné a szériát. Addig viszont marad az F125, ami hozza amit kell – csak tudjuk, mire kell fókuszálni.

Wide Screen Logo

CÍMKÉK:
Cikk megosztás
×