SHORTS
A 2024-es év egyik nagy siker címe lett a Black Myth: Wukong, amely két díjat is bezsebelt a The Game Awards-on. A kínai fejlesztésű mitológiai akció-RPG tavaly augusztusban jelent meg PC-n és PS5-ön, de az Xbox Series X/S konzolon azóta sem. Számos pletyka keringett már ennek az okáról, a fejlesztő Game Science pedig végre tisztázta ezt.
A Black Myth: Wukong rendezője, Feng Ji beszélt erről posztjában a Weibo nevű kínai közösségi média platformon. A rendező szerint a játék azért nem jött még ki Xboxon, mert az Xbox Series S gyengébb hardvere komoly fejtörést okozott nekik. Konkrétan a memória a probléma, ugyanis a Series S-ben mindössze 10 GB RAM memória áll rendelkezése és ezt használja megosztva a processzor és a grafikus chip is. Úgy fogalmazott, hogy a megosztott memórián nagyon nehéz dolgozni „néhány éves optimalizálási tapasztalat nélkül”. Mivel a Game Science egy kezdő fejlesztő és a játékot kiszolgáló Unreal Engine 5 sem segít ezen, így nem csoda, hogy a játék még mindig nem jelent meg Xbox Series X/S-en és egyelőre nincs is hír arról, hogy mikor jöhet. Feng Ji állítása ezzel cáfolta is azt a pletykát, hogy a Sony exkluzivitást vett volna a játékra PlayStationön.
Nemcsak a Game Science-nek okozott gondot a Series S, korábban a Larian Studios is sokat küszködött, mire sikerült a Baldur’s Gate 3-at optimalizálni Xboxon és ott is a memória volt a gond, ahogy a Rocksteady fejlesztője is azt mondta, hogy jobb lenne, ha a Series S nem is létezne.
15 Hozzászólások