Június 3-án délután tartotta az Epic Games a State of Unreal nevű rendezvényét, amelyen az Unreal Engine 5 új képességeit mutatták be. A grafikus motor legújabb, 5.6-os verzióját a készülő The Witcher 4-gyel reprezentálták, amely lenyűgöző grafikát és fotorealisztikus részletességet mutatott. A CD Projekt viszont kiemelte, hogy ez nem a játék maga, csupán egy tech demó a The Witcher 4 világában. Az eredmény mindenesetre nagyon meggyőző.
Mozgás közben is látható a The Witcher 4?
A CD Projekt nem aprózta el a bemutatót. Először egy új CGI előzetest kaptunk, amelyben Ciri nyomoz egy szörnytámadás után. Majd levetítettek egy tech demó gameplay videót is, amelyet a játékrendező, Sebastian Kalemba narrált közben. A demó egy játékmenetet mutat a The Witcher 4 világában, amelyet az Unreal Engine 5.6 legújabb változatával hoztak létre.
A videóban láthatjuk a vajákká vált Cirit, aki az új játék főszereplője lesz. Ciri éppen Kovirba tart, pont oda, ahová a The Witcher 3 után Geralt és Triss vonultak vissza, amennyiben a játékos ezt a románcot választotta. Ciri felfedezi Kovir havas vidékét, amelyet társa, Kelpie a ló hátán jár be. A fejlesztők kiemelték, hogy nagy gondot fordítottak az animációkra. Ciri és Kelpie természetes módon fognak együtt mozogni, amely nagyon élethű érzetet kelt. Az animációkat és az élőlények izomzatát, mozgását gépi tanulással is segítették.
A bemutató többi részében Ciri a közeli városban próbál felhajtani újabb feladatokat némi érméért. Az arcanimációk is nagyon sokat fejlődtek, illetve akár több száz NPC-t is képes kezelni majd a motor. Az új nyitott világú akció-RPG számára elég jó alapokat biztosít az Epic motorja. A videó végén Ciri Kovir fővárosába, vagyis Lan Exeterbe tart.
Ez még csak tech demó, korai az öröm
A CD Projekt kiemelte, hogy a látottak nem a végleges játék, vagy gameplay. Ez egy Unreal Engine tech demo a The Witcher 4 világában, amely elsősorban a grafikus motor képességeit mutatja. Korai még levonni bármilyen következtetést és a végtermék várhatóan nem lesz ilyen, de nagyon jól felkeltették az érdeklődést iránta.
A bemutató demó egy alap PS5-ön futott 60 fps-sel és ray tracinggel. Az Unreal Engine 5.6-nál nagy gondot fordítottak, hogy a motor simán bírja a 60 fps-t mostani hardvereken. Igaz azt nem közölték, hogy mindezt milyen felbontás mellett teszi, így ismét óvatosságra intünk mindenkit. A részletes textúrák, növényzet és nyitott világért az új Nanite foliage felel majd, amely jelentősen megkönnyíti a fejlesztők munkáját.
A CD Projektnek ez lesz az első játéka, amely az Unreal Engine-nel készült. A lengyel fejlesztő stratégiai megállapodást kötött az Epic Gamesszel, amelynek nyomán szakították a korábbi, saját fejlesztésű REDEngine-nel és a The Witcher 4, a Cyberpunk 2 és a többi új játék már Unreal Engine-nel készülnek. A The Witcher 4-en már gőzerővel dolgozik a fő varsói csapat több mint 400 fejlesztővel és várhatóan 2027-ben érkezik. A játék már most lenyűgöző, reméljük a végleges változat is hasonló élményt nyújt majd, mint ez a demó.
