Ebben különbözik a Ghost of Yotei harcrendszere a Tsushimától

Alapvetően eltér a Ghost of Yotei harcrendszere és a felfedezés az elődjéhez képest.

Faragó Dániel
Olvasási idő: 6 perc
Forrás: Playstation

A PlayStation idei nagy játéka lesz a Ghost of Yotei, amely a sikeres Ghost of Tsushima folytatása és szellemi örököse. A Sucker Punch Productions nemcsak a karakterrel, a korszakkal és helyszínnel tért el az előző játékhoz képest, de alapjaiban alakították át a harcrendszert, a felfedezést, a küldetéseket és megannyi elemet. Erről beszéltek részletesen a játék kreatív rendezői.

Harcállások helyett fegyverek a Ghost of Yotei játékban

Nate Fox és Jason Connell, a Ghost of Yotei kreatív rendezői beszéltek az új játékról a GamesRadar portáljának. A fejlesztők elmondták, hogy az új játék több eleme eltérő lesz a Ghost of Tsushimához képest. Egyik szembetűnő változtatás lesz a harcrendszer. A Tsushimában jól bevált harcállás-rendszert (stances) leváltották és helyettük a változatos fegyverek dominálnak majd a Yoteiben.

„A Yotei segítségével sokkal több réteget adtunk hozzá, hogy a harcok spontánabbá váljanak” – mondja Fox. „Ez nagyon mélyreható! A harcállás-rendszert fegyverekkel helyettesítettük – sőt, egy ötödik [fegyvert] is hozzáadtunk –, és ezek a fegyverek nem csupán egyszerű vizuális helyettesítők.”

Példaként Fox arra utal, hogy a lándzsával ellenségeket lehet elrepíteni, vagy a láncos karddal, a kusarigamával egyszerre több fronton is harcolni lehet. De ennél többről van szó. A leszerelési mechanizmus lehetővé teszi a játékosoknak, hogy fegyvereket verjenek ki ellenfeleik kezéből – és ők is leszerelhetők legyenek –, ami hozzájárul a reakcióképességhez. A játék főszereplője Atsu eleve nem egy szamuráj vagy sinobi, más hátterű, mint a Tsushima főhőse Jin Sakai. Atsu egy magányos zsoldos, aki bosszút esküszik a Yotei Hatok nevű titkos kör ellen, akik gyerekkorában lemészárolták a családját. Atsu bármilyen eszközt, fegyvert ragad, hogy elérje célját. Így harcokban sokkal változatosabb lesz. Kardok, lándzsák és íjak mellett a lőfegyverek is megjelennek, hiszen ez a játék időben már a 17. század elején játszódik.

A felfedezés szabadsága az Elden Ring és a Breath of the Wild játékokat idézi

A fejlesztők arról is beszéltek, hogy jelentősen átalakították a nyitott világ felfedezését és a küldetések rendszerét. A felfedezés szabadsága már a Tsushimában is jelent volt, de a Yotei ezt még továbbfejlesztette. Szakítanak az open world játékokra jellemző hosszú küldetéslistákkal. Új módszereket vezettek be, így pl. a küldetéseket adó karakterek és kereskedők meglátogatnak majd minket a táborukban, így nem kell keresgélnünk őket a térképen. A térkép túlzsúfolása és a megszokott küldetéslista helyett a Ghost of Yotei egy szabadabb megközelítést hoz be a narratívába. Ilyen módon az Elden Ring és a The Legend of Zelda: Breath of the Wild játékokat idézi majd.

A történet egyes részeit úgy viszik előre, hogy a legyőzött ellenfeleket kell kihallgatnunk, akik kijelölik a következő célpontot, ahelyett, hogy egyenesen a következő útpontot kapnánk meg a térképen. Atsunak össze kell raknia a nyomokat, hogy megtalálja a Yotei Hatok tagjait. Ez erősen hajaz majd az Assassin’s Creed Shadows objectives rendszerére, ahol ugyancsak hasonló célpontokat kellett levadásznunk és a nyomokból tájékozódnunk. A két játék közötti hasonlóságra így ragált a kreatív rendező.

„Nagy rajongói vagyunk a feudális Japánnak és az open world játékoknak, és mint játékosok, izgalmasnak találjuk, hogy újabb ilyen játék jelenik meg a piacon, nem igaz? Olyan játékot készítünk, amit mi magunk is szívesen játszanánk, és nagyszerű, hogy egyre több ilyen játék jelenik meg” – mondja Fox. „A mi játékunk a mi játékunk. Azokat a dolgokat tartalmazza, amelyek számunkra fontosak. A bosszú története klasszikus a szamuráj filmekben, de ez csak az első lépés Atsu hosszú történetében, aki egy magányos farkasból farkasfalka vezetőjévé válik, és megváltozik […] Nem akarjuk elárulni a történet részleteit, de annyit elmondhatok, hogy a bosszúja a kezdet – egyáltalán nem a teljes történet –, de remek kezdet.”

Ez a farkas nem olyan társ, mint egy kutya

Már a State of Playen bemutatott gameplay videóban is beszéltek arról, hogy Atsu társa egy farkas lesz a játékban. Ez a misztikus lény „sokkal kidolgozottabb és teljesebb” karakter lesz, mint egy puszta NPC társ.

„A farkas egy olyan karakter, aki a Ghost of Yotei fejlesztése során egyre nagyobb szerepet kapott kollégáink szívében, mert ő képviseli a vad Ezo-t […] Nagyon fontos szerepet játszik nemcsak a harcokban, ahol a farkas segít neked, hanem a körülötted lévő vad természetben is” – mondta Fox.

A farkas sokfelé követ minket, de nem úgy viselkedik majd, mint egy kutya. Ez egy vadállat, amely néhány küldetésben megjelenik, máshol viszont eltűnik. Saját akarattal rendelkezik majd a játékban, így érdekes társ lehet. A farkas itt Atsu kapcsolatát a természettel szimbolizálja majd a játékban.

Atsu rengeteg fejvadászküldetést teljesíthet majd a játék során. A helyszín Ezo, vagyis a mai Hokkaido szigete. Ez ekkoriban Japán határa volt, egy senkiföldje, ahol törvényen kívüli bandák portyáztak, vagy olyanok, akik el akartak rejtőzni. Atsura több veszély is leselkedik. Bárhol megbújhat egy sinobi, akár még a hóba is rejtőzködhetnek fehér ruhába öltözve. Így a játékosnak mindig résen kell lennie. A Ghost of Yotei már előrendelhető PlayStation 5-re. A játék október 2-án jelenik meg.

Ghost of Yotei
Forrás: PlayStation

Wide Screen Logo

Cikk megosztás
×