DOOM: The Dark Ages gyenge Steam-rajtja aggasztó – a Game Pass lenne a ludas?

Bár a kritikák imádták, a játékosok valahogy nem özönlöttek a DOOM: The Dark Ages új poklába – legalábbis Steamen nem.

Kévés Bence Mihály
Olvasási idő: 3 perc
Forrás: Bethesda Softworks

A DOOM: The Dark Ages a múlt héten remek visszhangot kapott: például Brendan Lowry is tökéletes pontszámmal jutalmazta, kiemelve az újszerű játékmenetet és az erős látványvilágot. Ennek ellenére a számok nem túl barátságosak: a játék csak 31 ezer egyidejű játékost ért el Steamen, ami jócskán elmarad a 2016-os reboot 44 ezres csúcsától – és kevesebb mint a harmada annak, amit a DOOM Eternal produkált.

Röviden:

- A DOOM: The Dark Ages Steam-rajta jóval gyengébb, mint az előző részeké.
- A Game Pass lehet az egyik fő ok, hiszen PC-n jóval olcsóbban hozzáférhető.
- Az új játékmenet is megosztja a rajongókat: lassabb, nehezebb, kevésbé “klasszikus” DOOM-élmény.

A Game Pass tényleg ennyire visszavetheti az eladásokat?

A Microsoft előfizetéses szolgáltatása óta örök vita, hogy a könnyű hozzáférés milyen hatással van a játékok eladási adataira, különösen Steamen. A DOOM: The Dark Ages az első a szériában, amely megjelenéskor azonnal elérhető volt PC-n és Xboxon is a Game Pass kínálatában – és valószínű, hogy sok rajongó inkább ezen az úton próbálta ki, ahelyett, hogy teljes áron megvásárolta volna a Steamen.

Ráadásul a konkurencia sem volt gyenge: a Clair Obscur: Expedition 33 és az Oblivion Remastered is pár napon belül jelent meg, szintén Game Passen keresztül, és lényegesen magasabb játékosszámokat produkáltak. A Clair Obscur például 145 ezer, az Oblivion több mint 216 ezer egyidejű játékosig jutott.

De lehet, hogy a gond nem (csak) az előfizetés…

Bár a Game Pass hatása vitathatatlan, sokan magát a játékmenetet érzik kevésbé „DOOM-szerűnek”. Az id Software legújabb játéka ugyanis elmozdul a klasszikus gyors tempójú FPS-élménytől, és egy lassabb, melee-orientáltabb játékmenetet kínál, amit nem mindenki fogadott tárt karokkal. Hiányzik a megszokott brutális ritmus, a heavy metal hangzás és a reflexekre épülő pörgés, amit a korábbi részek tökélyre fejlesztettek.

A rajongók között egyre több a vélemény, miszerint az új rész jó játék, csak épp nem DOOM. Ez pedig pont elég lehet ahhoz, hogy sokan kivárjanak vele – vagy épp bele se kezdjenek, ha nem ez az élmény, amire vágynak.

Lehet még ebből feltámadás?

Valószínűleg igen. A DOOM: The Dark Ages hosszabb távon még építhet közönséget – főleg, ha idővel frissítések, bővítések és modok is érkeznek hozzá. De egyvalami biztos: az első hét számai egyértelmű jelzés, hogy a klasszikus formulától való eltérés és a Game Pass nyomása együtt komoly hatással lehet még a legnagyobb franchise-okra is.

DOOM: The Dark Ages
Forrás: Bethesda Softworks
Cikk megosztás
×