Ismét pörgős hetet zárhat maga mögött a játékvilág – akadtak bejelentések, friss megjelenések, és néhány meglepetés is becsúszott. Akár konzolos vagy, akár PC-n játszol, minden platformra jutott valami érdekes. Ráadásul több nagy címről is érkeztek új infók, amiket nem érdemes kihagyni. Ha lemaradtál a héten, semmi probléma, mert összegyűjtöttük a 2025/22. heti játékos híreket egy nagy cikkbe.
A rajongók és a volt fejlesztők is szeretnék, ha új Star Wars Battlefront készülne, de az EA egyelőre nem tervez folytatást

Múlt héten váratlanul megnőtt a játékosok száma a 2017-es Star Wars Battlefront II-nél. Az EA már közel 5 éve leállította a játék fejlesztését és támogatását, de a közösség máig kitart mellette és petíciókban követelik a folytatást. A kampány mellé sorra beálltak a DICE volt fejlesztői is, akik nyitottak lennének egy harmadik játékra. Az EA azonban egyelőre nem tervez folytatást, most az új Battlefield készül helyette, Star Wars terén pedig az egyjátékos, sztori játékok vannak fókuszban. De, mint tudjuk, a lázadást a remény élteti…
Végre itt a végjáték? A Half-Life 3 állítólag a franchise utolsó része lesz

Több mint húsz év telt el a Half-Life 2 megjelenése óta, és a rajongók azóta várják a folytatást. Most azonban új információk láttak napvilágot. A híres iparági bennfentes, DanielRPK szerint a Valve végre a Half-Life 3-on dolgozik, amely a tervek szerint a teljes széria lezárása lesz. Egyelőre nem világos, hogy ez a fővonalbeli játékokra vagy a mellékszálakra is vonatkozik-e, de a rajongók már most megosztottak a hír hallatán.
Népszerű horrorjátékkal jött az Assassin’s Creed Shadows első kollaborációja

Május 27-én élesedett az Assassin’s Creed Shadows legújabb frissítése, amely számos változtatást hoz el a nyitott világú szamurájos játékba. A Ubisoft a játékosok visszajelzései alapján most elsősorban a parkourt fejlesztették tovább újabb animációkkal és hasonlókkal. A frissítéssel együtt jött a játékba az első olyan esemény, amely egy másik videójátékkal készült együttműködésben. Ez nem más, mint a népszerű horrorjáték, a Dead by Daylight. Sőt még egy kártyajáték is belefért.
Megjelent a The Division 2 új kiegészítője, amely nem kicsit épít a nosztalgiára

Május 27-én megjelent a Tom Clancy’s The Division 2 második nagy sztori DLC-je, a Battle for Brooklyn. A Ubisoft és a Massive Entertainment folyamatosan támogatta és bővítette az elmúlt hat évben. Az új sztori DLC visszarepít minket az első rész legelső helyszínére, amelyet régi ismerős ellenség fenyeget ismét. Ezenkívül új szezon is elindult megannyi újdonsággal, amelyek egyszerre bevonzhatják a régi és új játékosokat egyaránt a nyitott világú looter shooterbe.
Mégsem készül el a Fekete Párduc-játék – bezárták a fejlesztőstúdiót is

A játékosok világszerte várták, hogy végre egy saját történetet kapjon a Fekete Párduc egy önálló, egyjátékos címben – ám úgy tűnik, erre egyelőre nem kerül sor. A IGN értesülései szerint az Electronic Arts belső emailben jelentette be a projekt végét, amit hamarosan követett a Cliffhanger Games stúdió bezárása is. A döntés számos dolgozót érint, és a hírek szerint az EA más részlegeiben is történtek leépítések.
Újabb mérföldkőhöz érkezett a The Witcher 3 és a Cyberpunk 2077

A CD Projekt legújabb pénzügyi jelentéséből kiderült, hogy az idén 10 éves The Witcher 3 és a Cyberpunk 2077 micsoda eladási számokat generáltak. Utóbbiból a Phantom Liberty DLC is különösen jól fogyott és a lengyel fejlesztő bevételei is szépen állnak. A CD Projekt azt is elárulta, hogy hol tart a Cyberpunk 2 fejlesztése és hány fejlesztő dolgozik ezen és a The Witcher 4-en is.
Nagyon rossz hangulat uralkodik az EA stúdióinál a leépítések és törölt játékok miatt

Egyáltalán nincs jó helyzetben az Electronic Arts. Miután tavaly több játékuk is gyengén teljesített, így idén több stúdiónál leépítések voltak és számos készülő játékot is töröltek. Ez többek között érintette a készülő Fekete Párduc játékot, amelynek fejlesztőjét is bezárták, de az Apex Legends és Star Wars Jedi játékokért felelős Respawn sem maradt ki. Utóbbinál a fejlesztők szerint a morál nagyon alacsony szintre jutott, amely egyáltalán nem vet jó fényt az EA-re. Ez persze csak a jéghegy csúcsa és az egész játékipart sújtó állapotokat tükrözi.
A DOOM: The Dark Ages alig fogyott – kevesebb mint egymillió példány ment el belőle
A Bethesda nagy örömmel jelentette be, hogy a DOOM: The Dark Ages elérte a 3 millió játékost – csakhogy az Alinea Analytics szerint ebből mindössze 800 000 példányt adtak el ténylegesen. Ez egy DOOM-játéknál, amely mögött három iparági óriás áll, és amely a világ egyik legismertebb FPS-franchise-a, kifejezetten gyenge kezdésnek számít. A becslések szerint 400 000 példányt adtak el Steamen, 200 000-et PlayStation 5-re és további 200 000-et Xboxra. A fennmaradó játékosok többsége Xbox Game Passen keresztül próbálta ki a játékot, vagyis 70 dollár helyett havi 12-ért jutott hozzá.
