Továbbra sem hallunk biztató híreket a Ubisoft felől. A februárra elhalasztott Assassin’s Creed Shadows kapcsán kérdezték a franchise executive producerét, aki érdekes infókat osztott meg a Ubisoft fejlesztőiről. A producer szerint sokszor maguk a fejlesztők is rossznak vélik, vagyis tisztában vannak a szoftver félkész állapotáról, de nekik végig az lebeg a szemük előtt, hogy a játék jó lesz. Amit aztán a jó kritikák és az eladási számok igazolnak. A producer általános és az egész játékipart sújtó problémákra hívta fel a figyelmet.
Röviden:
- Négy hónappal elhalasztották az Assassin’s Creed Shadows megjelenését.
- A Ubisoft fejlesztői tudják, hogy a játékaik nincsenek elfogadható állapotban a megjelenéskor.
- A Covid járvány óta nagyon sok a kezdő fejlesztő az iparban.
Idén is megtartották a videójáték-fejlesztőinek szánt XDS konferenciát, ahol Marc-Alexis Côté, a Ubisoft alelnöke és az Assassin’s Creed franchise executive producere is beszélt a játékfejlesztés és az ipar helyzetéről. Az egyik hallgató feltette neki a kérdést, hogy miként alakít ki jó viszonyt és hogyan kommunikál az alatta dolgozó fejlesztőkkel. A producer válaszában egy ponton kitért az Assassin’s Creed szériára is, illetve kiemelte, hogy jelenleg mik a problémák a játékiparban. A kérdés és válasz a mellékelt interjú 45. percénél található.
„Az egyik dolog, amit a járvány óta észrevettem, hogy sok junior van a csapatainkban. … Valószínűleg az Assassin’s Creedet készítő csapat fele először készít játékot” – mondta Côté.
„Szóval nem tudják” – folytatta. „Még, ha most éppen játszanak is a játékkal, és azt hiszik, hogy ez a legrosszabb dolog, amit valaha láttak, akkor is jó lesz. El fogunk jutni oda.”
Majd kifejtette: „Én már voltam ott. Emlékszem, amikor először dolgoztam az Assassin’s Creeden, mintha júliusban lett volna, és a játékot októberben szállították volna ki. Azt gondoltam: »Nincs az az isten, hogy ez a dolog végül is kiszállításra kerüljön. Ó! 91 Metacritic. Ó, oké, ez jó.« Szóval tévedtem, mert addig nem jó, amíg nem az.”
A Ubisoft producere és veterán fejlesztő arra a jelenlegi állapotra szerette volna felhívni a figyelmet, amely általánosan sújtja a játékipart. A Covid járvány és a lezárások idején a nagy játékkiadók és stúdiók tömegesen kezdtek alkalmazni kezdőket, akiket jobbára kénytelenek elbocsájtani is, miután visszatérnek a home officeból. A junior fejlesztők viszont kellő tapasztalat hiányában nem tudják, hogy játék már jó és szállítható állapotban van, ezt a projektmenedzser dolga összehangolni és világosan jelezni az alkalmazottak felé.
Côté elmondása szerint az Assassin’s Creed Shadows fejlesztő csapatainak több mint a fele kezdőkből áll, akik életükben először dolgoznak egy ekkora projekten. Ez minőség-ellenőrzés szempontjából is nehézkes, így valahol érthető, hogy miért jönnek félkészen a játékaik és a megjelenés után, miért kell még annyit foltozni, javítani őket. A Ubisoft játékaira ez évek óta jellemző, a probléma az augusztus végén megjelent Star Wars Outlaws esetében bukott ki, a vállalat felső vezetése és a befektetők is jelezték, hogy nem jó az irány így. Az Outlawst azóta igyekeznek a rajongói igények szerint befejezni, az Assassin’s Creed Shadows megjelenését, pedig elhalasztották, hogy a fejlesztőknek legyen idejük kicsiszolni egy jól működő szoftverre. Az Assassin’s Creed Shadows 2025. február 14-én jön Windows PC-re, mac OS-re, PS5-re, Xbox Series X/S-re.
Szólj hozzá!