Mindannyian tudjuk, hogy a nagyvállalatok mindent megtesznek az ügy érdekében, hogy a legnépszerűbb márkáikat és címeiket eljutassák a fiatalabb közönségnek is; legyen szó tinédzserekről vagy még náluk is fiatalabbakról, de arra talán senki sem számított, hogy a marketing már az óvodában kezdetét veszi.
Felrobbant az internet a napokban, miután a Disney bejelentette, hogy egy illusztrált, kisgyermekeknek szóló gyermekkönyvet ad ki A Is for Alien: An ABC Book címmel, amely Ridley Scott 1979-es, R-besorolású A nyolcadik utas: a Halál című horror-klasszikusán alapul. Valószínűleg senkinek nem kell bemutatni a filmet, amelyben egy nyálkás idegen szörnyeteg kitör valakinek a mellkasából, és egy sötét űrhajó fedélzetén a legénységet egyenként levadássza.
A könyv borítóján Sigourney Weaver karaktere, Ellen Ripley hadnagy egy macskát tart a kezében, miközben egy fenyegető Xenomorphra mosolyog.
“Az űrben senki sem hallja, ha kuncogsz” – olvasható a felfoghatatlan szinopszisban. “Kövesd Ripley-t és a Nostromo legénységének többi tagját egy űrkalandra, amely bemutatja az ábécét A-tól Z-ig. A mókás illusztrációkkal, az ikonikus Alien-film könnyed újraértelmezésével a kis és nagy rajongók, valamint a Kis Aranykönyv-gyűjtők örömére az egész univerzumban.”.
A Little Golden Books által kiadott és a Disney Storybook Art Team által illusztrált könyv már előrendelhető 5,99 dolláros áron; a “gyerekkönyv” 2024. július 9-én jelenik meg. Az Amazonon már most az első helyre ugrott fel a gyermekeknek szóló sci-fi könyvek között, illetve a Top 40-es lista közzé is bekerült néhány nap alatt a világ legnagyobb online áruházában.
1 Hozzászólás