Múlt héten ismét levetítették a franchise legújabb darabját a rajongók előtt, ahol a rendező és a film vizuális effektusain dolgozó szakemberek is részt vettek. A vetítés után a Collider kerekasztal beszélgetésre hívta őket, ahol Fede Álvarez, az Alien: Romulus rendezője elárulta, hogy eredeti terve szerint a film első fél órájában nem derült volna ki, hogy az Alien-franchise része.
Röviden:
- Az eredeti tervek szerint az Alien: Romulus titokban tartotta volna, hogy Alien-film.
- A nézők csak 30 perc után, egy xenomorf tojás megjelenésével döbbentek volna rá.
- A stúdió üzleti és kreatív okokból végül elvetette ezt az ötletet.
Egy rejtélyes sci-fi lett volna – amíg fel nem bukkan az első tojás
A Cailee Spaeny főszereplésével készült Alien: Romulus hatalmas sikert aratott, mind a kritikusok, mind a nézők körében, emellett pedig jelentős bevételt hozott a pénztáraknál. Az új rész egy fiatal legénység történetét meséli el, akik egy elhagyatott űrállomáson találkoznak egy halálos xenomorffal.
A Collidernek adott interjújában a direktor elárulta, hogy eredetileg teljes titokban akarta tartani a film Alien-mivoltát egészen a játékidő első fél órájáig. Álvarez elképzelése szerint a nézők egy teljesen új sci-fit láttak volna, amelyben fiatal karakterek bolyonganak egy ismeretlen bolygón – mígnem hirtelen megpillantottak volna egy xenomorf tojást.
Amikor először beszélgettünk erről a filmről, Ridley Scott éppen a Covenantot készítette. Akkor vetették fel nekem, hogy milyen filmet csinálnék, és én azt mondtam: ’Mi lenne, ha egy spin-offot készítenénk? Nem említenénk az Alient, csak egy véletlenszerű sci-fi címet adnánk neki. A nézők látnának néhány fiatalt egy távoli bolygón…’
Fede Álvarez
Aztán egyszer csak bemennének egy szobába, és ott lenne egy kib**ott tojás. Képzeld el azt a pillanatot, amikor a közönség az SXSW fesztiválon rájönne, hogy valójában egy Alien-filmet néz.
Bár Álvarez terve hatalmas meglepetést okozott volna a moziban ülő nézőknek, az Alien-franchise hatalmas értéket képvisel a filmiparban, és a stúdió számára nem lett volna kifizetődő ezt az információt titkolni. A franchise fénykorában talán még működhetett volna, de a Prometheus és az Alien: Covenant után öngyilkosság lett volna. Az Alien, mint brand önmagában is rengeteg nézőt vonz, és valószínű, hogy a 20th Century Studios nem kockáztatta volna a bevételeket egy ilyen marketingkísérlettel.
Ezen kívül az online világban egy ilyen titkot lehetetlen lett volna hosszú távon megőrizni – az első hétvégén mindenki megtudta volna a csavart a közösségi médiából, így az effektív hatása gyorsan elhalványult volna.
Alien: Romulus – így is hatalmas siker lett
Álvarez eredeti terve végül nem valósult meg, a film így is hatalmas siker lett. A film 80%-os kritikusi értékelést kapott a Rotten Tomatoes oldalán, és 350 millió dolláros bevételt hozott világszerte, miközben mindössze 80 millióból készült el.
A rendező már dolgozik a folytatáson, amelyben még nagyobb lépést szeretne tenni az Alien-univerzum kibővítésére. Vajon a következő filmben újabb meglepő csavarokra számíthatunk? Ezt hamarosan megtudjuk!

8 Hozzászólások