Wide Screen
Image default
Játékok

Az Alan Wake fejlesztési nehézségeiről mesél Sam Lake

A Remedy komoly problémákat kellett hogy megoldjon a Max Payne kapcsán jött hirtelen siker miatt.

A Remedy komoly problémákat kellett hogy megoldjon a Max Payne kapcsán jött hirtelen siker miatt.

A héten lett tíz esztendős az Alan Wake – hihetetlen milyen gyorsan telik az idő. A játék igen népszerű volt amikor megjelent és köztudott(?) hogy milyen hosszú és szenvedős fejlesztés áll mögötte. Akit érdekelt a téma, már eddig is számos forrásból utánanézhetett a dolognak, most azonban az Ars Technica War Stories sorozatában (melyet már máskor is ajánlottunk) maga Sam Lake, a játék írója (és Max Payne arca) vall arról, hogy miért is történt mindez és hogyan oldották meg.

Nem akarom az összes “poént” lelőni, érdemes a húszperces videót végignézni, ezért csak dióhéjban. Az első probléma mindjárt a Max Payne 2 befejezése után jött, amikor körülbelül egy éven keresztül csak ötleteltek, hogy mi is legyen a következő játék. Amikor az Alan Wake ötlete kipattant, akkor is még inkább csak ötletek, játékmechanikai elemek voltak meg, amik nem nagyon álltak össze egy egésszé.

Ezért is volt, hogy 2005-ben, amikor a játékot először megmutatták a sajtónak az E3-on (szerencsésnek mondhatom magam, hogy nekem is), akkor az egy open-world, nappalt és éjszakát rotáló, valamint különböző időjárási elemeket felmutató demó volt. Ebből ha csipetnyi részleteket is, de láthatunk a fenti videóban. A neheze azonban ezután következett a fejlesztőknek, ugyanis óriási hype keletkezett a játék körül, ők meg még mindig nem tudták merre menjenek tovább, csak újabb és újabb cool ötleteket gereblyéztek össze.

A megoldás végül egy “szauna” nevű csoport lett, amely abból állt, hogy kiválasztottak maguk közül vezetőket és bezárkóztak egy szobába, ahonnan addig nem jöttek ki, amíg megoldás nem született (s amihez aztán tartották is magukat). Ennek köszönhetően négy évvel később már egy sokkal összeszedettebb, konkrétabb játékot láthattam Los Angelesben, egy évvel a megjelenés előtt.

A játéknak egyébként még ma is hatalmas a rajongótábora, akik folytatásért rimánkodnak. Valamennyire most fellélegezhetnek, hiszen ahogy már korábban emlegettük, a tavaly nyáron megjelent új Remedy játékhoz, a Controlhoz nemsokára érkezik majd egy DLC, amely AWE névre hallgat (Altered World Events) és amit most Sam Lake is elismert, hogy az Alan Wake sztorija mögötti természetfeletti történések lesznek a középpontjában. Ha valakinek ez nem elég, akkor az eredeti Alan Wake most igen csekélyke aprópénzért behúzható bármelyik PC-s storeban (Steam, GOG, Epic Store) és hamarosan érkezik Xboxra is a Game Pass kínálatába.

Még több a témában...

Megérkezett a WRATH: Aeon of Ruin legújabb frissítése és bemutatkozott a Founder’s Edition Big Box kiadása

Fonyódi Dávid

JÁTÉKTESZT: Mafia II: Definitive Edition

Sinka Tamás

A Dead by Daylight következő fejezete Silent Hill tartalommal támad

Fonyódi Dávid

Úgy tűnik, hogy Adblock kiegészítőt használsz, blokkolod a hirdetéseket.

Segítsd a munkánkat azzal, hogy engedélyezed a weboldalon megjelenő hirdetéseket.

Zárd be, ha nem szeretnél támogatni minket | Segítség? Kapcsolat