Április 3-án mutatták be a Nintendo Switch 2 konzolt részletesen. A remek bemutató szépen kiemelte a konzol előnyeit és erősségeit és mellé számos új játékot jelentettek be. A jól sikerült bemutatót azonban beárnyékolta a hír, hogy a Switch 2-re több új játék már emelt, 80 és 90 dolláros áron érkezik, amely kiverte a biztosítékot a játékosok között. A közvéleményt azóta élesen megosztja a Nintendo áremelése és a japán játékkiadó volt menedzserei szerint komoly krízist okozott.
Röviden:
- Júniusban jön a Nintendo Switch 2.
- Több játék drágább, 80-90 dolláros árcédulát kapott.
- A játékosok élesen kritizálják a Nintendót.
„Egy igazi válságos pillanat a Nintendo számára”
Az amerikai IGN figyelt fel egy YouTube videóra, amelyet Kit Ellis és Krysta Yang készítettek, akik a Nintendo amerikai ágának volt PR menedzserei. Ellis nem köntörfalazott és szerinte ez az áremelés komoly válságot okozhat a Nintendo renoméjának.
„Nem akarom túlzásba vinni a dolgokat, de úgy érzem, hogy ez egy igazi válságos pillanat a Nintendo számára” – mondta Ellis.
A Nintendo bejelentette, hogy a Switch 2 megjelenéskor 450 dollárba fog kerülni, amely bruttó 209 ezer Ft lesz. Ha a Mario Kart World bundle-ben vesszük meg, akkor a konzol 499 dollár, vagyis 229 ezer Ft lesz. Nem is igazán a konzol ára okozott felháborodást, mert az a mostani inflációs környezetben még reális is. Sokkal inkább a játékok árcéduláján kapták fel a vizet a rajongók. A Nintendo ugyanis azt is bejelentette, hogy az új játékok közül több digitálisa 80, míg a lemezes 90 dollárba fog kerülni. Ez komoly áremelés a korábbi 60-70 dolláros árhoz képest, amelyet érthetően rosszul fogadtak a vásárlók.
Már a Nintendo Direct videó alatt a kommentmezőben elkezdték a terjeszteni a „Drop the price”, vagyis a „Csökkentsd az árat” szlogent, ami azóta mémmé vált. A hazai és külföldi boltokban már meg is jelentek az árak. Eszerint a Switch 2 megjelenésekor hazánkban pl.: a Kirby and the Forgotten Land, a Donkey Kong Bananza, a Super Mario Party Jamboree, a The Legend of Zelda: Breath of the Wild vagy a The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom 29 890 Ft-ba, míg a Mario Kart World már 33 890 Ft-ba fognak kerülni, amely elég komoly elmozdulás a drágább árfekvés felé. Ráadásul az árakat nem a Directen jelentették be, hanem külön derültek ki, amely Ellis és Yang szerint nagyon elhibázott döntés volt marketing szempontból.
A Switch 2 és a Mario Kart World árazása „szándékosan és okkal maradt ki a Directből” – állította Yang -, „de rosszul kezelték az információt, mivel az információk különböző helyeken vannak, és azt várod a rajongóktól vagy a fogyasztóktól, hogy összerakják az egészet”.
Ellis hozzátette: „Ez egyszerűen tiszteletlenséget mutat a fogyasztókkal szemben, amikor »ó, most láttad a Directet, annyira izgatott vagy, hogy csak úgy vakon ránk dobod a pénzed, még csak fel sem teszed a kérdést, hogy mennyibe kerül, mert annyira izgatott vagy, nem igaz?«”
„Ez egy kicsit lealacsonyítja a fogyasztó intelligenciáját” – mondta Yang.
A Nintendo egyre kevésbé figyel a vásárlóira?
Ellis és Yang szerint a Nintendo alapvetően rosszul kezeli a kialakult helyzetet és már el is veszítették az irányítást felette, amely ki tudja, milyen hatással lesz a Switch 2 eladásokra. Szerintük a Nintendo ma már nem rendelkezik azzal a fogyasztói tudatossággal, amellyel egykor rendelkezett. Ez a trend egyre jellemzőbb a játékipar többi nagy kiadójára is.
Yang szerint a Nintendo kommunikációs csapata most azt fogja javasolni, hogy a vállalat adjon ki egy hivatalos közleményt, de a jóváhagyási folyamat fájdalmas lesz, sok ember bevonásával, mielőtt még a jelenlegi Nintendo főnök, Shuntaro Furukawa elé kerülne.
A Nintendo azért is lesz kiesve a gyakorlatból, mert a páros szerint nagyon régóta nem beszélt a közösségével vagy a sajtóval, és a Nintendo 3DS 2011-es árbalesete óta nem kellett ilyen negatívumokkal foglalkoznia.
Jó kérdés, hogy mi lesz ezután? Elég valószínűtlen, hogy a megjelenés előtt visszakoznak és árat csökkentenek. A rajongók viszont észszerű kérdéseket tesznek fel, amelyre kénytelenek lesznek érdemben reagálni, különben teljesen elvesztik a vásárlók bizalmát. A kemény magon túl a Nintendo Switch igazi sikere az átlag (casual) játékosok vásárlásaiban rejlett, ők pedig az utóbbi években egyre inkább árérzékennyé váltak a világban zajló recesszió és inflációs válság miatt. A 80-90 dolláros játékárat már évek óta pedzegetik az iparban, többen azt vélték, hogy a Rockstar és a Take-Two lépi meg a GTA VI-tal, de a Nintendo most beelőzött. Amennyiben átmegy a vásárlókon az ár és nem esik a bevétel jelentősen, úgy a konkurencia is pillanat alatt át fog állni és onnantól kezdve már nem 70, hanem 80 vagy 90 dollár lesz egy teljes árú videójáték. Reméljük a Nintendo ezúttal nem fog úgy pórul járni a Switch 2-vel, mint anno a Wii U esetében. Bár akkor nem az ár okozott felháborodást.

Szólj hozzá!